• Anette m 2st 01
    Äldre 5 Nov 08:48
    15298 visningar
    13 svar
    13
    15298

    Billig möhippa?

    Fick i går veta att vi är bjudna på ett bröllop i december. Ett mycket litet sådant med endast dom allra närmaste inbjudna. Inga andra av parets vänner vet något. Eftersom jag ändå vill ge bruden en liten möhippa så behöver jag tips på olika saker man kan göra som inte kostar så mycket. Vi kommer max att vara 2-3 st med så det får inte kosta så mycket. Kan tillägga att det ska vara i Stockholm om det har någon betydelse.

  • Svar på tråden Billig möhippa?
  • Anette m 2st 01
    Äldre 5 Nov 08:56
    #2

    Ja oftast är det nog så.


    Miim skrev 2008-11-05 08:53:34 följande:
    Det  mysigaste är oftast det billigaste!* fixa till en picknick lunch som ni kan äta på väl vald plats - regnar det så funkar ett vardagsrum alldelens utmärkt!*Hemma spa med ansiktsmask, manikyr/pedekyr - Bubbel och tilltugg*laga mat tillsammans*krogr unda
    Fler förslag?
  • Anette m 2st 01
    Äldre 5 Nov 09:31
    #8

    Ja kanske badhus är något, finns ju centralbadet här i stockholm som är fint.


    JAG är BÄST skrev 2008-11-05 09:05:19 följande:
    Badhuset?
    Vet inte så där jättexakt i skrivande stund mer än att hon älskar hästar. Får
    undersöka det lite närmare. Frågorna var ju en jättekul grej, det ska med garanterat Skrattandeepe skrev 2008-11-05 09:11:12 följande:
    Vad tycker bruden om att göra?Mitt förslag: Mysig middag hemma med lekar/spel och skvaller, kanske lite fotbad och ansiktsmasker.. ta mycket kort och gör sen en liten fotobok till henne i bröllopspresent!Jag fick svara på en massa frågor på min möhippa. Innan hade min blivande man fått svara på dem och sen skulle jag gissa vad han svarat. Jättekul!
    Har inte en aning, har i allfall aldrig hört om något liknande.
    lilla bunny skrev 2008-11-05 09:14:40 följande:
    I Malmö finns ett ställe i Turning Torso där de sminkar och fotar gratis. Sen kostar bilderna. Tipsar man sen 6 andra så får man två bilder gratis. Kanske finna något liknande i Sthlm?
  • Anette m 2st 01
    Äldre 5 Nov 09:38
    #10
    lilla bunny skrev 2008-11-05 09:34:36 följande:
    TS - Det finns i Sthlm! Hittade en länk, det heter The Studio thestudiogroup.se/
    Kollade länken och det var ju en grej som kanske kan fixas om vi nu är 4 st. i slutändan.
  • Anette m 2st 01
    Äldre 5 Nov 10:59
    #13
    Lillfjant skrev 2008-11-05 10:26:40 följande:
    Vi har haft möhippor där vi haft smycketillverkning och grillning, ljusstöpning och middag och på min egen fick jag bowla och äta mddag i bowlinghallen. Alla har varit billiga och jättetrevliga Många kommer med förslag om spa och skönhetgrejer, men kolla först om bruden verkligen uppskattar sånt, jag hade inte gjort det :-/
    Ska göra mina små efterforskningar först. Sen får vi se. Har fått en del bra tips nu så tack till er alla.
Svar på tråden Billig möhippa?