• Anonym (Kaffedraken)

    Flytta tillbaka till Sverige fran USA med barn och Amerikansk man

    Har bott i USA, mestadels Kalifornien, i 9 ar nu. Min dotter Maja ar 16 manader och vi, min man Kevin och jag, funderar fram och tillbaka pa att flytta till Sverige. Sa mycket praktiskt att tanka pa;

    Min man undervisar Communications (Public Speaking, Interpersonal, Intercultural Communications, Argumentation and Debate) har pa College niva. Kan han fa jobb i Sverige som Engelska larare??? Hur??

    Sjalv har jag last ca 80 poang Svenska och 40 poang Franska pa Svenskt Universitet, och sa har jag en Bacholar's Degree i Economics fran USA. Hmmm... Vad skulle jag kunna jobba med?

    Undrar ocksa hur det skulle vara for min Amerikanska man att anpassa sig till Sverige? Har nagon annan erfarenhet av detta?

    Tack pa forhand for hjalp!

    P.S. Ursakta den daliga Svenskan, ar for Amerikaniserad...

  • Svar på tråden Flytta tillbaka till Sverige fran USA med barn och Amerikansk man
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tackar sa valdigt mycket for de snabba svaren!! Skorpan och Igelkotten. Far skriva mer sen, eftersom jag ar pa jobbet.

    Skont att inte kanna sig sa ensam.

    It's a small world after all, som de sager...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack Pysse for ditt inlagg (och tack igen till all andra som svarat och svarar)!

    Jag har sjalv tankt att Kevin skulle kunna vara nagon slags konsult till Svenska foretag som vill bli battre pa det Engelska spraket, kultur och presentation osv.

    Ocksa en bra ide att kolla med hans skola/skolor om de har nat utbyte eller kontakter med Svenska universitet - har inte ens tankt pa det - sa tack!!

    Maste nu ga och klippa haret, men har nu mer att tanka pa tack vare Svenska smarta kvinnor som hjalper en framling langt borta i USA. Svenskar bryr sig mer om varandra kanske an Amerikaner - sa tack igen : )

Svar på tråden Flytta tillbaka till Sverige fran USA med barn och Amerikansk man