Inlägg från: lillabebben |Visa alla inlägg
  • lillabebben

    Vilken storlek till nyfödd?

    Nu är det 67 dagar kvar till lillan ska titta ut och vi har börjat fundera på vad vi behöver köpa för något. Var och tittade på barnkläder igår och det finns ju så mycket söta kläder men frågan är vilken storlek ska man köpa? Köpte ett par bodies i strl. 50 och 56 men vilken storlek är vanligast på nyfödda? Det är ju onödigt att köpa en massa kläder som är för små redan när hon föds. Det är ju vinter när det är dags så en overall måste vi väl ha. Kan man köpa en storlek för stor så hon kan ha den ett tag eller drunkar bebisen i den då?

  • Svar på tråden Vilken storlek till nyfödd?
  • lillabebben

    Oj, vad fort jag fick svar:) Ja det är klart att bebisen kan ju vara jättestor eller pytteliten. Vi är själva inte så stora och jag vägde 3000g när jag föddes så det kan ju hända att bebisen blir liten. Kanske ska köpa något i strl. 46 också, för säkerhets skull. Man behöver ju inte köpa det dyraste, finns en hel del billiga och snygga kläder.


    raspberryrevolution skrev 2008-10-20 10:34:00 följande:
    Vi köpte lite blandat i storlekarna 50 56 och de passade ganska länge, 50 var tom lite stort i de första veckorna. Gossen var iofs inte så stor 49 lång och vägde 3060. Har man stora bebisar i släkten och om man själva är stora, så kanske man ska satsa på lite större. Man behöver inte köpa så många, för man får mycket kläder med
Svar på tråden Vilken storlek till nyfödd?