• Tola

    "Får" man ta ambulans till BB?

    Nu är jag inte gravid och kommer inte vara på länge:) men jag undrar om att föda barn är en anledninga att få ta ambulans till BB?

    min sista förlossning hade lika gärna kunnat slutat i taxin på väg till BB eller i badkaret hemma men TACK till mina "tåliga" hinnor som inte gick sönder utan bara höll trots det tryck som det var vid varje värk så hann vi in till BB, väl där var bebisen redo att komma och dom tog hål på hinnorna och Lithea kom på engång. Hade vattnet gått hemma eller i taxin hade hon kommit där..

    hur som helst så var det ju precis det här och det ENDA jag var rädd för inför då min andra förlossning.Så nu undrar jag bara.Får man ta ambulans in? :)

  • Svar på tråden "Får" man ta ambulans till BB?
  • konkelbär

    Får och får, ibland är man så illa tvungen. Vi hade en ingen bil, och fick inte tag i en enda taxi den fredagkvällen det satte igång. Så vi åkte ambulans in.

  • Pretty Banana

    Det beror val pa situationen. Min forlossning gick jattefort, vi ringde en taxi nar jag borjade fa ont men jag hann fa krystvarkar innan den kom fram, sa vi blev tvugna att ringa en abulans.

  • ludenben

    om man har haft akutsnitt innan som dessutom var prematur och livshotande kan de väl inte neka ambulans till kommande förlossning??

  • dallas

    Skulle man få  en stor blödning så SKALL man ringa ambulans.

    Sen om man te x är helt själv hemma och ingen kan ställa upp och det är bråttom så varför inte? Kanske svårt att få tag på en taxi och jobbigt att sitta i tel.kö....


    v.34...
  • BabyJia

    Jag å sambon åkte amulans in. Fick hem en räkning efteråt på 100 kr. Men de e de ju värt...

  • Lakrids

    Bra tråd... har funderat på det där.

    Vi har ingen bil och bor i Sthm. Vill ju inte sitta fast i bilkö med taxi och krysta. Vi kommer ringa taxi om jag känner att det känns nödvändigt ju då Skrattande.


    Vecka 30 (29+3)
Svar på tråden "Får" man ta ambulans till BB?