• Mirix
    Äldre 1 Dec 18:10
    6102 visningar
    29 svar
    29
    6102

    Regnbågsprojektet :(

    Hej alla som tillhör Stockholms regnbågsprojektet o ska föda på Danderyd. Jag hoppas att ni inte har planerat snitt. Vi hade det och var på intro möte på avd. 17 som är en avdelning för de med planerade snitt. Vi var så otroligt besvikna och arga o ledsna efter den träffen. Det tjatades om pappor o pappans roll hela tiden och de viste att vi satt med. Det var kränkande och homokompetensen lyste med sin fråvaro. Hade vi varit på ett annat sjukhus hade vi ju inte blivit ledsna, men här ska de ju ha utbildat sig för att det här inte ska hända. (dessutom måste det vara hemskt för de ensamstående som hör detta malande. )

    Vi satt sen o grät hos de 3 personer vi skulle träffa (barnmorska, gynekologen o narkosläkaren) för vi var så ledsna. De var helt oförstående. Barnmorskan försökte släta över det med att de säger pappa av ren vana, men det e ju det som inte får hända om de profilerar sig som homokompetenta! Narkosläkaren förstod inte problemet alls. De har ju minst ett regnbågspar i veckan, o ingen hade klagat innan! Vi kunde inte tiga.

    Som tur är för oss så kom vår lilla MIra ut på söndagen o då hamande vi på BB istället o där hade de minsan homokompetens så det räckte och vi e jätte nöjda. Vi blev så väl omhändertagna båda två. De var urgulliga.

    Lycka till/m o f

  • Svar på tråden Regnbågsprojektet :(
  • Mirix
    Äldre 2 Dec 14:04
    #2

    Ja verkligen!

  • Mirix
    Äldre 5 Dec 11:25
    #6

    Pumin: Hur hittar man Helene F? Henne tycker jag vi alla ska prata med. När vi blev illa bemötta i sommras på gynakuten så pratade vi med vår barnmorska på MamaMia o hon blev jätte upprörd o ringde direkt.

    Pusselbitar: hur gamla var ni då?
    Har fått en fixidé. Bara för att jag o Fanny ser ut som vi e tonåringar så kommer BVC att anmäla oss till soc om de hittar minsta "fel". Trots att Fanny e 26år o utbildad lärare/förskolärare... Med det e så lätt att ha förutfattade meningar o sen inte släppa dem när man har all fakta..

  • Mirix
    Äldre 6 Dec 15:49
    #11

    Pusselbitar:

    Jag blir så arg. Jag har hört flera "unga mödrar" som har blivit bemötta illa på BB i Sverige. Vad o varför känner så många på BB att de har rätt att sparka på de som kanske behöver dem som mest. De kompisar som varit utsatta för deras nedlåtande har oxå varit ensamstående. De om några skulle behöva en stor kram o så mkt stöd o respekt som bara finns.

    Ska absolut kontakta Danderyd o berätta hur vi upplevt det. Tack för hjälpen.

    Kram/m

  • Mirix
    Äldre 8 Dec 17:36
    #13

    Hope:

    Så på ert info möte så de inte bara Pappa?

  • Mirix
    Äldre 11 Jan 18:52
    #24

    Mz Tigger:
    Har vi hört det där förr.. hum.. Vi kom in akut till danderyd i sommras för jag fick en blödning. De var ju "tvugna" att göra en gynundersökning o det gick inte. Jag har vaginism. Men läkaren (som inte äns viste hur den jäkla maskinen fungerade) proppsade o tillslut fick jag försöka jälv med ultraljudspinnen. Men det gick inte så hon hämtade nån chefsbarnmorska av nåt slag som försökte sticka in sina hårda fingrar i mig medans jag låg där o skrek o grät. Tillslut fick de ju avbryta det hela. Efetråt så tittade chefstanten mig i ögonen o sa att hade jag verkligen tänkt igenom det här för det skulle bli många gånger de behövde komma in. Som om jag i 19:e veckan skulle säga att nej jag ¨ngrar mig för jag kan inte genomgå en gynundersökning!

    Vi berättade allt för Lotta på mamamia o hon ringde o anmälde dem för övergrepp.

    När vi sen kom in för förlossning (vi hade ett planerat snitt men värkarna kom igång tidigare) o det gick super snabbt. Plötsligt kom de varannan minut o läkaren sa att hon behövde kolla hur öppen jag va. Vi berättade att det gick inte och (igen) varför. Då sa hon att då kanske jag måste förda vaginalt iallafall! (Som att det skulle hjälpa mitt redan hysteriska jag!) Narkosläkaren som sen kom in ville sen veta varför jag skulle snittas (som om det var viktigt, jag hade ju redan fått ett godkännande för snitt) o då fick JAG berätta det och oxå vad vaginism va. Så uselt. Men sen gick det som tur va bra. (Om man bortser från att jag kom i chocl eftersom de tog typ 10 sprutor på mig o jag e stickrädd o de misslyckades med de flesta...

  • Mirix
    Äldre 26 Feb 07:22
    #29

    knuttet: ja det verkar variera enormt.

Svar på tråden Regnbågsprojektet :(