• lillaemme

    högt blodtryck - havandeskapsförgiftning?

    undertrycket måste överstiga 90 innan dom gör ngt..Hade själv 125/90 igår samt en etta i äggvita.. fick en ny tid på torsdag..Men som en tidigare skrev,konstigt att dom inte kolla äggvitan..

    Hade du legat å vilat innan dom mätte? hur högt var ditt tryck??

  • lillaemme

    det är inte högt blodtryck..Speciellt inte om du inte hade vilat innan..!! Som jag skrev innan så har dom en gräns på 90 i undertryck..å du hade ju 90 exakt..å då hade du ju ändå inte vilat innan! Be dom mäta ditt tryck igen, å då ska du ha legat i minst 10 min innan..då får du RÄTT tryck..å även att dom kollar ditt urin..

    Jag låg 125/90 å en etta i äggvita i måndas..ska tebax på en extrakontroll imorgon..
    Men dom verkar inte göra ngt för de ändå..Bara om trycket skulle vara högre imorgon samt mer äggvita..!!

    Lycka till å be om en extrakontroll snart för å va på den säkra sidan..

  • lillaemme

    jag tror att vi missuppfattar varandra..men man skriver ju alltid övertrycket först, sedan undertrycket..så de e nog därför de e lite galet me trycket i denna tråden!! :=)

  • lillaemme

    aa..förstod de men hon skrev ju 133/90 å 133 e ju övertrycket..så vi får hoppas att de va 90 i undertryck så hon inte har skrivit fel..för isåfall e de ju allvarligt som du säger..

  • lillaemme

    skönt de..själv ska ja snart åka in te FL..mitt tryck låg på 140/97 ida å så har ja en sprängande huvudvärk..Hoppas att de inte HF utan att ja får åka hem ida igen å komma igång naturligt istället!!

Svar på tråden högt blodtryck - havandeskapsförgiftning?