• linapilar

    10 åring gravid,

    Min väns dotter är gravid hon är 10 år.
    Vad skulle ni göra och hur skulle ni förklara det för henne.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:05
    Jag ska skriva är så allaser mina svar.
    Lilla Gissel har köpt ett gravtest med sin kompis. Den testen har vissat sig att vara positvt.Fråga mig inte varför hon köpte testet. Jag har inte frågat det var det sista jag tänkte på efter chocken.
    Hon säger att det är hennes kille som hon har varit tillsammans med i nån vecka men mamman tror att det är någon annan eftersom hon har varit med sin kille i typ 2-3 v.
    Imorgon ska de till barnmorskan och prata och de har redan ring nån som ska prata med lilla tjejen också.
    Jag ska träffa mamman runt 10 ikväll efter att min man har kommit hem så ska jag åka hem till henne.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 20:11
    Helt ärligt jag ville ha råd inte att ni ska fråge sätta mig.
    Om ni inte tror på det så snälla svara inte då. Jag ville ha råd om vad jag ska säga till de eftersom jag ska träffa henne om 2 tim.

  • Svar på tråden 10 åring gravid,
  • Lumut

    fam kaos skrev 2008-11-10 21:03:42 följande:


    Det är just de svaren jag menar. De tyder faktiskt inte på vidare panik ts eller ett behov av råd heller.
    Håller med dig bruden en till som upptäckt att TS inte verkar vilja ha rejäla råd eller nåt.

    TS: KAN DU SVARA på vår fråga vi förstår itne vart du vill komma här egentligen? Du svarar ju bara på folks elaka kommentarer. Spara energin o vi kommer fram till vettiga råd ist ok? Det avr väl de du ville?
  • Åzzy
    veronicaq skrev 2008-11-10 21:06:11 följande:
    Alltså. FÖR I HELVETE!!!! KAN NI LÄGGA NER!!!!!!????? Spelar roll om namnet?????????? även fast ni letar så finner ni aldrig... ÄR NI HELT DUMMA? LÄGG NER!! Tänk er om ni var i ts sits... FYFAN för såna som er här!!
    Okej..värsta frispelet..lugna ner dig va??
  • Puma86
    veronicaq skrev 2008-11-10 20:32:04 följande:
    Ja TS! Förstår ni vad som hänt mned barnen i samhället under tio år? Ni vill nog inte veta, för då hade det inte kommit så många konstigta och elaka argument här.Jag förstår inte hur man inte kan tro att en 10åring inte vet vad sex är elelr hur man gör? och att man kan bli gravid och vart man köper att gravtest. Det där är vardag bland dom.  Tro  mej. Jag vet.Hur konstigt det än låter så finns det.
    Skulle skrivit samma sak själv... herregud va saker d händer bland BARN som egentligen inte borde hända, lr som dom egentligen inte borde veta! Men så e d i dagens läge o d e bara att inse fakta o informera sin barn om allt tidigare än man gjorde förr helt enkelt!
    Jag fick min mens när ja va 10 och förlorade min oskuld när ja va 13! Tänka då hur mycket tidigare allt händer nu .. d e skrämmande men...

    Har läst d mesta i tråden och blir helt matt av att läsa alla onödiga kommentarer om saker som inte riktigt har med TS att göra, inte d hon vill ha svar på ialf! D skenar verkligen iväg..

