Forum Kroppsligt - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Känsla av muskelsvaghet, trötthet, blir lätt anfådd och seg i hela kroppen.. Är jag sjuk?

    Ons 12 nov 2008 12:44 Läst 29659 gånger Totalt 55 svar
    Anonym (sjuk?­)
    Visa endast
    Ons 12 nov 2008 12:44

    Senaste året har jag inte mått bra.
    Jag känner mig sjukligt trött periodvis, så trött att jag somnar sittandes på golvet när jag leker med barnen som är 2 och 4 år.

    Periodvis, men speciellt senaste månaden har jag en känsla av extrem muskelsvaghet. Jag tycker att det är jobbigt att hosta ordentligt till och med. Att gå upp för en trappa känns i kroppen mer än vanligt och jag blir anfådd av minsta lilla..

    Hela kroppen känns seg och jag har liksom en overklighetskänsla, som om jag lever i en glasbubbla på något märkligt vis.. Som att världen är lite dimmig..

    Jag har varit hos läkare flera gånger senaste året och blodprover tas, sköldkörteln, lever, njurar, Hb, blodsocker men alla mina prover ligger perfekt tydligen..

    Huvudvärk till och från och ibland håller den i sig i många veckor i streck...

    Jag går runt med en tro om att jag lider av någon allvarlig sjukdom eftersom jag mår så olikt mig själv, men blir mer och mer uppgiven eftersom ingen hittar någon orsak..

    Om det finns någon som varit med om något liknande så blir jag väldigt tacksam för era storys...!

    Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Anonym (M)
    Visa endast
    Tis 17 maj 2011 19:44 #41
    Anonym (sjuk?) skrev 2011-05-17 17:43:36 följande:
    Tack för svar!

    Mitt TSH togs i höstas och har då legat på 0,9. Nu hade det gått upp till 2,1.
    Senaste 4 åren har man tagit TSH till och från och det har hoppat från 0,7 till 2,3..
    Har faktikst hittat en läkare som är villig att testa Levaxin..
    Men han hittade även låga B12 och järnvärden som jag ska behandlas mot först.

    Vad hade du för symptom?
    Vilken levaxindos äter du?
    Hade du låg kroppstemp och även långsam puls?
    Jag har också B12-brist och det finns en koppling mellan den bristen och sköldkörtelproblem.
  • Anonym (sjuk?­) Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 17 maj 2011 19:51 #42
    Anonym (M) skrev 2011-05-17 19:44:27 följande:
    Jag har också B12-brist och det finns en koppling mellan den bristen och sköldkörtelproblem.
    Vad har du för symptom av din B12brist?
    Och har du även sköldkörtelbesvär?
  • Anonym (M)
    Visa endast
    Tis 17 maj 2011 20:01 #43

    Jag skrev inlägg 39 ovan. Jag får B12-injektioner eftersom tabletterna inte hjälpte. Det jag märker av mest när det är dags för en ny spruta är att jag får domningar i läppar, händer, fötter etc. Jag blir också väldigt trött och deppig, får hjärtklappning och känner mig tung i kroppen. Det börjar också 'pirra' längs ryggraden ibland.

  • Anonym (sjuk?­) Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 17 maj 2011 20:05 #44
    Anonym (M) skrev 2011-05-17 20:01:12 följande:
    Jag skrev inlägg 39 ovan. Jag får B12-injektioner eftersom tabletterna inte hjälpte. Det jag märker av mest när det är dags för en ny spruta är att jag får domningar i läppar, händer, fötter etc. Jag blir också väldigt trött och deppig, får hjärtklappning och känner mig tung i kroppen. Det börjar också 'pirra' längs ryggraden ibland.
    Okej och allt det går över efter hur lång tid eller hur många sprutor?
    Hur ofta får du sprutor?

    Det här med seg och trött i kroppen och muskelsvaghet / trötthet /tryck över bröstetkänsla / yrsel - känner du igen det också?
  • Anonym (sjuk?­) Trådstartaren
    Visa endast
    Lör 18 jun 2011 18:47 #45

    M: Får du hjärtklappning bara vid stress eller när som helst?

