• Maddel­iix
    Äldre 3 Nov 19:20
    24710 visningar
    9 svar
    9
    24710

    Förkyld och ska få 6 mån vaccin imorrn, är det okej?

    Lillan här hemma e genomförkyld, hostar hela nätterna och så.. Och imrrn ska hon få 6 mån vaccin och TBC eller vad det heter som dom med annat ursprung kan få, är det okej att hon får allt sånt fast hon är sjuk?

  • Svar på tråden Förkyld och ska få 6 mån vaccin imorrn, är det okej?
  • Maddel­iix
    Äldre 3 Nov 19:25
    #4

    grejen är när jag var på BVC sist sa hon att lillan måste få vaccinet denna vecka så det inte blir för långt emellan. vad händer då? :(

  • Maddel­iix
    Äldre 4 Nov 13:12
    #9

    jag var på BVC idag för dom bad oss komma iaf trots förkylningen men då enbart på 6 månaderskontrollen inte för något vaccin. så vaccinet i benen får hon nästa vecka och det i armen får hon om en månad :). allt löste sig..


    singstar76 skrev 2008-11-03 20:34:44 följande:
    Fast om hon får vaccinet och kroppen inte kan ta emot det korrekt för att hon är sjuk så har hon ju ändå inget skydd...Vi sköt på vår sons vaccinering i nästan en månad för att han var förkyld och hostig. Vår BVC sa att det är skillnad oxå på om de är på väg in i en förkylning eller om de är på väg ur..Om du förstår vad jag menar. Blev lite krångligt..
    det var som du sa, att även om hon e förkyld nästa vecka så har hon haft förkylningen såpass länge att den borde vara påväg bort så då kunde man ta vaccinet ändå..
Svar på tråden Förkyld och ska få 6 mån vaccin imorrn, är det okej?