• Anonym

    Var köper man vuxenblöjor?

    Är gravid i v32 och kroniskt kissnödig.
    Det är såå jobbigt.
    Ibland när jag är uppe på nätterna för att kissa kan jag inte somna om efteråt och det går ut över mitt liv på dagtid.

    Därför funderar jag på att köpa vuxenblöjor så att jag smidigt kan ligga kvar i sängen och kissa?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-30 20:18
    En sak till: bespara mig dumma nedlåtande kommentarer. Inlägget är seriöst menat.

  • Svar på tråden Var köper man vuxenblöjor?
  • Anonym

    Kör blöja på dagen med så slipper du springa då också.....

  • Anonym

    mamma till Leo skrev 2008-11-30 20:14:01 följande:


    usch det var äckligt tänkt ..... annars är ju Tena Lady bra för urinläckage för vuxna
    Vad är äckligt?
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-30 20:17:02 följande:
    mamma till Leo skrev 2008-11-30 20:14:01 följande: Vad är äckligt?
    att ligga i en kiss blöja, tycker du det klåter fräscht?
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-11-30 20:18:24 följande:
    att ligga i en kiss blöja, tycker du det klåter fräscht?
    På vilket sätt berör det dig?
  • Anonym
    Else skrev 2008-11-30 20:19:22 följande:
    Det gäller bara att somna om medans det fortfarande är varmt Jag vet inte hur stor du är men jag har sett blöjor upp till 50-60 kg nånting på OBS stormarknad, de kanske kan hjälpa. Bindor mot inkontinens går väl inte att kissa helt i...?
    Tack men jag väger definitivt mer än så. Speciellt just nu.
  • Anonym

    en del säger ju att börjar man behöva kliva upp massor på natten så är det kroppen som ställer in sig för det som komma skall..ett barn behöv också skötas flera ggr om natten

  • Anonym

    Anonym (jag med!) skrev 2008-11-30 20:24:07 följande:


    jag förstår dig. jag har riktigt jobbiga problem med detta ständiga kissande. Blir nog runt 4 ggr i timmen ibland! Hade varit skönt att bara få ligga kvar och kissa haha, hur äckligt det än låter. skit i vad andra säger och köp kissblöjor om du behöver det! :D
    Tack!!!!!
  • Anonym
    Anonym (jag med) skrev 2008-12-01 03:25:57 följande:
    jag är också på blöjjakt till min nästa förölossning. jag skulle velat ha blöjor hemma då mitt vatten gick på första. det var en mardrömsresa in till skukhuset! (taxiresa på 40 minuter) då hade en blöja varit guld värd!
    En blöja på väg in till FL är ju helt ok tycker jag.
    Men TS pratar om blöja att kissa i på nätterna i sängen för att hon inte orkar gå upp och kissa.
  • Anonym

    OJ skulle nog hellre gå upp för att kisa att kisa i blöja fick vi testa på vårt jobb (äldrevården) jätte obehaglit tycker du ska gå upp och kissa eller tänker du ligga kvar i blöt blöja hela natten

  • Anonym

    Tycker alldeles för många yttrar sig om sina personliga åsikter.

    Då kan ju ni skapa en egen tråd om vad folk tycker om gravida som har kroniskt kissbesvär och vill ha blöja om natten för att inte få avbruten sömn konstant.

    TS fråga var inte "vad tycker ni om detta", utan frågan är snarare VART kan hon köpa sådanna blöjor!
    Håll er till frågan, är folk verkligen så tröga och självupptagna med att spy ut sina åsikter vid minsta tillfälle, där det inte ens är frågan?

  • Anonym

    Anonym (kissisäng) skrev 2008-12-01 11:38:37 följande:


    Å varför läser DU va vi skrivit....vi skriver till TS.....
    Pga TS tilläggskommentar, inte konstigt att man läser vad resten skrivit då!
  • Anonym

    Kanske Inte är å konstigt at folk reagerar ?! det är ju inte direkt så vanligt att en vuxen fullt frisk människa hellre ligger kvar i sängen i en pissig blöja än går på toa?

  • Anonym

    Jag tror att distriktsköterskan borde kunna skriva ut, tror till och med att du borde kunna få det hemlevererat i en kartong med anonym avsändare. Min mamma får i alla fall inkontinensskydd på det viset så det borde ju funka lika..

