Inlägg från: Mälaröbo |Visa alla inlägg
  • Mälaröbo

    Hur mycket ska vi betala barnvakten???

    Kanske 30-40 kr/timme.
    En 14-åring ska absolut INTE ha 100kr/timmen!
    Att köpa tex en pizza eller chips eller dyligt behöver man inte heller tänka om det handlar om enbart 2 timmar och om barnet till och med ska vara vaket hela tiden.

  • Mälaröbo
    OMWF skrev 2008-09-21 22:23:35 följande:
    Fast dom vill nog att hon ska passa den igen.
    Ja, och i min värld är 14-åringar inte så bortskämda att de kräver samma lön som vuxna! I så fall skulle jag ändå inte vilja ha dem i närheten av mitt barn!
    Vår barnvakt VILL vara med våra barn och får olika varje gång. Allt från 20 kr/timme till 40kr/timme.
  • Mälaröbo
    Mosterjoi skrev 2008-11-02 11:32:15 följande:
    Mälaröbo!Du borde skämmas! Att betala 20-40 kr/timmen är att utnyttja unga tjejer.Jag tycker också att yngre tjejer ska ha mindre betalt än vuxna människor men ni måste också tänka på vilken sorts omvårdnad en 14 kan ge.Personligen skulle jag ALDRIG låta någon yngre än 16-17 år ta hand om mitt barn.Jag jobbar i England som nanny och tjänar bättre än svenska förskolärare, men då jobbar jag långa dagar och har ALLT ansvar för barnen.Tänk en extra gång innan ni mutar grannens truliga tonåring med en pizza och lite godis (och lås in spriten)Man får vad man betalar för....
    Jag skäms inte ett dugg! Varför skulle jag det??
    Om mina barnvakter behandlade mina barn efter hur mycket lön de fick så skulle jag inte anlita dem alls!
    Barnens kusin är 18 år och är den vi anlitar. Hon har själv sagt (efter att vi tog upp ämnet) att hon INTE vill ha någon timpenning för då skulle vi aldrig ha råd att ha henne om vi tex åker bort en helg.
    Hon vill hellre ha lite olika summor beroende på antalet timmar och tid på dygnet. När vi själva räknar ut timtaxan så landar vi ofta på mellan 20-50 kr/timmen.
    För övrigt har hon dem ofta på helt eget bevåg då utan EN KRONA i ersättning.
    Hennes 12-åriga lillasyster är snart på väg att bli barnvakt kortare stunder när vi finns i närheten,och hon kommer att få mindre än storasyrran får.

    Din lön är totalt ointressant då det är ditt JOBB att ta hand om dessa barnen. Om mina barn hade en living nanny skulle löen också se annorlunda ut.
    Här pratar vi om några timmar en kväll.
Svar på tråden Hur mycket ska vi betala barnvakten???