• Tince

    Ngn som har erfarenhet av gördel efter förlossningen, positiv som negativ?

    Hej, hade stora problem med magen som inte ville dra ihop sig efter förlossningen. Funderar på att testa en gördel efter denna graviditeten. Vad har ni som provat för erfarenheter? Var det jobbigt att ha den? Gav den ngt resultat osv..

  • Svar på tråden Ngn som har erfarenhet av gördel efter förlossningen, positiv som negativ?
  • Belier

    Hej!

    Frågade min barnmorska under förlossningen och hon avrådde bestämt från att använda någon slags hjälp för att hålla in magen. Det beror på att magen själv måste få jobba upp sina muskler etc.

  • Tince

    Belier skrev 2008-12-13 21:06:37 följande:


    Hej!Frågade min barnmorska under förlossningen och hon avrådde bestämt från att använda någon slags hjälp för att hålla in magen. Det beror på att magen själv måste få jobba upp sina muskler etc.
    ok, där ser man. Jag vet att de används väldigt flitigt i utlandet. Ngn annan som hört ngt?
  • Censur

    jag fick barn för 20 månader sen och musklerna har fortfarande inte gått ihop...

  • Lequisha

    Jag bor i Portugal och här använder alla gördel direkt efter förlossning.
    Det är inte bara för att magen ska dra ihop sig fortare, utan även väldigt bekvämt eftersom det håller allt på "plats". Dagarna efter förlossning känns det mest som att allt skvalpar löst i magen, och då är det skönt med något som håller ihop.

    Jag kommer absolut ha det igen nu när nästa kommer om en månad

  • Tince

    Lequisha skrev 2008-12-14 10:21:45 följande:


    Jag bor i Portugal och här använder alla gördel direkt efter förlossning. Det är inte bara för att magen ska dra ihop sig fortare, utan även väldigt bekvämt eftersom det håller allt på "plats". Dagarna efter förlossning känns det mest som att allt skvalpar löst i magen, och då är det skönt med något som håller ihop. Jag kommer absolut ha det igen nu när nästa kommer om en månad
    Jag har en massa vänner och släkt i utlandet och alla är förvånade över att jag inte använde gördel första gången. Det är mer regel än undantag utomlands.. Tror faktiskt jag ska köpa en denna gången. De ska väl sitta bekvämt och "hålla ihop" en, inte klämma sönder?..
  • Lequisha

    Tince skrev 2008-12-14 20:16:37 följande:


    Lequisha skrev 2008-12-14 10:21:45 följande:
    Jag har en massa vänner och släkt i utlandet och alla är förvånade över att jag inte använde gördel första gången. Det är mer regel än undantag utomlands.. Tror faktiskt jag ska köpa en denna gången. De ska väl sitta bekvämt och "hålla ihop" en, inte klämma sönder?..
    Nej, det ska inte klämma nånstans utan mer kännas skönt och att det "håller ihop" magen bara. Jag skickade en gördel till en kompis i sverige som fick sitt andra barn nyligen och hon fattade inte varför hon inte haft det med första barnet. Hon tyckte det var jätteskönt. Så jag tycker du ska testa
  • Tince

    Lequisha skrev 2008-12-15 10:37:08 följande:


    Tince skrev 2008-12-14 20:16:37 följande:
    Nej, det ska inte klämma nånstans utan mer kännas skönt och att det "håller ihop" magen bara. Jag skickade en gördel till en kompis i sverige som fick sitt andra barn nyligen och hon fattade inte varför hon inte haft det med första barnet. Hon tyckte det var jätteskönt. Så jag tycker du ska testa
    tack, finns det ngt särskillt märke/modell du kan rekomendera? Ngn hemsida?
  • Lequisha

    Tince skrev 2008-12-15 10:52:38 följande:


    Lequisha skrev 2008-12-15 10:37:08 följande:
    tack, finns det ngt särskillt märke/modell du kan rekomendera? Ngn hemsida?
    Ingen aning. Jag köper i chiccos egen butik här, men vet inte om den finns i sverige. När ska du ha bebis?
  • Tince

    Lequisha skrev 2008-12-15 10:55:17 följande:


    Tince skrev 2008-12-15 10:52:38 följande:
    Ingen aning. Jag köper i chiccos egen butik här, men vet inte om den finns i sverige. När ska du ha bebis?
    I mars så det är länge tills dess.. är det en trosa som går upp över magen eller precis bara en gördel runt magen?
Svar på tråden Ngn som har erfarenhet av gördel efter förlossningen, positiv som negativ?