    Jag jobbar inom omsorgen med rullstolsburna så vi använder blöjor dagligen tror det brukar stå tena på de flesta faktiskt.
    Finns blöjor som ser ut som bindor fast mycket större, alltså ingen tejp o så utan man lägger dom bara i trosan, den sorten skulle jag väl kunna tänka mig passar bäst och är bekvämast..

  • Anonym

    Tror du beställer sådana blöjor genom distriktsköternskan. Men är inte helt säker. Tror inte dom kommer att gå med på de.

    Kommer ihåg den där tiden. Jag gick upp ca: 7 ggr/natt. Man blev ju nästan tokig!

  • Anonym

    Du har väl fått tillräckligt med information om varifrån du kan få blöjorna så jag tänker inte upprepa det. Men, urinvgsinfektionsriksen vill jag i alla fall ytterligare påpeka att blir mycket större. Jag jobbar själv med människor som använder blöjor av olika orsaker och UVI förekommer mycket oftare hos dem tack vare detta. Det är inte värt det. Jag förstår ditt probelm för jag är precis likadan. Springer marathon varje natt mellan sängen och toa nu då jag är gravid. Men skulle nog ändå avråda dig att skaffa blöjor...

  • Anonym

    Anonym (Sömnig) skrev 2009-01-08 16:28:46 följande:


    Ja jag skulle också hellre ligga kvar och kissa i blöjan än behöva gå upp... Jag tar med från jobbet blöjor men du kan köpra från Tena
    Var tusan jobbar du?
  • Anonym

    ssk

    nu är du väldig taskig mot ts, om du är äcklad att läsa här om vuxenblöja, kom inte hit o läsa då!
    Den som skrattar bäst som sist!
    Det är TSs sak, respektera för tusan!

  • Anonym

    WorkoutSystern skrev 2009-01-20 21:26:29 följande:


    Hej! Blir lite upprörd över alla "vet bättre"-kommentarer här... Jag har själv haft samma problem, och det var verkligen ett problem - jag behövde kissa flera gånger i timmen under en period på några månader. BM sa helt enkelt att vissa kunde ha så en period. I stort sett direkt när det kom en liten mängd kiss i urinblåsan så kändes det. På dagarna fungerar det någorlunda att springa på toa men människan fungerar inte om man vaknar och går upp var 20:e minut - man får ingen djupsömn och blir typ tokig. En gång var jag så utmattad att jag kissade lite i sängen utan blöja eftersom jag var helt desperat efter sömn, vilket förstås inte var så trevligt på morgonen. Efter det frågade jag BM efter blöjor och hon tyckte att det var helt och hållet upp til mig och absolut inget fel. Hon förstod mig fullständigt. Jag tror att anledningen till att ni tycker att det är så äckligt att att man ligger med en superblöt blöja som lukter kiss. SÅ ÄR DET INTE. Kissar du varje halvtimme är det förstås en pytteliten mängd som kommer ut. Även om man gör det ett antal gånger under natten så är dagens moderna blöjor så bra att man inte riktigt känner det blöta, det blir bara lite fuktigt. Och dom liksom kapslar in lukten också. Sen är det klart att man får gå upp och byta kanske två gånger per natt men det är ju ingenting mot att springa upp kanske 20 gånger. Att använda blöja kräver lite övning men efter någon vecka går det lätt att kissa, (på rygg är att rekommendera!). Träna några kvällar (så att du inte stjäl sömntid på natten) så att du kommer över den mentala spärren att kissa fast du inte är på toa. Känns en smula underligt att "blöjträna" förstås men det är värt det när du vaknar en morgon utvilad! Jag är inte rädd för att jag ska bli inkontinent på grund av detta, snarare tror jag nästan att jag lär mig att kontrollera musklerna där nere aännu bättre. Någon gång kissade jag väl i blöjan i sömnen men jag skulle nog kissat i sömnen dessa enstaka tillfällen ändå även om jag aldrig använt blöja. Jag vaknade i princip alltid och kissade "med flit". Men efter typ 30 sekunder så sov jag igen. Så, TS, stå på dig och sov med blöja! Det räddade hela min tillvaro. Och min sambo sov också bättre och tyckte inte alls jag var konstig. Så det så!
    TACK!
Svar på tråden Var köper man vuxenblöjor?