• Coroni­a
    Äldre 19 Sep 14:09
    2857 visningar
    19 svar
    19
    2857

    Läkare/Mottagning i Göteborg

    Ska inom kort flytta till Göteborg. Efter att ha varit en mycket nöjd patient på Sophiahemmet i Stockholm är det alltså dags att hitta en lika bra mottagning i Göteborg.

    Jag har inte kommit så långt som till IVF än, utan håller just nu på med Puregonsprutor. Jag ser gärna att det är en privat mottagning men som har avtal med landstinget. Har varit inne på Calanderskas samt IVF-klinikens hemsidor. och som jag förstår det så får man betala ganska dyra pengar redan från början där. Men jag kan ha missuppfattat.

    Kan någon hjälpa mig, snälla!

  • Svar på tråden Läkare/Mottagning i Göteborg
  • Coroni­a
    Äldre 19 Sep 15:22
    #2

    Tack så jättemycket!

    Åhåå... Göteborg är mer frikostiga än vad Stockholm är. Här "uppe" får vi bara 2 försök. Men som du skriver, IVF ska vi försöka slippa

  • Coroni­a
    Äldre 19 Sep 16:18
    #4

    Simba 79: Toppen! det ska jag kolla upp! Jag var i kontakt med IVF-kliniken tidigare idag, och blev aningen paff när bara introduktionssamtalet skulle kosta hela 1500 kr... Hua! Men då får man alltså samma hjälp hos kvinnokliniken? Det vore ju underbart isf eftersom det blir inom gångavstånd från mitt jobb. Hör man till Kvinnokliniken hela vägen, även under de tre kosntadsfria IVF-försöken, eller slussas man in i den privata delen efter ett tag?

  • Coroni­a
    Äldre 19 Sep 17:04
    #6

    Det låter jättebra! Upplägget verkar som detsamma som Sophiahemmet har här, och det har vi stormtrivts med! Ska kontakta dem på måndag morgon!

    Hur långt har du kommit med IVF-behandlingen? Inte påbörjat, mitt i eller kanske avslutad? Kanske vi ses i lokalerna i höst

  • Coroni­a
    Äldre 20 Sep 05:45
    #10

    Tack snälla ni för era tips! IVF är inte aktuellt riktigt än för vår del. Jag har hört mycket gott om Carlanderska, och kanske blir det där när det är dags för IVF. Men innan det tänkte jag försöka mig på ett alternativ som har avtal med landstinget. Men som ni skriver, det är ju super att det finns flera bra alternativ att välja mellan.

    Simba79: Då får vi helt enkelt hoppas på att vi inte ses senare i höst så För då ska du ju redan ha lyckats

  • Coroni­a
    Äldre 20 Sep 11:51
    #12

    Jag kommer nog att vara där först i november som det ser ut nu. Hinner inte flytta ner permanent innan dess. I morgon ska jag dick ner för att kika på en bostadsrätt. Spännande! Hoppas sååå att det är vad vi letar efter.

  • Coroni­a
    Äldre 23 Sep 17:42
    #17

    Har varit brtrest ett par dagar. Hade telefonkontakt med kvinnokliniken igår, och blev inte alls trevligt bemött. Hon talade mestämt om att introduktionssamtalet kostar 1500 kr, och att vi då lämnar över alla våra journaler och sen får läkaren bestämma hur vi går vidare. Kändes inte alls bra tyvärr... Ska nog ta och ringa ett par andra ställen.

    Det kändes som att hon inte alls ville lyssna på mig i telefon när jag försökte förklara att det inte är dags för IVF än, utan hon ville slussa in mig på den privata delen och därmed IVF-behandlingar på en gång. Nä, ska kolla upp andra mottagningar.

    Tack för alla era åsikter och tips!

  • Coroni­a
    Äldre 1 Oct 17:30
    #18

    Kan meddela er att efter att ha ringt runt till en massa ställen så blev det Sahlgrenska som kändes allra bäst. Så nu skickas alla våra papper dit, också får vi se hur vi går vidare.

Svar på tråden Läkare/Mottagning i Göteborg