• Anonym (Kaffedraken)

    Ska vara ledig en dag/vecka. Men vilken dag ska jag välja?

    Jag har tänkt att vara ledig en dag/vecka sen när jag börjar jobba efter min föräldraledighet. Har ni några tankar o råd om vilken dag som kan var bäst att ta?

  • Svar på tråden Ska vara ledig en dag/vecka. Men vilken dag ska jag välja?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ta en mån eller fredag.
    Då får du/ni en mera sammanhängade ledighet.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Till en början borde det kanske vara bättre att vara ledig mitt i veckan typ onsdag, för då går det inte så många dagar mellan varven om han går på dagis. Till en början kan det ju ta lite tid innan barnet vänjer sig vid dagis och då är det ju bättre att det inte går för lång tid mellan dagarna för dagis.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja,jag skulle förståss välja att förkorta dagar om man hade valet! gå mån-fredag ,men kortare.
    Annars fredag ledig!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!
    Jag var ledig på måndagar och tyckte det var kanoon! Helgen blir liksom lite längre och man slipper "söndags ångest"...;o)
    Har man mycket för sig på helgen, så är det dessutom skönt att ha en dag till på sig att "samla ihop sig" inför veckan.
    Annars hade jag nog tagit fredagen, men risken/chansen är kanske att det blir en städdag då...
    Det är klart en dag mitt i veckan kan ju åxå vara skönt! Då jobbar man ju bara 2 dagar åt gången.
    Nu fick du lite mer att fundera över...;o)
    Lycka till med ditt val!

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag hade om det gick, jobbat två halvdagar istället för att ta en hel ledig dag. men det bara för jag har nära till jobbet och förlorar inte så mycket restid.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nasse7 skrev 2008-12-12 13:38:16 följande:


    Till en början borde det kanske vara bättre att vara ledig mitt i veckan typ onsdag, för då går det inte så många dagar mellan varven om han går på dagis. Till en början kan det ju ta lite tid innan barnet vänjer sig vid dagis och då är det ju bättre att det inte går för lång tid mellan dagarna för dagis.
    Ja som du skriver så är inte långledigt så bra för en nyinskolad. (jobbar själv som förskollärare). Så det gör att jag som du skrev funderar lite på onsdag.

    Men jag är rädd att den dagen bara "förvinner" eftersom man sen ska jobba och iväg igen nästa dag. Att onsdagen ska bli lite som söndag.
  • Anonym (Kaffedraken)

    storhumlan skrev 2008-12-12 13:34:53 följande:


    Ta en mån eller fredag.Då får du/ni en mera sammanhängade ledighet.
    Inte måndag för då har vi veckoplanering på jobbet o det kan va bra att vara med på.
  • Anonym (Kaffedraken)

    epe skrev 2008-12-12 15:10:42 följande:


    jag hade om det gick, jobbat två halvdagar istället för att ta en hel ledig dag. men det bara för jag har nära till jobbet och förlorar inte så mycket restid.
    Jo det kanske skulle gå. Fast på mitt jobb är det nog lättare att ha en vikarie en dag istället för två halvdagar.

    Jag vill nog helst ha en heldag ledigt för att slippa stressa iväg på morgonen etc.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kanske skulle va ledig en torsdag. Då jobbar man 3 dagar och sen ledig en dag och sen har man bara en dag kvar att jobba.

    Eller som PiffÅpuff skrev så kan ju onsdag av bra för då jobbar man två sen ledig o sen två dagar kvar.

    Eller fredag. Fast då är nackdelen att det bli långledigt, vilket kanske inte alltid är bra för en nyinskolad liten. Men då blir ju samtidigt helgen lång. Både jag o barnen hinner förbereda sig inför helgen. Städdag som någon ovan skrev.

Svar på tråden Ska vara ledig en dag/vecka. Men vilken dag ska jag välja?