• Prylgalen

    nu har jag berättar för min chef (kille är jag)

    japp i går berättade jag på hans kontor. Gick in med en allvarlig min.
    -så vu behöver prata och stängde dörren om oss.

    - jag behöver semester i mitten av juli så jag, varför det så han !
    Vi får fint besök sa jag
    Jaha? Av vem då?
    - EN BEbis så jag.... Han titta på mig och utbrast med häpnad GRATTIS!!!!!!

    Idag började han prata om hur mycket härligt allt med barn är, att det är så kul att det är min tur också.

    Sedan var vi idag på julbord och jag berättade dör alla på jobbet, alla grattade och tyckte det var så kul. Grundaren av firman( liten priv. Firma tyckte också det varbjate kul och grattade med)

  • Svar på tråden nu har jag berättar för min chef (kille är jag)
  • Prylgalen

    jo visst är det tur, vi att bara 19 anställda på 3 kontor totalt.

  • Izzabelle

    Hahahah GRATTIS =D Min chef tog det också skit bra!!

  • Senap

    Grattis! Alltid kul att höra om vettiga chefer.

    Min sa: jaha.
    Inget grattis, inget när... men men. Sist nekade han mig en lönehöjning jag hade rätt till så jag vet inte vad jag förväntade mig.


    My sugar is raw
  • Vaniljlatte

    Grattis!

    Och vilket roligt sätt att berätta på!

  • Prylgalen

    Var ute med en kund idag på SJömagasinet med chefen och 2 kollegor.
    Chefen (patrik) påpekade hur viktigt det är att vara "medverkande" i de första viktigaste åren av sitt barn. Han sa att han tyvärr jobbar för mycket och hoppas att "dagens" ungdom tänker bättre. Minst 1 enskild dag ska man ha med sitt barn, och det är minst lika viktigt att vara hemma som mamma och pappa!

    Hmm, antingen vill han inte ha mig på jobbet. Eller så är han bara en bra chef! (han är lika mot alla ndra tydligen på jobbet också även tjejen)

    Kul tycker jag.

    PS, chefer /arbetsgivare som "miss tycker" barn kan sätta sig på en påle och rotera! (gäller även kvinnliga chefer!)

  • Hannaliten

    Min man jobbar for ett valdigt "familjevanligt" foretag. Bara i hans "team" har det fotts 12 barn pa de 2 aren han har jobbat dar. Nar var dotter foddes igar sa hans arbetsgivare till honom att ta den tid han behover innan han kommer tillbaka till jobbet. Eftersom vi bor i USA och det inte finns betald foraldraledighet sa ar det valdigt bra. De flesta pappor tar ledigt en vecka. Min man ska vara hemma 2 veckor (denna kommande veckan + julveckan).

Svar på tråden nu har jag berättar för min chef (kille är jag)