• Anonym (skuld)

    Kan man skaffa abonnemang om man har bet. anmärkning?

    Jag funderar på att skaffa abonnemang nu efter att ha haft kontantkort i flera år.
    Alltså till telefonen (mobiltelefon).
    Har en anmärkning hos KF, betalat av skulden precis.

    Får man teckna abonnemang om man har anmärkning?
    Någon som har gjort det?

  • Svar på tråden Kan man skaffa abonnemang om man har bet. anmärkning?
  • Tainted

    ja om man inte har en aktiv skuld kan man få abonemang, men mot en äckligt hög depositionsavgift. men jag antar att vissa bolag är mer försiktiga än andra.

  • elektra1

    jag har gjort det hos tele2.
    Inga problem alls, de kollar så att skulden är betald, då brukar man kunna ha abbonenemang. Har konto hos ellos, elgiganten, mm när jag hade anmärkning.
    Nu är min borta eftersom jag skött mig så bra tyckte de. Därför strök de den före 3 år.

  • elektra1
    Tainted skrev 2008-09-24 13:37:12 följande:
    ja om man inte har en aktiv skuld kan man få abonemang, men mot en äckligt hög depositionsavgift. men jag antar att vissa bolag är mer försiktiga än andra.
    telia har en depositionsavgift, det har inte tele2.
  • Anonym (skuld)

    Försöker leta efter info på tele2 hemsida, men hittar ingenting.
    Borde det inte stå något på deras hemsida om abonnemang & betalnings anmärkningar?
    Vill inte gå till en butik heller och fråga, lite pinsamt!

  • Anonym
    mirrebusan skrev 2008-09-24 13:41:16 följande:
    du måste ha en borgenär för att få ha ett abonemang när du har anmärkning.
    Inte hos tele2/comviq, skaffade ett annonemang där förra veckan+förhöjd avgift för jag  köpte en sony eriksson k810i
  • Anonym
    Anonym (skuld) skrev 2008-09-24 13:44:09 följande:
    Försöker leta efter info på tele2 hemsida, men hittar ingenting.Borde det inte stå något på deras hemsida om abonnemang & betalnings anmärkningar?Vill inte gå till en butik heller och fråga, lite pinsamt!
    De måste pröva varje fall. Så du måste till butik, eller.. Det kanske går att ringa kundtjänst.
  • mirrebusan

    jag har själv försökt få ett abonemang där och de gick inte, jag har ingen skuld att betala tillbaka, det har gått 2år sedan jag fick pricken, men de kanske e olika vart man går? jag va på elgiganten, och de gick inte.


    Anonym skrev 2008-09-24 14:24:31 följande:
    Inte hos tele2/comviq, skaffade ett annonemang där förra veckan+förhöjd avgift för jag  köpte en sony eriksson k810i
  • Anonym
    mirrebusan skrev 2008-09-24 14:45:40 följande:
    jag har själv försökt få ett abonemang där och de gick inte, jag har ingen skuld att betala tillbaka, det har gått 2år sedan jag fick pricken, men de kanske e olika vart man går? jag va på elgiganten, och de gick inte.

    jag var på on off i västerås.


    Men jag har haft tur, har köpt allt möjligt fast jag har anmärkning,


    gäller att vara envis och prata för sig. Har tom köpt bil på bilfirma med anmärkning

  • mirrebusan

    hehe, kan vara så, jag har köpt hus för närmare 1 miljon nyss med anmärkning, men ett telefon abonemang de fick jag tydligen inte ta. men pricken e ju borta snart så får se om jag tar ett abonemang då.


    Anonym skrev 2008-09-24 15:24:16 följande:
    jag var på on off i västerås.
    Men jag har haft tur, har köpt allt möjligt fast jag har anmärkning,
    gäller att vara envis och prata för sig. Har tom köpt bil på bilfirma med anmärkning
Svar på tråden Kan man skaffa abonnemang om man har bet. anmärkning?