• Andalo­al
    Äldre 19 Sep 19:47
    2542 visningar
    71 svar
    71
    2542

    Folk gör sig lustiga över sjungande DS på youtube. Läs kommentarer.

    Har inte folk bättre för sig än att sitta och skriva elakheter om en med DS som sjunger. Vilka fula kommentarer liksom... undrar om dom skulle våga vara lika fräcka och säga dom öga mot öga och man undrar vem som har minst förstånd när man läser alla spydigheter. Man blir ju både arg och ledsen. DSmänniskor må vara annolrunda oss friska men knappast att dom skulle sätta sig och vara elaka medvetet. Usch för er som skriver och gör er roliga över sjuka och annorlunda människor. Det är ni som har en störning och ingen annan.


    ">


    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Svar på tråden Folk gör sig lustiga över sjungande DS på youtube. Läs kommentarer.
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 19:52
    #2
    Raka Pungen skrev 2008-09-19 19:51:36 följande:
    HAHHAHAhahhahhahahha jag skrattade också åt henne. Men jag är fullt frisk ändå.
    Visst kan man le men att sedan sitta och skriva ut vilken nolla det är. Det är lågt riktigt lågt.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 20:03
    #4
    Lizard19 skrev 2008-09-19 20:00:36 följande:
    Tyckte hon var skit duktig ju... U go girl =) Skit modigt ju.. Jag hade aldrig ens gått upp på scen å jag e fullt frisk =)
    Ja jag sjunger knappast bättre jag själv heller så
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 20:18
    #11
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-09-19 20:15:47 följande:
    Så sant så sant!!!
    Ja allt behöver man inte berätta när man tycker något tycker jag
    Men tydligen tycker endel inte likadant...
    Bara för att kanske inte just hon läser eller ens vet om youtube finns så finns det många andra som läser,ser och tycker.
    Midwinter skrev 2008-09-19 20:14:43 följande:
    Jag tyckte det var småskoj. Men det har inget att göra med att hon har DS. Hade det varit en sk "normal" person hade det varit minst lika roligt Sen att kommentera det så som vissa gjorde är kanske att ta i.. lite onödigt
    Det finns skildnader på hur man har roligt åt allt såklart.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 20:28
    #14
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-09-19 20:21:35 följande:
    Ja men folk har inte vett i huvudet bara. Jag hoppas på ngt vis ändå att detta är lite naiva tonåringar som skrattar och gör sig lustiga över det mesta. Och att detta inte handlar om vuxna personen som borde veta bättre.
    Man kan alltid hoppas men när man ser bara på FL ibland kan man undra
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 20:35
    #18
    Raka Pungen skrev 2008-09-19 20:28:21 följande:
    VAD exakt var det som var duktigt i hennes uppträdande? Jag är definitivt inte begåvad musikaliskt, men till och med jag hade gjort det bättre än hon.Hon är inte duktig bara för att hon är DS.
    Det är inte det tråden handlar om. Utan att man kan skriva kommentarer som I HATE MONGOS osv. Det är ju sjukt elakt.
      Jag ville inte veta huruvida hon uppträder bra eller inte. Det finns många friska artister som är sämre än det där.
      Utan det jag ville ha fram är att hur elaka folk är i sina kommentarer om en "sjuk" männsika ,det och ingenting annat.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 20:38
    #23
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-09-19 20:36:25 följande:
    Raka Pungen skrev 2008-09-19 20:28:21 följande: Att våga stå på en scen framför folk som dömer människor är jäkligt duktig om man dessutom har DS. Sedan tyckte jag inte hon lät så illa heller, kan lova att jag hade låtit värre därför är hon duktig i mina ögon.
    Ja precis.
    Hon var modig.

    Och som sagt jag har hört värre bland "normalt folk"
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 20:38
    #24
    TheDyingBride skrev 2008-09-19 20:37:32 följande:
    Man är inte "sjuk" för att man har DS. Men men..Tyckte iaf hon var sjukt rolig. Och det har ingenting med att hon är född med ds att göra, hon hade varit sjukt rolig ändå.
    Därav mina " "
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 20:44
    #28
    TheDyingBride skrev 2008-09-19 20:41:38 följande:
    Men ordet "sjuk" användes fortfarande och det är ett ord jag har väldigt svårt för när man pratar om människor med någon form av utvecklingsstörning, jag hör det gaaaanska ofta.Men men, det var inte det saken handlade om.
    Jag hade så svårt att finna rätt ord i min irritation. Så det må va. Jag har inte skrivit något nevärdernade iallafall med mina " "
    Klart jag vet att hon inte är "sjuk" i den bemärkelsen som man är när man brutit ett ben.
    Men en sak är dock säker. Jag gör mig inte lustiga över dom.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 20:49
    #36
    TheDyingBride skrev 2008-09-19 20:46:49 följande:
    Huruvida det är nedvärderande eller inte säger jag inget om, jag undrar dock bara varför så många tar utvecklingsstörningar och funktionshinder som sjukdomar, eller "sjukdomar" med " ".
    Ja säg det.  " " kanske gör ordet mildare för endel men inte för alla.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 20:53
    #40
    TheDyingBride skrev 2008-09-19 20:51:59 följande:
    Jag hävdar fortfarande att oavsett hur "milt" ordet är så finns det ingen sjukdom i att någon föds med ds.Sen kan de ha diverse sjukdomar, precis som vem som helst, men det ligger ju ändå inte i utvecklingsstörningen.För övrigt gör jag mig inte heller lustig över "dom", men jag kan skratta ändå.Sjukt om man INTE kan skratta som man kan göra åt någon annan som är jävligt rolig bara för att människan råkar ha ds, det är ju diskriminering om något.Skillnad på skratt och skratt också visserligen.
    Jag har skrivit ovan att man kan le och ha roligt men det är kommentarerna. Hatar, uuusch osv.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 20:57
    #42
    TheDyingBride skrev 2008-09-19 20:54:41 följande:
    Ja, ren mobbing gör mig förbannad oavsett mot vem det är riktat, så det förstår jag fullt.
    Det är där min poäng är. Att folk orkar skriva elakheter som verkligen kan göra andra läsare ledsna

