• yava
    Äldre 31 Oct 13:20
    1489 visningar
    22 svar
    22
    1489

    Ont i underlivet ibland. Som knivar. Vad?

    När barnet tränger ner i bäckenet så ilar det och kan kännas som knivar. Det bränner till och man blir ofta ståendes stilla dom sekunderna det varar. Inget konstigt och helt ofarligt. Frågan är bara hur du känner det. Ring din bm och fråga om du känner att svaren här är diffusa och svåra att förknippa med din smärta.

  • yava
    Äldre 31 Oct 13:25
    #6

    Va kul,din bebis håller alltså på att fixera sig! Skönt att veta att du kände igen känslan jag beskrev. Det kan vara svårt att få reda på sånt här när man bara kan skriva och inte kunna förklara sig till fullo. Har din bm känt efter om bebisens huvud är ruckbart eller fixerat förrut?

  • yava
    Äldre 31 Oct 14:09
    #9

    Anonym (?) skrev 2008-10-31 14:03:19 följande:


    :) Återigen tack! Nej hon har inte känt alls.. Men det känns som att det är lite tidigt att bebisen fixerar sig redan i vecka 32+? Eller? Känner också sparkar på min högra sida så jag har trott att bebisen ligger tvärs över? Fast med huvudet neråt då kanske. Åh, jag vill veta hur bebisen ligger :)
    Mina barn drog sig neråt i bäckenet redan v28 men höll sig ruckbara till v34 då de fixerade sig, så det är inte så himla tidigt. Att bebisen sen sparkar lite var stans det hör till Man kan nog aldrig riktigt förstå hur dom bär sig åt där inne.
  • yava
    Äldre 1 Nov 16:01
    #13

    Nej jag tror fortfarande på att bebisen tränger neråt och det är självklart att det känns. Det ilar, bränner, svider och allt vad det nu kan beskrivas som även när man sitter. Jag har haft så med alla mina 3 barn och har redan symptom av detta i 4 graviditeten nu i v18. Det kommer att vara ända fram tills bebisen behagar titta ut tyvärr. Huvudsaken är att det inte gör konstant ont. Känner du det eller om du verkligen är orolig så tycker jag du ska ringa förlossningen och prata med dom. Bara för att man ringer dit betyder det inte att man vill åka in och att man tror det är på gång. Många ringer dit för info om just såna här saker.

  • yava
    Äldre 1 Nov 21:23
    #15
    Skönt att man kan ha den effekten på andra. Bara ta det lugnt och slappna av när ilningarna kommer. Det är massor av nerver nere i underlivet så det är inte konstigt att det känns egentligen.

    Hoppas du får en skön helg!
    Kram
Svar på tråden Ont i underlivet ibland. Som knivar. Vad?