• Aniko

    blödningar vid tidigt missfall?

    Om man är gravid i vecka 6 och får missfall, ser då blodet ut på annorlunda sätt än vid mens? Alltså kan man se fostret och det andra i blodet eller är det bara blod som kommer. Hoppas ni förstår min fråga

  • Svar på tråden blödningar vid tidigt missfall?
  • Annoj

    jag är oxå i v 5/6. fick blödning igår kväll. är fortfarande. men bara som lite lite mens. Inga klumpar dock, det sa de att det borde vara på kvinnokliniken när jag prata med dem i tel igår kväll?? Väntar på att min BM ska ringa nu. känns helskumt. Hoppas man får chansen att göra nya försök snart!! Hur länge ska det blöda?

  • Aniko

    Hej Annoj, har du testat positivt då? Eller har du inte testat dig alls...
    Jag blöder fortfarande, inga klumpar men det kommer liksom lite slamsor. Det gör det i och för sig när jag har mens också har jag för mig. Har ingen aning om hur länge det ska blöda, hoppas det slutar snart så vi kan försöka igen

  • Esa

    I v.6 är embryot så extremt litet så man ser inget. Det du kan se är att blodet är lite klumpigt men det kan även se ut som en vanlig mensblödning. Det bästa är att göra graviditets tester med ca 2-3 dagars mellanrum och se om strecket blir svagare eller starkare. Blir det svagare så är det förmodligen ett missfall.

  • numbernine

    JAg har haft 2 sådana jättetidiga missfall. Har gjort misstaget att jag testat lite tidigt. typ 2 dagar före BIM. Det har visat positivt och sedan nån vecka senare fått blödning.

    Min läkare sa att man ser ingen skillnad i blodet så tidigt. Det är många gånger vi faktiskt får väldigt tidiga missfall utan att vi vet om det. Vi tror bara att mensen är lite sen. Därför tyckte han inte jag skulle testa så tidigt i fortsättningen för att inte bli besviken.

  • saltflingan

    Jag fick mf i v.5 och jag såg aldrig några klumpar, utan det var mer som vanlig mens dock var det mindre "slemtrådar" än vanligt. Vattnigare än vanligt mens, men det största skillnaden var smärtan. Hade så ont att jag i princip inte kunde röra mig. Hade riktigt ont i 2 dagar och sen blev det som vanliga fast ordentlig, mensvärk.

  • Annoj
    Aniko skrev 2008-10-06 09:57:54 följande:
    Hej Annoj, har du testat positivt då? Eller har du inte testat dig alls...Jag blöder fortfarande, inga klumpar men det kommer liksom lite slamsor. Det gör det i och för sig när jag har mens också har jag för mig. Har ingen aning om hur länge det ska blöda, hoppas det slutar snart så vi kan försöka igen
    Jag testade positivt innan detta 2 gånger, imorse oxå. Men BM sa att det kan ta flera v i värsta fall innan "plusset" försvinner. min BM sa att det inte var säkert att det var MF, men kanske.. jobbigt att inte veta. Borde blöda mer om det är MF..och inga klumpar/annat..jag ska va hemma från jobbet några dagar och oppas att det ger sig. Hoppas det ordnar sig för dig!
  • Annoj
    numbernine skrev 2008-10-06 11:27:54 följande:
    JAg har haft 2 sådana jättetidiga missfall. Har gjort misstaget att jag testat lite tidigt. typ 2 dagar före BIM. Det har visat positivt och sedan nån vecka senare fått blödning.Min läkare sa att man ser ingen skillnad i blodet så tidigt. Det är många gånger vi faktiskt får väldigt tidiga missfall utan att vi vet om det. Vi tror bara att mensen är lite sen. Därför tyckte han inte jag skulle testa så tidigt i fortsättningen för att inte bli besviken. Jag plussa på BIM dagen och BIM +5, så det var nog inte för tidigt på så sätt. Är tydligen i vecka 6+3 nu.. Får väl se hur det går.
  • Annoj
    saltflingan skrev 2008-10-06 11:33:37 följande:
    Jag fick mf i v.5 och jag såg aldrig några klumpar, utan det var mer som vanlig mens dock var det mindre "slemtrådar" än vanligt. Vattnigare än vanligt mens, men det största skillnaden var smärtan. Hade så ont att jag i princip inte kunde röra mig. Hade riktigt ont i 2 dagar och sen blev det som vanliga fast ordentlig, mensvärk.
    Hej! Det var länge sen Skrev nog med dig i nån annan tråd för några veckor sen! Hur går det för dig..? Jag hoppas jag får/har behållit det där inne.. suck.. men man ska väl inte hoppas för mkt.. hoppas det går bra för dig!!
  • saltflingan
    Annoj skrev 2008-10-06 15:52:24 följande:
    Hej! Det var länge sen Skrev nog med dig i nån annan tråd för några veckor sen! Hur går det för dig..? Jag hoppas jag får/har behållit det där inne.. suck.. men man ska väl inte hoppas för mkt.. hoppas det går bra för dig!!
    Jag har fått mens 2 ggr sen mf, men jag är inte säker på om jag har äl än, känner iaf inte av den längre. Så denna månad har jag börjat tempa och ska köra äl-tester för att se om jag har äl, annars kommer jag att söka hjälp.