    Så till dig TS... Abort är ju ett självklart val i denna frågan tycker ja personligen ialf.. en kirurgisk abort! Sen samtal med psykolog.. förmodligen en lång tid framöver, för detta är verkligen inte en lätt sak för ett barn att gå igenom!
    Men när ja läser TS så verkar d ju ialf som om flickan vet va allt handlar om o verkar ändå insatt o sex delen mer än man kan tro eftersom hon ändå va smart nog att köpa ett grav test.. får bara hoppas att d blev upptäckt i tid!
    D bästa du kan göra är bara att finnas där för familjen och erbjuda stöd o hjälp om dom behöver.. mer än så kan du nog inte göra.. d e ju upp till familjen i sig att sköta detta.. men du har ju fått en del råd här ang bupp och soc.. d verkar som d självklara!
    Lycka till.. följer tråden för att få veta hur allt gått sen.. hoppas du uppdaterar med goda nyheter!
  • MikaelaF
    snappi81 skrev 2008-11-10 21:06:30 följande:
    nää..  men såg precis ett inlägg att ts där hon skriver Giselle och inte Gissel, då blir det ju en jäkla skillnad.. Nu ska jag inte skriva mer om namnet..
    Ja jag såg de med nu.. Blir skillnad då!
    Bara att konstatera att detta är hemskt nog..
  • Esthery

    fam kaos skrev 2008-11-10 21:04:50 följande:


    För tredje gången. DU ödslar mer tid på mig än ts, har du tänkt på det?
    och? det finns inte så mkt råd att ge, som ingen annan gett, jag stör mig på de som hoppar på folk utan anledning. Varför bryr du dig vart jag lägger ner min energi??

    Ne nu ska jag kolla på csi.. hoppas de bara är ett stort misstag TS!!
  • ÖNadja
    Calylite skrev 2008-11-10 21:04:53 följande:
    Men vem bryr sig om det? skicka en liten tjej så vet du, problemet löst eller hur. De har liksom inte med tråden att göra hur apotek agerar
    så sant så sant. Tycker bara att samhället idag kan reagera mer än vad dom gör!

    Tyckte att de va konstigt att dom överhuvudtaget fick köpa gravtest, för på min ort så kan ja slå vad om att dom inte skulle få göra det utan ett samtal hem! =)
  • Aquila

    fam kaos skrev 2008-11-10 20:58:40 följande:


    Respekt får man om man förtjänar det. Och det gör man inte i mina ögon när man hänger ut en liten unge på det här sättet. Dessutom (som det verkar) bara för att sprida nyheten och skvallret.
    Ingen har hängt ut någon. TS är anonym. Barnet är anonymt. Syftet är redan identifierat i ts. Ts har dessutom inte behandlat dig respektlöst. Var finns det medmänskliga i denna tråd som inte kastar sig över en människa som vilddjur?

    Allt ts gör är fel. Hon svarar för mkt, för lite, är inte hysterisk nog osv... Vem kan säga hur man SKA reagera i en situation som denna?! Vad är rätt i allas ögon?

    Om detta är sant... tänk efter... du har INGEN ANING om hur du hade varit i samma sits. Inte den blekaste! Och vem ska man prata med för att få råd på vägen? Kompisarna? Knappast. Hon råkade välja detta forum och det var tydligen också ett misstag från ts sida.
  • fam kaos

    Hon själv. LÄS innan du hoppar på mig!!


    y skrev 2008-11-10 21:06:51 följande:
    fam kaos skrev 2008-11-10 21:03:42 följande:
    vem har sagt att hon har panik? äsch jag vet inte om hon är ett troll eller ej, tycker bara man inte behöver gå så hårt åt.
  • siamusen

    Liten fraga bara TS: var mamman med nâr flickan testade positivt?

    Tänkte att det kanske bara är flickan som hittar pa eller lâst av testet fel?

  • Trileia

    Fast hoppa på??
    Fam Kaos och jag hade en liten diskussion, och jag tror vi redde ut den ganska så kvickt.
    Efter det verkar det mest som att Det inte blir några svar alls..


    Esthery skrev 2008-11-10 21:08:23 följande:
    fam kaos skrev 2008-11-10 21:04:50 följande: och? det finns inte så mkt råd att ge, som ingen annan gett, jag stör mig på de som hoppar på folk utan anledning. Varför bryr du dig vart jag lägger ner min energi?? Ne nu ska jag kolla på csi.. hoppas de bara är ett stort misstag TS!!
Svar på tråden 10 åring gravid,