• charmmiss

    fina syrianska/arameiska namn

    behöver hjälp med namn till dottern.
    helst ett syrianskt namn. Eller ett från mellanöstern. Ej arabiskt.

  • Svar på tråden fina syrianska/arameiska namn
  • spöke

    Mariam
    Talia
    Martha
    Abella
    Anina
    Tara
    Leah
    Lilith

    (ofta finns ju namnen i flera olika språk...)

  • AnnaGBG

    Ilona, Narin, Kinora.

    Pojknamn är lite svårare. Det finns ju massor men de som inte är bibliska är rätt fula Ja, det finns ju även fula bibliska men vanliga där är ju Daniel/Dano, Elias, Emanuel mfl.

  • Mamma till två mirakel

    Nour,Isla,Ronza,Ilona,Sadie,Feride,Nahrin

    Michel,Sami,Isak, alla bibliska som sagt...

    Jag väntar också en halvassyr bebis Skrattande


    (¯`°?.¸ ღ♥ Bär på ett Mirakel v.35 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ab126388
    Sh´lomo !

    Jag är kanske försent ute med att ge dig ett namn ur den arameiska-syrianska kulturen. Men om du fortfarande söker ett namn till ditt barn kan du Googla på
    Arameiska-Syrianska personnamn så hittar namn för hela året, med cirka 700 arameiska-syrianska namn. Det är en almanacka som jag har författad för ett antal år sedan och finns nu publicerad på vår hemsida, www.arameiska.se.

    Hälpsam 
  • LavendelS

    Hej, jag har både googlat och varit inne på sidan men inte hittat mer än ca 20namn?

    Skulle gärna vilja se de ca 700 arameiska namnen :) jag behöver nämligen också hjälp med namn. Tack på förväg


    Ab126388 skrev 2017-02-22 16:52:06 följande:

    Sh´lomo !

    Jag är kanske försent ute med att ge dig ett namn ur den arameiska-syrianska kulturen. Men om du fortfarande söker ett namn till ditt barn kan du Googla på

    Arameiska-Syrianska personnamn så hittar namn för hela året, med cirka 700 arameiska-syrianska namn. Det är en almanacka som jag har författad för ett antal år sedan och finns nu publicerad på vår hemsida, www.arameiska.se.

    Hälpsam 


Svar på tråden fina syrianska/arameiska namn