• susandra

    BRA att vi är här!

    Hej alla och härligt att VI finns här inne också!

    Har ingen fråga, ingenting jätteviktigt att skriva, mer än att jag är lycklig över att vi äntligen lyckats bli gravida och att jag vill hälsa till alla starka människor (främst er med regnbågar här och var ) och beer ALDRIG ge upp!!!!

    Kram!
    Sandra

  • Svar på tråden BRA att vi är här!
  • sweetlina

    nej ge verkligen inte upp, de går att lyckas tillsut.

    Susandra e så glad för er skull visste att de skulle gå tillsut även om man inte tror det när man är inne i karusellen.

    kram till er


    Snart är Du här våran Älskling!!
  • gliring

    Nej, ge inte upp det tog 3 år innan vår plutt föddes.
    Däremot tog vi oss tid till time-outer eftersom det var så otroligt knäckande att vara mitt i skiten hela tiden.

  • blomman86

    Har två vänninor som skall påbörja provrörösbefruktning i Danmark om ett tag, och så satt vi och pratade lite allmänt omkring allt det här med barn. Hur blir det, kommer barnet kalla bägge för mamma eller bara en.. Vi kom ialla fall inte fram till något... Hur gör ni??? MVH linda

  • sweetlina
    blomman86 skrev 2008-11-12 10:31:37 följande:
    Har två vänninor som skall påbörja provrörösbefruktning i Danmark om ett tag, och så satt vi och pratade lite allmänt omkring allt det här med barn. Hur blir det, kommer barnet kalla bägge för mamma eller bara en.. Vi kom ialla fall inte fram till något... Hur gör ni??? MVH linda
    De bestämmer man ju lite själv hur man vill ha det, vi kommer inför barnet och alla runt omkring att kalla oss för mamma båda två, vill inte göra någon skillnad på att det är jag som fött barnet. Sen kanske barnet hittar på egna ord eller ändrar tonläge när den kommer säga just mamma men vi komme riaf att säga mamma.
    Snart är Du här våran Älskling!!
  • Smillson

    Kikar in här nu och skriver lite bara för att jag får... hihi
    Vågar inte lägga upp mig på bf-listan än... är lite väl vidskeplig för det.


    Vi har en hemlis....
  • Peterstjej

    hejsan. en liten fråga bara; vad är regnbågsfamilj/barn för nått ?? vill inte göra någon upprörd eller ledsen med min fråga är bara nyfiken har nänmligen aldrig hört uttrycket förr.

  • queerkids
    Peterstjej skrev 2008-11-25 14:49:17 följande:
    hejsan. en liten fråga bara; vad är regnbågsfamilj/barn för nått ?? vill inte göra någon upprörd eller ledsen med min fråga är bara nyfiken har nänmligen aldrig hört uttrycket förr.
    Hej Peterstjej
    Regnbågsfamiljer och regnbågsbarn är ett smeknamn på familjer med två mammor eller två pappor eller en mamma eller en pappa som definierar sig som homo eller bisexuell eller som transperson. Ordet regnbåge kommer från regnbågsflaggan som varit en symbol får hbt-personer sen 1977.
Svar på tråden BRA att vi är här!