• ulrikahö

    Ståbräda på UJ tvillingvagn

    Har en UJ tvillingvagn å behöver fästa en bra (!) ståbräda till storebror på den. Några bra förslag?

  • Svar på tråden Ståbräda på UJ tvillingvagn
  • Gemelas

    Vi har provat flera men får det inte att funka, våra tjejer hamnar med huvudet mitt i handtaget, dvs de är lite för korta för att det ska funka. Tjejerna är 2 år och ca 85 cm långa. Tror ståbräda egentligen är till för äldre/större barn. Har provat med Buggyboard, brio, och några till.. Vem vet det kanske kan funka med någon bräda vi missat..

  • ulrikahö

    Köpte en Kiddy Board:
    www.babyland.se/stabrada-kiddy-board-svart_x_CA551100.aspx
    Var tydligen den enda som passade UJ och den passar utmärkt må jag säga. Killen står jättebra på den och når upp och håller i stången framför liggdelen. Så skönt! Så idag blir det premiärhämtning på dagis alldelese själv och med småtjejerna med

    Du måste prova den. Storebror är knappa 2 år och kanske lite längre än dina 85cm, men han når upp så pass så det borde de oxå göra...

  • Gemelas

    Ah, just det men du har ju liggdelen. Jag har sittdelen till mina tjejer och då funkade det inte...

  • Emsingen

    Jag hade ståbärdan på ena sidan så barnet hamnade bredvid mittstaget, eller vad man ska säga. Funkade sådär.
    Har en dubbel brio sitty med som jag började använda mer och mer.

  • ulrikahö

    Aha! SåSkillnad på liggdelen & sittdelar... Hmmm... hoppas funkae för oss sen då d e dax för sittdelarna höär då. Fast då är ju storebror ännu större


    Gemelas skrev 2008-10-14 12:20:06 följande:
    Ah, just det men du har ju liggdelen. Jag har sittdelen till mina tjejer och då funkade det inte...
  • Akville

    HEJ!

    vi försöker att hitta på något, storebror vägrar att gå och orkar inte åka cykel hela promenad, så jag måste få tag på stå-bräda som funkar på vår uj . Jag har set stå-brädor som funkar på de nyare modeller typ mountain buggy men vår uj har en stång i mitten(på handtaget) så då undrar jag om någon vet hur det skulle fungera? 
    kan barnet stå utanför handtaget eller det blir jobbigt att gå för mig?
    Vi använder nu två sittdelar. Och han går bakom mig och gnäller HELA VÄGEN..
    ush..

    hjälp någon !!!snälla!!! jag kan inte ens gå ut att gå  en promenad..det är hemskt!

  • Lindis01

    Hej!

    Jag har en som heter bumprider den funkar med liggdelarna på och hoppas/tror det komme funka även med sittdelarna. Jag har köpt dn på Babyproffsen.

    //Linda 

Svar på tråden Ståbräda på UJ tvillingvagn