• fremtiden

    Barnvagn

    Hei alle sammen

    Nå er det på tide med en ny tråd her inne. Hva sies om å prate litt om barnvagner?

    Jeg er kun i uke 13 men må ärlig innrömme at vi allerede nå funderer på hvilken vogn vi skal velge.

    Hvilke tanker har dere gjort dere?
    Negative - Positive erfaringer fra kjente?
    Linker til nyttige sider?

    Ordet er fritt

  • Svar på tråden Barnvagn
  • sweetlina

    nu sk aju vår bebis titta ut vilken dag som helst så vi har ju inte varit ute o kört me barnvagnen än men den har gått varm här hamma vill ja lova o alla som vart här o sett o känt på den säger gu vilken smidig vagn.

    Bugaboo - rekommenderar den start, väger jättelite smidig att köra, o roligt att man kan byta färger på både bas o topp utan att köpa ny vagn*S*

    Lycka till


    Snart är Du här våran Älskling!!
  • regnbågsbaby
    sweetlina skrev 2008-11-20 09:20:57 följande:
    nu sk aju vår bebis titta ut vilken dag som helst så vi har ju inte varit ute o kört me barnvagnen än men den har gått varm här hamma vill ja lova o alla som vart här o sett o känt på den säger gu vilken smidig vagn.Bugaboo - rekommenderar den start, väger jättelite smidig att köra, o roligt att man kan byta färger på både bas o topp utan att köpa ny vagn*S*Lycka till
    Den skulle jag vilja ha men S tycker den är skitful.
    Vi har helt olika smak på vagnar så det lär väl inte bli någon vagn alls för oss när det är dax.  *suck*
    ♥Vi har en skruttis i magen ♥
  • sweetlina
    regnbågsbaby skrev 2008-11-20 09:34:44 följande:
    Den skulle jag vilja ha men S tycker den är skitful. Vi har helt olika smak på vagnar så det lär väl inte bli någon vagn alls för oss när det är dax.  *suck*
    haha de blir tungt värre då alltså*S*
    vi båda tyckte den va ful först i början när den kom men sen när vi äntligen vart gravida så började vi gilla den mer o mer ju mer man klämde o kände på den, har hon gjort de? de e den smidigaste vagn som finns enl mig:)
    Snart är Du här våran Älskling!!
  • regnbågsbaby
    sweetlina skrev 2008-11-20 09:36:35 följande:
    haha de blir tungt värre då alltså*S*vi båda tyckte den va ful först i början när den kom men sen när vi äntligen vart gravida så började vi gilla den mer o mer ju mer man klämde o kände på den, har hon gjort de? de e den smidigaste vagn som finns enl mig:)
    eftersom alla (de flesta iaf) har en fin bugga så har jag alltid haft ett gott öga till dessa vagnar för jag tycker de är fina och praktiska.. S har varit med mig i barnbutiker när vi köpt våtservetter och haklappar till sonen och har då sett buggorna på nära håll men hon är inte det minsta inresserad av att ens ta i en..
    ♥Vi har en skruttis i magen ♥
  • sweetlina
    regnbågsbaby skrev 2008-11-20 09:41:58 följande:
    eftersom alla (de flesta iaf) har en fin bugga så har jag alltid haft ett gott öga till dessa vagnar för jag tycker de är fina och praktiska.. S har varit med mig i barnbutiker när vi köpt våtservetter och haklappar till sonen och har då sett buggorna på nära håll men hon är inte det minsta inresserad av att ens ta i en..
    haha du får tvinga henne helt enkelt sen är hon fast*S*
    Snart är Du här våran Älskling!!
  • regnbågsbaby
    sweetlina skrev 2008-11-20 10:15:12 följande:
    haha du får tvinga henne helt enkelt sen är hon fast*S*
    hehe kanske det, det enda som jag kanske kan hålla med S om är att det finns en så liten korg undertill.. det är ju jätteskönt om tex har vägarna förbi willys och handlar och då har en riktigt robust korg under att ha kassarna i ..får ju inte plats så mkt i den... men de flesta korgarna är ju små på de nyare vagnarna..

    Hon vill ha kronan för de har visserligen stor korg under, men jag tycker att den är ful haha... det lär nog bli en babybjörn bärsele istället haha  
    ♥Vi har en skruttis i magen ♥
  • pucken

    vi kommer definitivt köpa en bugaboo. inte världens snyggaste vagn, men liten och smidig. plus att det finns massor av färger att välja mellan kommer även att ha en 70-talsvagn att varva med
    bp1.blogger.com/__GtfrwH5ycE/SC725n-PppI/AAAAAAAAAqE/hm87FxUDTpk/s1600-h/105.JPG

    till sonen hade vi en emmaljunga city cross, den var bra. smidig för att ha fyra fasta hjul, men när det blev dags för sittdelen blev det för tungt att dra i trappan (ingen hiss).

  • regnbågsbaby
    pucken skrev 2008-11-20 10:27:04 följande:
    vi kommer definitivt köpa en bugaboo. inte världens snyggaste vagn, men liten och smidig. plus att det finns massor av färger att välja mellan kommer även att ha en 70-talsvagn att varva medbp1.blogger.com/__GtfrwH5ycE/SC725n-PppI/AAAA...till sonen hade vi en emmaljunga city cross, den var bra. smidig för att ha fyra fasta hjul, men när det blev dags för sittdelen blev det för tungt att dra i trappan (ingen hiss).
    okej, va kul! vilken färg?? Cameleon eller bee?? haha frågvis...
    Vet hur tungt det är att dra en barnvagn upp för trappan när man bor på andra våningen utan hiss.. har ju en son med en cp skada så jag hade en tyngre specialvagn till honom så jag var alldeles blå när jag hade kånkat upp den i lgh..puhh...  kram
    ♥Vi har en skruttis i magen ♥
  • pucken

    regnbågsbaby
    just nu är vi inne på en blå bas, och så den ljusare blå toppen. en cameleon men ungen kommer inte förrän i maj, så vi har gott om tid att ändra oss och vi har retrovagnen under tiden också.

Svar på tråden Barnvagn