  • Anonym (sjuk?­) Trådstartaren
    Visa endast
    Ons 22 jun 2011 18:50 #46
    Anonym (M) skrev 2011-05-17 20:01:12 följande:
    Jag skrev inlägg 39 ovan. Jag får B12-injektioner eftersom tabletterna inte hjälpte. Det jag märker av mest när det är dags för en ny spruta är att jag får domningar i läppar, händer, fötter etc. Jag blir också väldigt trött och deppig, får hjärtklappning och känner mig tung i kroppen. Det börjar också 'pirra' längs ryggraden ibland.
    Hur ofta får du sprutor?
  • Anonym (e)
    Visa endast
    Ons 22 jun 2011 19:17 #47
    Anonym skrev 2008-11-13 19:54:55 följande:
    Det finns inga bromsmediciner men det finns mediciner som hjälper mot de olika symtomen man får vid MS tillexempel amantadin vid trötthet. Man kan idag inte ens säga vilken kromosom som är defekt vid MS så att det skulle finnas bromsmediciner är osannolikt.
    Du vet verkligen inte vad du talar om! jag har ms och tar bromsmedicn och de har funnits i över tioår!! jag har förresten inga symptom och ms är inte dödligt.
  • Tor 18 aug 2011 18:05 #48

    Tass

  • Anonym (sjuk?­) Trådstartaren
    Visa endast
    Tor 25 aug 2011 11:33 #49
    Anonym (sjuk?) skrev 2011-05-17 20:05:35 följande:
    Okej och allt det går över efter hur lång tid eller hur många sprutor?
    Hur ofta får du sprutor?

    Det här med seg och trött i kroppen och muskelsvaghet / trötthet /tryck över bröstetkänsla / yrsel - känner du igen det också?
    Anonym (M) skrev 2011-05-17 20:01:12 följande:
    Jag skrev inlägg 39 ovan. Jag får B12-injektioner eftersom tabletterna inte hjälpte. Det jag märker av mest när det är dags för en ny spruta är att jag får domningar i läppar, händer, fötter etc. Jag blir också väldigt trött och deppig, får hjärtklappning och känner mig tung i kroppen. Det börjar också 'pirra' längs ryggraden ibland.
    Hur lång tid kan det gå mellan dina sprutor?
    Jag tog varannan dag i två veckor och sedan dess har det gått snart 3 månader..
    Vet inte om det var B12 sprutorna som gjorde att jag var tillfälligt bättre och det är en slump att jag nu är helt seg i hela kroppen och mår piss..
    Men jag fick ta ett Homocystin (?) värde för några veckor sedan och då låg det fortfarande högt...
  • Anonym (sjuk?­) Trådstartaren
    Visa endast
    Tor 25 aug 2011 11:36 #50
    Anonym (sjuk?) skrev 2011-08-25 11:33:18 följande:
    Anonym (M) skrev 2011-05-17 20:01:12 följande:
    Jag skrev inlägg 39 ovan. Jag får B12-injektioner eftersom tabletterna inte hjälpte. Det jag märker av mest när det är dags för en ny spruta är att jag får domningar i läppar, händer, fötter etc. Jag blir också väldigt trött och deppig, får hjärtklappning och känner mig tung i kroppen. Det börjar också 'pirra' längs ryggraden ibland.
    Hur lång tid kan det gå mellan dina sprutor?
    Jag tog varannan dag i två veckor och sedan dess har det gått snart 3 månader..
    Vet inte om det var B12 sprutorna som gjorde att jag var tillfälligt bättre och det är en slump att jag nu är helt seg i hela kroppen och mår piss..
    Men jag fick ta ett Homocystin (?) värde för några veckor sedan och då låg det fortfarande högt...
    Förlåt menar att Kobalamin var högt..
    Homocystin är inte taget...
  • Anonym (sjuk?­) Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 23 okt 2012 08:18 #51

    Åh jag blir så ledsen när jag läser det här :(

    Jag skrev tråden 2008 och är fortfarande sjuk utan diagnos med samma symptom som när tråden skrevs, trötthet, muskelsvaghet, domningar, skakig, yrsel, huvudvärk, tungt att andas.

    Har genomgått massa olika undersökningar men ingen kan säga vad som är fel :(    

  • Ons 24 okt 2012 22:24 #52

    Usch jag lider med dig! Har du fått komma till nån specialist eller är det hos vc du går?

  • Anonym (e)
    Visa endast
    Ons 24 okt 2012 22:27 #53
    Anonym (sjuk?) skrev 2012-10-23 08:18:04 följande:

    Åh jag blir så ledsen när jag läser det här :(

    Jag skrev tråden 2008 och är fortfarande sjuk utan diagnos med samma symptom som när tråden skrevs, trötthet, muskelsvaghet, domningar, skakig, yrsel, huvudvärk, tungt att andas.

    Har genomgått massa olika undersökningar men ingen kan säga vad som är fel :(    



    Har du fått någon neurologisk utredning?
  • Anonym (rödin­g)
    Visa endast
    Sön 24 feb 2013 09:29 #54

    Kan man få muskelförtvining av statiner (blodfettsmediciner)?

  • Sön 24 feb 2013 19:36 #55

    Jag har exakt samma symtom som du ts, och en rad andra symtom. Har haft såhär hela livet, får antidepressiva utskrivet hela tiden men de hjälper ju ingenting då jag inte är deprimerad. Jag ser ingen framtid =(