• Äldre 21 Nov 18:18
    13285 visningar
    6 svar
    6
    13285

    Ont i näsan

    Kan man göra något åt det?
    Är jätte torr i näsan känns det som.Gör ont när jag andas in.

    Vet att man kan få sköra slämhinner och så, men något borde man väl kunna göra åt det?

  • Svar på tråden Ont i näsan
  • Äldre 21 Nov 22:54
    #1

    samma här, riktigt jobbit börjar det bli.
    Blöder näsblod från ingenstans, och det är jättejobbigt att andas, särskilt på natten när man ska sova.. undrar varför ?


    Helt Underbart
  • Äldre 22 Nov 11:41
    #2

    har det inte med slemmhinnorna att göra?

    Något borde det finnas att ha på?
    Olivolja, kanske?

  • Äldre 22 Nov 12:07
    #3

    Prova "Nazoil" - en "nässpray" som finns att köpa på apoteket och är lite oljeliknande i konsistensen. Den används för att smörja just torra slemhinnor i näsan.

  • P3tra0
    Äldre 22 Nov 14:43
    #4

    Jag har precis samma sak. det sticker lite i ena näsborren också.
    Jag blödde näsblod för ett tag sen och då visste jag inte ens om att jag var gravid. Har aldrig ens hört talas om nått "besvär" med näsan under graviditeten

  • Cris
    Äldre 22 Nov 19:11
    #5

    Har också jobbigt med näsan och slemhinnorna i näsa/svalg som är jättetorra. Känns superäckligt att andas in. Skönt att höra att det finns fler!
    Fråga: är det någon av er som använt vanlig nässpray eller kortisonspray innan näsan blivit så här? Det har nämligen jag, så man funderar ju över om det är någon sorts biverkning.

  • Äldre 23 Nov 10:14
    #6
    Sthlm74 skrev 2008-11-22 12:07:16 följande:
    Prova "Nazoil" - en "nässpray" som finns att köpa på apoteket och är lite oljeliknande i konsistensen. Den används för att smörja just torra slemhinnor i näsan.
    Nozoil heter sprayen
    Hittade den på apoteket.Den sakll inhandlas i veckan
Svar på tråden Ont i näsan