Inlägg från: Finkelkeso |Visa alla inlägg
  • Finkelkeso

    Angående semesterdagar

    åh det skulle jag också vilja veta mer om. jag hade 8 sparade sem.dagar från förra året och de sa inget till mig om att jag var tvungen att ta ut 3 st.

    jag kan ta ut semester i penghar om jag vill. så jag tar semester på en ledig dag så får jag pengar ändå. så hade jag tänkt att göra iaf :) extra julklappar

  • Finkelkeso
    Anonym skrev 2008-11-23 12:08:02 följande:
    Jag fick ut ett antal semesterdagar förra året i pengar och då drog arbetsgivaren 58 % i engångsskatt på dom. Så det blev inte så mycket pengar över som jag hade hoppats på.
    jisses... varför då? är det inte samma skatt som den "vanliga lönen"
  • Finkelkeso
    Anonym skrev 2008-11-23 12:18:56 följande:
    Nej, vid utbetalning av en klumpsumma för semesterdagar som alltså inte tagits ut som ledighet utan i pengar, dras det engångsskatt.
    vilket jävla hyckleri
  • Finkelkeso

    men om jag tar semester på en ledig dag borde det ju vara som en vanlig semesterdag och då också vanlig skatt...

  • Finkelkeso
    Anonym skrev 2008-11-23 12:27:35 följande:
    Men får du ta ut semester på en ledig dag? Semester tar man ju ut de dagar som man annars skulle ha jobbat. Jag får inte ta ut semester på lördagar och söndagar eftersom jag är arbetsfri på helgerna.
    jo det får jag för har frågat chefen som pratade med någon smart lönemänniska :D
  • Finkelkeso
    majlinsa skrev 2008-11-23 12:35:18 följande:
    När de drar så mycket i skatt, får man inte tillbaka på skatten då om man betalat in för mycket skatt?
    men om det är OK:ad skatt så är det ju inget att få tillbaka. Ungefär som att man får betala mer om man tjänar mer
Svar på tråden Angående semesterdagar