• Pormoicheia

    Husqvarna Viking SLE 6570

    Någon som har en sån som kan hjälpa mig med alla knappar och inställningar?

    1. Jag får inte igång raksömmen framtå (bakåt är dock inga problam).
    Troligtvis är det framåtmatningen som inte fungerar som den ska.
    Någon som har några tankar om varför och/eller hur man kan fixa problemet?
    Finns någon grundinställning jag bör känna till?

    2. Alla dessa olika "knappar" och saker med siffror o.dyl.
    Vilken gör vad?
    Nu tänker jag att någon ställer in sömlängd medan en annan ställer in trådspänning o.s.v.

    3. Elastisk söm, hur ställer jag in sån?

    Kommer säkert på mer framöver men en sak (eller rättare sagt 3 saker) i taget...


    It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Svar på tråden Husqvarna Viking SLE 6570
  • Pormoicheia

    *puffar*


    It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Stormorsan

    Är det som jag tror en Husqvarna 2000? Har du någon manual?

    I så fall så svarar jag:

    1. Det finns en (vit)knapp som man kan haka fast. Kan den ha fastnat inne? Du måste ha en sygnlängd större än 0 för att sy framåt. (gäller i och för sig bakåt också). I mitten av ratten till höger finns en knapp för backning. Kan den ha fastnat?

    2. Den övre ratten till höger ställer in stygnlängd, den övre ratten till vänster är sömväljare. Och den nedre ratter ställer in stygnbredd (för t ex zigzag)

    3. Elastisk söm ser ut så här: //__//__//__ ungefär.

    Jag har manualen inskannad så inboxa mig med din mail så kan jag skicka den.

  • Pormoicheia
    Stormorsan skrev 2008-10-16 14:06:48 följande:
    Är det som jag tror en Husqvarna 2000? Har du någon manual? I så fall så svarar jag:1. Det finns en (vit)knapp som man kan haka fast. Kan den ha fastnat inne? Du måste ha en sygnlängd större än 0 för att sy framåt. (gäller i och för sig bakåt också). I mitten av ratten till höger finns en knapp för backning. Kan den ha fastnat? 2. Den övre ratten till höger ställer in stygnlängd, den övre ratten till vänster är sömväljare. Och den nedre ratter ställer in stygnbredd (för t ex zigzag)3. Elastisk söm ser ut så här: //__//__//__ ungefär. Jag har manualen inskannad så inboxa mig med din mail så kan jag skicka den.
    Jag tror att den är från 60-talet...
    Men knapparna borde ju kunna stämma någorlunda ändå.

    Hade jag bar haft manualen så hade det varit lättare

    Så jag inboxar dig direkt!!!
    It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Stormorsan
    sjogren skrev 2010-09-06 21:36:21 följande:
    Du som har  manualen till husqvarna SLE  6570 inskannad snälla maila den till mig [email protected]

    mvh sjogren
    Det är inte manualen till en SLE 6570 jag har utan till en SL6460. Tror inte att rattarna skiljer sig särskilt mycket dock.
  • Gun-Britt 240

    Snälla, snälla, manualen till husqvarna SLE 6570 el. liknande, kan den bli mailad till mig? gba@sjobo.nu
    Tackar på förhand, det står helt stilla utan.

  • Stormorsan
    Gun-Britt 240 skrev 2011-08-25 14:31:38 följande:

    Snälla, snälla, manualen till husqvarna SLE 6570 el. liknande, kan den bli mailad till mig? gba@sjobo.nu
    Tackar på förhand, det står helt stilla utan.


    Du har mail.
  • Gun-Britt 240

    Tusen tack! Det gick välldans fort. Manualen är precis som till en SLE 6570. Solig
    Nu ska jag sätta mig ner och granska det hela. Ännu en gång, Tusen tack.

Svar på tråden Husqvarna Viking SLE 6570