• Skrutteruttan

    Me&i-tråden nr 9

    Startar nu en ny me& eftersom den andra stängs ner om några dagar...Här diskuterar vi underbara kläder, erfarenheter av me & i och förstås annat vi vill ha svar på och funderar över Glad.
    Me & i ´s hemsida har du här:

    www.meandi.se

    Regler från familjeliv:

    OBS! I tråden är det inte tillåtet att posta någon form av annons, varken direkta eller indirekta, varken köpes, säljes eller bytes.

    Allt detta räknas som reklam och ger en varning samt att tråden riskerar att stängas!

    Länk till bildtråden:

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m35971465.html


    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 11:37
    Sluttråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m38896367.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-02 11:40
    ...Och nya bildtråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m38896802.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 09:43
    För att förtydliga reglerna från familjeliv:

    "Raka svar på direkta frågor är tillåtna. Tex lagerstatus, priser, hur man går tillväga för att kontakta en lokal säljare etc. Däremot får säljarna inte smyga in erbjudanden, framställa produkterna i positiv dager eller ens berätta vad de själva använder ur sortimentet.

    Att flagga för att en rea eller nytt sortiment är i antågande är reklam om inte någon i tråden har efterfrågat ett startdatum, för att ta ett exempel mellan svar på fråga och reklam.

    Det här gäller alla säljare (barnkläder, kosmetika, husgeråd, etc) som hänger på sajten privat."

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-07 05:54
    Hemliga plagg-tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m41156660.html

    Slut-tråden:

    beta.familjeliv.se/Forum-5-88/m41156426.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 17:22
    Ny version av sluttråden:

    familjeliv.se/Forum-5-88/m41156426.html
  • Svar på tråden Me&i-tråden nr 9
  • swemaria66
    Stormis skrev 2008-12-02 13:24:39 följande:
    Men vad f-n. Nu står det dessutom i sluttråden att alla hemliga plagg är slut. Jag som hade bokat med 2 st som värdinnegåva. Får jag inget nu? Mer än det vanliga? Nu är jag riktigt trött på detta företag!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nån säljare här som vet hur det fungerar idag med tanke på detta och mitt föregående inlägg?
    Prata med din säljare ist. vet att det stod förut att hemlig plagg var slut i XL men när jag beställde så fanns det.
    Mina små underbara barn
  • Stormis
    ako12 skrev 2008-12-02 13:34:44 följande:
    du kommer få dina hemliga. det är därför de inte går att köpa mer. så att det ska finnas kvar till de som bokat med den rabatten. det antar jag är anledningen iallafall. om det kommer finnas annat erbj vet jag inte.. tyvärr..
    Fast de vet ju inte vilken stl jag är intresserad av??? Fast de kanske försäkrar sig med många? Fast då kan det ju bli massa över. Men de kanske kränger dem sen, typ 5 st för 250 kr som de gjorde i somras. Inte mig emot.

    Tack, nu känns det iaf liiite bättre!
  • Perkan

    Lägger till i favoriterna

    Jag har bara jackan + byxan av vinterkläderna, synade dom idag då jag läste om overallerna men inte hittat nåt! *skönt*

    Blir också väldigt besviken gällande molnkjolen, bara för den tog slut så snabbt så blir man ju ännu mera sugen! Konstigt hur man fungerar.... Har iaf molnklänningarna med tights till, som tjejerna ska ha på julafton!


    Konstigt att alla hemliga plaggen är slut, men de lägger säkert in de överblivna kläderna i webshopen istället så de kommer säkert inte finnas längre eller vad tror ni?


    Fick en body med gamla bilar som hemligt plagg sist, som jag tycker jätte mycket om - köpte den själv i mindre storlek som användes i somras till lillkillen, men den här blev sladdrig direkt i halsringningen efter 1 tvätt!!! Trist  trots att jag inte betalat nåt för den och det var ett hemligt plagg så vill jag ju ha ett plagg som är schyst. Undra vad man skulle få istället för den då om jag reklamerar den? Lite konstigt trots allt att skicka ut den som ett hemligt plagg när dom har fått en massa reklamerade av just den bodyn!

