• Daniels brud

Hur är Molo i storlekarna samt andra kläder?

Min tjej på snart 15 mån är liten och nätt. Ibland kan det vara svårt att köpa kläder i rätt storlek. Tex Po.P är stora i sina storlekar....
    Hur upplever ni Molo i storleken?
    Villervalla, Ida T, och andra märken då?
    Upplever att H6M är "normala" i storleken medan Lindexs bodysar är breda...Skrib gärna vad ni tycker!

• Svar på tråden Hur är Molo i storlekarna samt andra kläder?
  • P J

Molo är lite stora i storlekarna, har ofta ett väldigt stretchigt material. Bra kvalitet färgmässigt dock, om man jämför med tex Lindex som jag tycker är jättedålig kvalitet på. Blir slitet efter 1-2 tvättar.

• Ziggystardust

Jag har en liten smal kille som dock är ganska lång och jag tycker de flesta märken är stora. Håller med om att H&M är normala, även Kappahl är ganska normala. Villervalla tycker jag är ganska bra i storleken, något långa kanske. Småfolk och katvig är ganska stora och Åhléns kläder är gigantiska! Jag har mätt Åhlénskläder mot andra i samma storlek och det skiljer flera centimetrar.

• LykkeLee

Håller med om att Åhlens har sjukt stora kläder. Min son son i vanliga fall har 128 på tröjor har en t-shirt från Åhléns i storlek 110. Den är lika stor som andra t-shirts i stl 128

• LykkeLee

Polarn o Pyret har väldigt långsmala och snäva kläer.. inget som passar mulliga barn iaf.. Det har varit bra åt min mask till son iaf..

Svar på tråden Hur är Molo i storlekarna samt andra kläder?