    Sen så är ju internet så...att man får ju bita i sitt äpple med vad som läggs ut osv.
    Men det är ju onödigt ändå.

    En dag kanske dessa som skriver detta själva är föräldrar till en med DS.
    Eller blir handikappade i en olycka. Undrar vem som skrattar då.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 21:12
    #49
    TheDyingBride skrev 2008-09-19 21:03:56 följande:
    Jag jobbar inom omsorgen och brinner mycket för det, här där jag bor så är det ganska bra, för här så "gömmer" de inte människor med förståndshandikapp och utvecklingsstörning som de verkar göra på andra ställen, utan här får de vara ute och "jobba" på vanliga arbeten, hotell, restanger, mataffärer tex, med handledare så de syns och blir en del av det vanliga samhället.Min äldsta tjej går på en ganska liten skola, där de har särskolan i samma lokaler och har vissa aktiviteter gemensamt med dom, så de syns även där.Tror det är där man måste börja, släpp fram dom, visa att de inte är konstiga eller knäppa utan att de faktiskt är en del av vårt samhälle och har otroligt mycket att ge.Vad djup jag blev nu.
    Det är jättebra.
    Vi hade samma sak i mitt högstadium.
    Träningsundervisningen som de kallade deras skola var precis intill. Så där så man dom alltid. Man kunde gå dit när man ville. Jag brukade vara där å spela på pianot ibland tills en av de utvecklingsstörda gav mig en örfil hahaha.

    Han tröttande väl på mig.
    Vi hade också mat efter dom och min grupp hade deras bord precis efter. Det däremot var väl minre trevligt ibland. Men de gjorde väl så gott dom kunde.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 21:17
    #52
    TheDyingBride skrev 2008-09-19 21:14:50 följande:
    Haha, ja det är väl både för- och nackdelar.
    Dom har sin charm "trots allt". Lite som vuxna småbarn många gånger
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 21:18
    #53

    Btw gick det en DS tjej i min klass med. Jag brukade få hjälp i olika ämnen som matte i spec.klass.
    Hon var helt ljuvligt rolig. Vi brukade fara till simhallen ihop hon och jag. Och fan hon simmade bättre än mig hon. Dök ända ned till botten och allt.


    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 21:22
    #56
    TheDyingBride skrev 2008-09-19 21:19:58 följande:
    Jo, det kan jag skriva under på. Jag tycker de överlag är helt underbara, har sällan så roligt som jag kan ha på jobbet och det finns få "grupper" som bjuder på sig själva mer än den grupp jag arbetar med.Jag brukar säga att det är som på krogen, när folk blivit lagomt fulla så de har väldans roligt och vågar lite mera, fast utan alkohol.
    Jo precis.

    Jag var på tivoli i somras som anordnas av duv här vi bor. (de utvecklingsstördas väl)
    Och de va såna där riktiga snurelisnurrgrejjer. Och en av de där åkte en sån där 2 ggr på raken. Jag vart ju förvånad och täkte att tänk om han får något fel av den där... den snurrade runt runt å hårt. (Typ kaffekoppar) Men han verkade må hur bra som helst. Jag inbillade mig om eleptiska anfall o grejjer
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 21:25
    #58
    TheDyingBride skrev 2008-09-19 21:24:01 följande:
    Själv tycker jag det är jobbigt att TITTA på såna där snurrande saker.
    Haha. Ja jag skall inte åka dom. Sist började jag spy efteråt Generad
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Andalo­al
    Äldre 19 Sep 21:26
    #60
    Agitator skrev 2008-09-19 21:25:25 följande:
    Som att titta på exotiska djur på zoo?
    suckar....

    Jag går inte på zoo.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
Svar på tråden Folk gör sig lustiga över sjungande DS på youtube. Läs kommentarer.