  • Stormis
    swemaria66 skrev 2008-12-02 13:36:21 följande:
    Prata med din säljare ist. vet att det stod förut att hemlig plagg var slut i XL men när jag beställde så fanns det.
    Har redan mailat henne, men vet att man ju får snabbare svar här . Men det verkar ju lösa sig iaf. Tjoho! Även om jag surar lite för uteblivet erbjudande. Och slutsåld noshörningstunika (fast det är ju bara mitt fel, men men).
  • Ruso
    Perkan skrev 2008-12-02 13:37:50 följande:
    Lägger till i favoriterna Jag har bara jackan + byxan av vinterkläderna, synade dom idag då jag läste om overallerna men inte hittat nåt! *skönt* Blir också väldigt besviken gällande molnkjolen, bara för den tog slut så snabbt så blir man ju ännu mera sugen! Konstigt hur man fungerar.... Har iaf molnklänningarna med tights till, som tjejerna ska ha på julafton! Konstigt att alla hemliga plaggen är slut, men de lägger säkert in de överblivna kläderna i webshopen istället så de kommer säkert inte finnas längre eller vad tror ni? Fick en body med gamla bilar som hemligt plagg sist, som jag tycker jätte mycket om - köpte den själv i mindre storlek som användes i somras till lillkillen, men den här blev sladdrig direkt i halsringningen efter 1 tvätt!!! Trist  trots att jag inte betalat nåt för den och det var ett hemligt plagg så vill jag ju ha ett plagg som är schyst. Undra vad man skulle få istället för den då om jag reklamerar den? Lite konstigt trots allt att skicka ut den som ett hemligt plagg när dom har fått en massa reklamerade av just den bodyn!
    Och nu tom säljer de den för i webshoppen, bodyn alltså ;) Den är alltså inte slut utan finns kvar!

    VArför hemliga plagg är slut är väl klart...de kläderna säljs ju för en högre summa i webshoppen nu...
  • Fru Wadell
    swemaria66 skrev 2008-12-02 12:53:45 följande:
    Vet faktiskt inte riktigt vad dom menar det enda jag kan se är isf att i dragskejans slut att det inte är helt tillslutet en litet glapp på 1-4millemeter. Mina barn har fleece underställ alltid på sig om det är riktigt kallt, när det är sånt här blaskväder så är det ingen ide att ha overallerna då får dom ha dom superbra varmfodrade regnkläderna från Ellos.Har idag hämtat ut den röda tunikan  Beställde igår dom blekta jeansen och få en t-shirt på köpet, hade redan dom jeansen men upptäckte innan dom blev använd ett fel på dom så dom ska jag reklamera.
    jag fick oxå min tunika idag FIIN
  • Lycka 1
    Stormis skrev 2008-12-02 13:21:41 följande:
    Men det här med att kjolen är slut.. Liite irriterande när man har party idag och har bjudit in gäster med inbjudan om att det skall finnas nåt erbjudande i december. Ingen vara är nedsatt och en nytillkommen vara var endast för tjej och nu är den slut. Dvs, helt meningslöst att ha party idag. Stackars säljare, hon lär inte få stor provision idag och jag ställer inte in med så här kort varsel... . Tror ni det finns möjlighet för nåt annat erbjudande?
    Ni kan ju hoppas på att det kommer något bra erbjudande i kalendern imorgon också.
    Så kan ni lägga in det på era beställningar som ni gör ikväll.
  • Skrutteruttan
    swemaria66 skrev 2008-12-02 12:53:45 följande:
    Vet faktiskt inte riktigt vad dom menar det enda jag kan se är isf att i dragskejans slut att det inte är helt tillslutet en litet glapp på 1-4millemeter. Mina barn har fleece underställ alltid på sig om det är riktigt kallt, när det är sånt här blaskväder så är det ingen ide att ha overallerna då får dom ha dom superbra varmfodrade regnkläderna från Ellos.Har idag hämtat ut den röda tunikan  Beställde igår dom blekta jeansen och få en t-shirt på köpet, hade redan dom jeansen men upptäckte innan dom blev använd ett fel på dom så dom ska jag reklamera.
    Det såg jag också på den turkosa...det är väl inte så att det "stör" men det är klart att det inte skall vara så...men hur har ni hört talas om att man skulle få tillbaka 100 kronor (och varför går inte me&i ut med den informtionen till de som köpt overallerna eller via hemsidan?)...Frågar igen till någon säljare, var skall man vända sig?
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Skrutteruttan
    Nu har jag mailat me&i och beskrivit dels det som hände med röda overallen och att jag upptäckte ett "glapp" nedanför dragkedjan på den turkosa....hänvisade till min faktura där jag skrivit med kontonumret, skall bli intressant att se om jag får pengar tillbaka...
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Theina

    äh! jag tycker det dyker upp fler och fler brister hos meandi trist!!


    Älskade Linnea 081005
Svar på tråden Me&i-tråden nr 9