• Anonym (Kaffedraken)

    Var hittar jag Lovikkavantar??

    Precis som rubriken lyder: Var kan jag få tag i ett par äkta Lovikkavantar?

    Min sambo har fått för sig att han vill ha det i present när han fyller år, de ska vara vita och alltså till en man.

    Han fyller år om tre veckor så det börjar bli dags att beställa om jag nu ska göra det vilket jag antar att jag får göra eftersom jag inte hittar några i affärerna.
    Jag har tittat runt lite på Internet men inte hittat några som uppfyller kriterierna, så nu hoppades jag att någon här inne kanske kunde tipsa om var jag kan få tag på ett par?


    BF 18:e Februari 2009
  • Svar på tråden Var hittar jag Lovikkavantar??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jo, den sidan får jag också upp... Men de är inte sådär luddiga som de ska vara...


    BF 18:e Februari 2009
  • Anonym (Kaffedraken)
    TrollBoll skrev 2008-09-23 13:58:59 följande:
    Jo, den sidan får jag också upp... Men de är inte sådär luddiga som de ska vara...
    Luddiga? Jag förstår inte riktigt hur du menar, men det beror väl helt på vad man har för typ av garn. Eftersom hon stickar efter beställning kan man säkert komma med några egna önskemål.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tja är det gjort på riktigt lovikka garn är det bara o blöta dem o borsta dem så blir de så där luddiga.

    Kolla annars på den här sidan:

    www.hemskapat.se/mittens.html

    Tycker bara att de är onödigt dyra, att sticka lovikkavantar tar en kväll/vante. O garnet kostar typ 50:- nystan. Vadå överpris?!

  • Anonym (Kaffedraken)
    ming skrev 2008-09-23 14:01:13 följande:
    Luddiga? Jag förstår inte riktigt hur du menar, men det beror väl helt på vad man har för typ av garn. Eftersom hon stickar efter beställning kan man säkert komma med några egna önskemål.
    luddiga blir man när man borstar lovikkagarnet När vantarna är färdiga alltså.
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • Anonym (Kaffedraken)

    Precis det jag menar - riktiga är stickade med luddigt garn.
    Men visst, det kan man kanske be om, det hade jag inte ens en tanke på. Haha.


    BF 18:e Februari 2009
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fru Indosaurie skrev 2008-09-23 14:02:22 följande:


    luddiga blir man när man borstar lovikkagarnet När vantarna är färdiga alltså.
    Aha, då spelar inte garnen nån roll alltså? Och de vantar som inte är luddiga är likadana som de luddiga fast oborstade?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Aha... Man ska borsta dem. Ok, tack för det - hade jag ingen aning om. Har aldrig haft några själv. Ska ta och maila Pia och se vad hon tar för dem och hur snabbt jag kan få dem. Tack ska ni ha.


    BF 18:e Februari 2009
Svar på tråden Var hittar jag Lovikkavantar??