Forum Graviditet - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Ont i underlivet ibland. Som knivar. Vad?

Fre 31 okt 2008 13:06 Läst 948 gånger Totalt 22 svar
    Anonym (?)
    Visa endast
    Fre 31 okt 2008 13:06

Är gravid i vecka 32 och ibland gör det fruktansvärt ont i underlivet. Det har egentligen inget samband med att jag rör mig. Vad kan det vara och är det farligt?

Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Visa endast
    Lör 1 nov 2008 15:23 #11

Lika i dag också.

Visa endast
    Lör 1 nov 2008 15:56 #12

men allvarligt.. Idag gör det även ont när jag sitter?? Kan det vara något annat? något farligt?

Annat innehåll

• Lör 1 nov 2008 16:01 #13

Nej jag tror fortfarande på att bebisen tränger neråt och det är självklart att det känns. Det ilar, bränner, svider och allt vad det nu kan beskrivas som även när man sitter. Jag har haft så med alla mina 3 barn och har redan symptom av detta i 4 graviditeten nu i v18. Det kommer att vara ända fram tills bebisen behagar titta ut tyvärr. Huvudsaken är att det inte gör konstant ont. Känner du det eller om du verkligen är orolig så tycker jag du ska ringa förlossningen och prata med dom. Bara för att man ringer dit betyder det inte att man vill åka in och att man tror det är på gång. Många ringer dit för info om just såna här saker.

Visa endast
    Lör 1 nov 2008 16:12 #14

Just den person som jag ville ha svar av! Jag vet inte vad det är men gud vad du lugnar mig! :) Tack!

• Lör 1 nov 2008 21:23 #15
    Skönt att man kan ha den effekten på andra. Bara ta det lugnt och slappna av när ilningarna kommer. Det är massor av nerver nere i underlivet så det är inte konstigt att det känns egentligen.

Hoppas du får en skön helg!
    Kram
    Visa endast
    Lör 1 nov 2008 22:33 #16

Detsamma och TACK! Stor kram!

• Anonym (22+5)
    Visa endast
    Tis 11 nov 2008 18:23 #17

Hej!

måste bara få lägga in en fråga här också... eftersom jag känner ganska lika som dig TS men är mycket tidigare än du.

Jag är jätteorolig eftersom jag bara är i v 22 och känner detta.det känns mer som nålar/nerver som gör ont, är det farligt eller normalt???
    önskar så att någon kan lugna ner mig lite då jag är jättenervös!

• Anonym ('')
    Visa endast
    Tis 11 nov 2008 20:04 #18

jag kände som knivar i underlivet, började vid v 20 och var till o från sedan, det var bara foglossning!

• Mamman­seko
    Visa endast
    Tis 11 nov 2008 20:06 #19

Jag kände som knivar i blygdbenet och det är foglossning!

• Tis 11 nov 2008 20:09 #20

o jag hade knivar i ljumskarna ajajaj vad det stack! Sådär så man nästan vek sej dubbel. Var tvungegn att stå still en stund så det gick över.... Sen lite senare i graviditeten blev det knivar mer i mitten.

• Anonym (22+5)
    Visa endast
    Tis 11 nov 2008 20:41 #21

Ok låter "skönt" att höra att det är mer eller mindre normalt. dum fråga kanske,kan någon förklara lite om foglossningar för mig... :-S Jag trodde nämligen att det var ganska allvarliga saker,alltså att man knappt kunde röra sig

• Anonym (oxå)
    Visa endast
    Tis 11 nov 2008 22:05 #22

Jag är i v.24 och kände lite för några veckor sen och sen försvann det men nu precis nu kom det igen . Ganska långt ner i underlivet.I själva slidan. är det så det känns för er också?