• 17 årig tjej

    Hur mycket kostar en undersökning av katten?

    Min kattunge har gått och blivit sjuk.
    Har tyävrr inte hunnit skaffa försäkring innan . Och undrar på ett ungefär hur mycket det kostar att undersöka katten?
    Gör allt för den lilla pissen men undrar bara.

  • Svar på tråden Hur mycket kostar en undersökning av katten?
  • Jossi78

    Några 100 får du räkna med, men sen beror de ju på vilka undersökningar dom behöver göra!


    *Life´s a bitch and then you die*
  • Birgitta2

    Jättesvårt att säga. Det lär dom inte ens kunna berätta på kliniken utan att ha sett katten. Provtagning etc är ganska dyrt. Vår kisse kom till oss med diarré så vår försäkring gällde inte eftersom den var dålig innan vi försäkrade. De undersökte katten, och tog en massa prover. Gick på 4500 kr. Men vi sa att de skulle ta alla prover de kunde ta. Du KAN be att de gör de absolut nödvändiga proverna, och då lär det inte kosta så mycket som för oss.

  • Fidelis ad urnam

    När vi var in med katten sist kostade det 670 kronor, men då ingick det en medicin mot skabb för 170.-

    Så 500.- för undersökningen.


    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • 17 årig tjej

    Okej ,tack för svaren.
    JAg ringer hela tiden till de men ingen svara... Blir så arg. Vill ju inte att min kisse ska må så dåligt.

  • Mornie Alantie

    Hur mår hon idag? Fortfarande dålig i magen? Stackar kisse.

    Precis som andra sagt kan priset variera en hel del. Är det bara allmän undersökning med provtagning blir det inte så dyrt, några hundra oftast. Röntgen blir lite mer och vill de lägga in henne med dropp så kan det bli ganska mycket.

  • 17 årig tjej

    Jag fick i henne rätt mycket vätskeersättning igår och inget kom upp :) Gick upp i natt och gav henne mer och så fick sambon ge henne imorses innan han gick till jobbet och jag innan skolan. Hon verkade väldigt pigg imorses enligt min sambo och hon hade mycket mer kraft än vad hon haft innan. Jag gick hem mkt tidigare från skolan för att titta till henne och då hade hon spytt igen och var genomblöt på magen,bena och svansen. Fick ta och duscha henne helt. Nu ligger hon och sover igen.

    När sambon kommer hem från jobbet åker vi till vetrinären och säger de att de inte har tid att undersöka henne eller någonting om att man måste ringa då blir det liv.

  • CTMT

    Vi var och undersökte vår katt igår som har kräkts en tid. Och hälsoundersökningen gick på 400-500 kr (veterinärarvode på 160 kr) Det som verkligen steg i höjden var blodproven. Grundblodprov (då de kollar de vanligaste värdena) kostade nästan 800 kr!
    Så allt som allt 2040 kr (inkl. moms 408 kr)
    Som tur är har vi försäkring, så vi betalar självrisken på 1100 kr (och bara 10% på allt utöver)

    Men att få sitt älskade djur bra igen är värt alla pengar i världen! Så en rejäl hälsoundersökning tycker jag duska börja med.
    Sen kanske försäkra katten efter det? Du kommer inte ångra det och det är en liten summa varje månad och du slipper oroa dig.

  • Zilla zilladet är

    Det är olika jag har en vet som tar350 och en annan 500 . det kostar typ så utan försäkring ta en kostar ungefär 70 kr i månaden inte mycke . beror väl på vad man prioriterar .

Svar på tråden Hur mycket kostar en undersökning av katten?