• Solkattan

    Spottings... ändå gravid?

    Hej Alla!
    Hur har det varit för Er som vanligen har spottings 2-3 dar innan mensen drar igång på riktigt...
    Har dessa även kommit då Ni plussat?
    Har de varit som vanligt eller mindre/större mängd?
    Har de "sett" ut som de brukar göra för Er?

    Sitter med en negativ grav test från tidigt imorse och dessa spottnings. På fredag har jag egentlig BIM.. men testade lite tidigare än jag kanske borde...

    Finns det fortfarande hopp...?
    Har längtat efter det här plusset i snart tre år...(gjort DI eftersom sambon har problem med simmarna).

    //Solkatta - grepar efter minsta halmstrå.. :(

  • Svar på tråden Spottings... ändå gravid?
  • Solkattan

    Små flytningar/blödningar som kommer dagar innan "riktiga" mensen. Kan vara rosa/brunaktiga och är oftast sparsamma...
    Känner du igen dig? Ledsen

    //solkatta

  • Ålen

    Solkattan, jag har också spottings varje månad men tyvärr har det varit början på mensen varje gång och ingen graviditet...

    Hur har det gått för dig?

  • Solkattan

    Åh!
    Nån mer.... !!
    Nä, den här gången gick det inte alls.. hade spottings sex dar innan mensen väl drog igång..
    Mensen var typ sen 3 dar också.
    Men nu har jag tagit ett nytt grep. Läst om tjejer här på FL som "botat" sin spotting med osteopat hjälp. Så igår testade jag det för första gången... lite läskigt men spännande!
    Ska bli spännande o se o det hjälper... funderar även på det här med kosten..?
    Undra om det finns nåt som är bättre eller sämre att äta.. GI metoden..?

    Hur har du det med dina spottings? Många dagar... ? Hur lång cykel? Alltid haft det?
    OCH vad säger dina/dina läkare?

    //solkatta

  • utlandssvenskan

    Hej solkatta,

    Tråkigt att din mens dök upp.

    Så här är det för mig:

    Jag har spottings, allt från 3-7 dagar innan mensen börjar. Har oftast 24 dagars cykel, ibland dock upp till 27.
    Har haft problem sen jag slutade med p-piller för två år sen.
    Mitt problem verkar vara utebliven ÄL enl. blodprov. Har fått Pergotime (dubbel dos), för att få igång ÄL.
    Har käkat första dosen, men det verkar dock inte fungera då jag idag har fått spottnings, så nu väntar jag på mensen och nästa kur.

  • Solkattan

    Utlandsssvenskan:

    intressant! (eller hur man ska uttrycka det)... Fundersam
    Själv så har jag cykler på alltifrån 29 till 34 dagar. Har tagit blodprov (dock innan utomkvedsskapet) som läkaren tolkade som god ägglossning.
    Min lutealfas tycks vara från 14 dar och uppåt så den verkar ju inte direkt för "kort". Vilket jag läst att många tjejer med spottings tycks "lida" av... ?

    Om du får igång ÄL ordentligt säger läkarna att spottingsen ska försvinna då?

    Är det fler ute på FL med spottings erfarenheter? delge gärna!! Skrattande

    //Solkatta

  • gosssan

    Jag!
    Jag har haft spottings sedan jag slutade med p-pillerna. Jag hade då spottings i 3-5 dagar innan mens. Efter 6 månader blev jag gravid, hade 5 dagars spottings då med och när dagen för mens kom så slutade allt.

    Sedan fortsatte spottingen efter gravideteten och jag ville ha ett till barn. Vi försökte i 2 år, gjorde en mindre utredning och sedan ville jag direkt försöka med ivf. Jag blev gravid och nu vill jag gärna ha en trea. Har försökt i snart 2 år, men nu har jag gjort en strörre utredning och har testat provera mot spottings, hjälpte inte. Gjort spolning av äggledarna. Och nu tror läkaren att jag har svag äl och ska prova pergotime.
    Kanske kommer spottarna pga. svag äl, menar läkaren. Vi får väl se, jag har i vanliga fall cyklar på 27 dagar och äl. Spottarna pågår i upp till en vecka.

    Det var lite om mina spottar, hatar dem!

  • Solkattan

    Intressant intressant..! (eller hur det nu var...)

    Gjorde du spolningen av äggledarna för att bli av med spottings?
    Har själv gjort spolning men för att kolla att passagen var fri...

    Vi verkar alla ha lite olika historia...  men vi hyser nog alla ett hat mot dessa
    helt onödiga flytningar som redan innan "skvallrar" om att det är kört...

    Finns det fler därute som vil joina "hata spottings klubben" så skriv här i tråden...
    Jag vill gärna söka samband .. så ju fler som berättar desto "bättre" för oss alla som vill analysera o försöka förstå...

    //solkatta

  • utlandssvenskan
    Svar på #7
    Hej Solkatta,
    Nej, ingen har sagt att spottingsen skulle försvinna. Men då min ÄL är svag eller ickeexisterande så har jag satt mina spottings i samband med detta. Därför är jag besviken att över att jag har spottings även med Pergotime.
    gosssan skrev 2008-10-14 09:38:57 följande:
    Jag!Jag har haft spottings sedan jag slutade med p-pillerna. Jag hade då spottings i 3-5 dagar innan mens. Efter 6 månader blev jag gravid, hade 5 dagars spottings då med och när dagen för mens kom så slutade allt.
    Intressant, då kan man fortfarande ha ett litet hopp alltså...
Svar på tråden Spottings... ändå gravid?