Inlägg från: Ezder |Visa alla inlägg
  • Ezder

    Blöjor till nyfödd?

    Vi fick på BB, de hade pampers och Libero. Sedan får man ju lite prover och så, köpte ganska något litet paket libero för att de inte har lotion och konstigheter i sig, usla var de och läckte gjorde de... Efter några dagar var barnbecket borta, då gick vi över till tygblöjor som funkat jättebra sedan dess.

    Och nej, det är inte så mycket att införskaffa. Kläder lovar jag att ni får en hel del, säng behövs inte i början, man kan ju samsova, eller ha barnet i vagnsinsatsen om man har barnvagn... Febertermometer fungerar en vanlig rumptermometer utmärkt. En trikåsjal kan vara bra att ha med till BB, blöjor om det inte finns, en uppsättning kläder för hemgång, babyskydd om man åker bil hem, amnings-BH eller mjuk BH från apoteket. Lycka till med allt!

  • Ezder

    miababia skrev 2008-12-06 17:15:02 följande:


    Ezder skrev 2008-12-06 17:02:16 följande:
    inte för jag vill vara sån, men hur kan du lova att de får en hel del kläder? vi fick 1 tröja, 1 body och 1 byxa+tröja och det var i strl 62 vilket han druknade i första tiden (använde strl 50) så hur mycket man får är nog väldigt olika.
    Sant sant, ok, jag kan inte lova. Vet bara själv att jag skrattade åt det där, varför och av vem skulle vi få barnkläder??? Men det fick vi, mer än han ens hann använda i de minsta storlekarna. Men ok, förlåt, du har rätt, jag kan inte lova det.
Svar på tråden Blöjor till nyfödd?