• Skogsflickan

    Laga punka? Kostnad??

    Jag undrar om ngn vet hur mkt det ungefär kostar att laga en punktering på ett dubbdäck i sthlm? Ska nämligen in senare idag och försöka laga mitt däck eller alternativt köpa 2 nya dubbdäck efter att ha fått punktering på ett av dom...

    Tack

  • Svar på tråden Laga punka? Kostnad??
  • Oliner

    Brukar vara billigt, vet ej i stockholm men nån hundralapp brukar det gå på, lagade ett sommardäck på en Ok verkstad för ca 150-200 kr har jag för mig.

  • Tecken
    Tecken skrev 2008-12-01 15:59:18 följande:
    Hos Vianor kostar det 2-300kr.
    I Sthlm, alltså
  • Tomase

    50-100 om dom kan plugga hålet..tar typ 3 minuter så är det klart,

  • Jaccan

    Nja, 3 minuter tar det inte. Bilen ska köras in, hjulet ska av bilen, däcket ska krängas av, pluggen ska i och klippas av, däcket ska på fälgen igen, luft ska fyllas i, täthet ska kontrolleras, hjulet ska på bilen igen och bilen ska ut. Räkna med 20 minuter.

  • Jaccan

    Dessutom en balansering på 5 mintuer. Så 20-30minuter är en rimlig tid.

  • Skogsflickan

    Harredan fixat det hos en vän...Kostade mig 100kr...

    Men jag tog bara med däcket och åkte själv in sen med däcket monterat o fyllde luft ordentligt...Kunde ju inte köra med den bilen då det va punka på reservdäcket med eller tom på luft...otur..

  • Tomase

    Jaccan skrev 2008-12-03 18:24:03 följande:


    Nja, 3 minuter tar det inte. Bilen ska köras in, hjulet ska av bilen, däcket ska krängas av, pluggen ska i och klippas av, däcket ska på fälgen igen, luft ska fyllas i, täthet ska kontrolleras, hjulet ska på bilen igen och bilen ska ut. Räkna med 20 minuter.
    öh om det går att komma åt hålet utan att ta bort däcket från fälgen så är det ju bara att plugga hålet direkt på bilen, krångligare än så är det inte,i varje fall funkar det fin fint när vi gör det
  • Jaccan

    Tomase skrev 2008-12-04 18:59:21 följande:


    Jaccan skrev 2008-12-03 18:24:03 följande:
    öh om det går att komma åt hålet utan att ta bort däcket från fälgen så är det ju bara att plugga hålet direkt på bilen, krångligare än så är det inte,i varje fall funkar det fin fint när vi gör det
    Jo visst KAN man göra så, men det är en riktig tattarlösning. Du kan ha skit kvar mellan däcket och fälgen, speciellt det som orsakade punkan kan ligga där och skava sönder däcket inifrån.

    Så är man en seriös person kränger man av däcket och blåser rent ordentligt.
  • Rabarbapuppa
    Bildäck skrev 2018-05-16 13:37:44 följande:

    Hos Vianor kostar det idag 445kr kan tilläggas.


    Här har jag suttit och väntat i TIO år på besked. Tack!!
Svar på tråden Laga punka? Kostnad??