    Håller tummarna för att det bara är en vanlig blödning för din del och att du får behålla det lilla livet i dig.
  • Annoj
    saltflingan skrev 2008-10-06 16:14:10 följande:
    Jag har fått mens 2 ggr sen mf, men jag är inte säker på om jag har äl än, känner iaf inte av den längre. Så denna månad har jag börjat tempa och ska köra äl-tester för att se om jag har äl, annars kommer jag att söka hjälp.Håller tummarna för att det bara är en vanlig blödning för din del och att du får behålla det lilla livet i dig.
    Tack!! Håller tummarna för dig, att din ÄL kommer. De där ÄL-testerna funkar rätt bra. Skönt att mensen kommit igång. *lyckosprak*
  • Cute Baby

    fick missfall igår, det började vanlig blödning typ som mens/ mensvärk sen kom det ner 2 klumpar jag fick inte åka in till nå sjukhus barnmorskan sa till mig på tel att kroppen skötter det sj

  • Lilo75

    Vid mina tidiga mf så har jag haft kraftigare mensvärk än annars och blödningen har varit mer klumpigt och luktat mer som avslag..

  • Aniko

    Tack för alla era svar. Det kanske inte var missfall då (jag kan
    ske inte ens var gravid??), jag har nämligen haft mindre mensvärk än vanligt och inga klumpar i blodet. Har blött lika mycket som vid vanlig mens, varken mer eller mindre.

    Nu ska jag se framåt istället och försöka rikta in mig på nästa ägglossning som förhoppningsvis är i nästa vecka!

  • Malinskyy

    Det är bara blod som kommer, o klumpar såklart... isåfall är det troligen ett mf!
    Jag hade varken ont eller blödde mkt. Var ändå för jävligt!!

  • SnipSnapSnut

    Mitt missfall kom ut i v 7+4 men det som var där inne var litet som i v. 6+0 högst. Det började som vanlig mens på dagen med jätteonda värkar. Sedan på kvällen kom det stora syndafloder med stora klumpar, hinnor, moderkaka o.s.v. När jag satt på toan rann det som kiss med blod....rikigt otäckt och jag kan inte fatta hur det kunde vara så mycket och göra så fruktansvärt ont. Jag blödde sedan o 8-9 dagar till men då som mens efter den hemska kvällen då det kom ut.

  • sandrawallener

    hej jag är 17 år jag och min pojkvän hade sex och kondomen sprack och nu har jag fått onormala blödningar det är inte klumpigt det är typ som vanlig mens men jag brukar inte blöda såhär mycket vid mensen och min mens är regelbunden och jag ska inte få den förrän 5 februari kan det vara ett missfall jag har?Gråter

Svar på tråden blödningar vid tidigt missfall?