• Äldre 15 Dec 20:49
    9275 visningar
    24 svar
    24
    9275

    Vilken barnvagn är bäst

    Jaha då börjar man så smått fundera på en barnvagn.
    Men vilka är bra och vilka är inte så bra?
    Är det nån för del/ nackdel med en tre hjulig vagn?
    Vill ha en som går bra att manövrera på lite ojämn mark.

    Vilken har du haft och vad var för och nackdelar med den?
    var den smidig att få in i bilen? Lätt att få över trotoarkanter?
    Lättstyrd?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 12:03
    Jag köpte en begagnad quinny freestyle.
    Den verkar väldigt trevlig men man lär ju inte testa den fullt ut före barnet kommer.

  • Svar på tråden Vilken barnvagn är bäst
  • fiamal­m
    Äldre 15 Dec 21:23
    #1

    Vi har en brio happy, den har 4 fasta hjul och går jättebra på ojämn mark, fundera på hur du tror att du kommer att använda vagnen, åker ni bil mycket, går på stan mycket, skogspromenader mm. Brion är kanske lite stor, men vi får lätt in den i vår 940 när vi tar bort däcken. Vi ångrar inte valet av 4 fasta hjul,vi ville ha en vagn som tål mycket promenader på ojämn mark, är inte i stan så mycket men när vi väl är där är det inte problem att manövrera den.

    en nackdel med 3-hjulingar är väl att många modeller blir rätt långa när man fäller ihop dom, hur de går på ojämn terräng har jag ingen uppfattning om, däremot hade min vän problem med sin teutonia fun ( 2 små rörliga hjul fram)när vi var ute och gick min vanliga runda.

  • Äldre 15 Dec 21:35
    #2
    Svar på #1
    Jag bor på landet så det blir nog mycket grusvägar och steniga vägar. Snö på vintern blir det ju oxå. Blir nog inte så mycket bil men den ska då få plats i det nedfälda baksätet på en v70 (hundbur bak) eller ovan på hundburen i kangoon (1,2 x 1,2) så den bör inte vara allt för bred och ganska lätt.
  • Cecci7­8
    Äldre 15 Dec 21:42
    #3

    slår oxå ett slag för brio med lufthjul, jättebra på sådana vägar! har ni hel eller halv hundbur? man bör ju inte ha så stora saker som en vagn löst i bilen utan helst bakom lastgaller. om ni skulle bromsa in så blir vagnen som en kanonkula och trycker på framåt/åt sidan med åtskilliga tusen kilo.

    det går ju att plocka isär den vid bilfärder tex, är ganska lätt att sätta ihop igen;)

  • Äldre 15 Dec 21:54
    #4
    Svar på #3
    Buren täcker upp hela bagage utrymmet och bägge bilarna har ett lastnät bakom framsätena. i Volvon kan inte vagnen flytta sig så mycket. Den blir inklämd mellan bur och framsäten. I Kangoon bör den gå att spänna fast ovanpå buren. Där är det mer glid utrymme.
  • fiamal­m
    Äldre 16 Dec 08:23
    #5

    Brion är lätt att klicka av och på på chassit, då får den definitivt plats i bilen, men åk till en affär och be om att få testa, det är nog säkrast. Själv får vi ta bort däcken och det är inten större match det heller.

  • Kickin­alle
    Äldre 17 Dec 16:12
    #6

    Hej!

    Se om du kan få tag på en kombivagn som heter Mikado Discovery. Tror inte den längre säljs i Sverige men man jan hitta begagnad. Min svägerska bor på landet och hon körde jättemycket i skogen med den. Vi har en likadan och är supernöjda, utan den hade nog våran dotter haft hjärnskakning... :-P
    Den har jättebra fjädring, och stora lufthjul. Den är ganska tung visserligen och rätt så bred. Men den går in "på längden" i våran saab 9-5.

  • Jolley
    Äldre 17 Dec 16:16
    #7

    Jag tror du blir mest nöjd med en Teutonia Mistral med 4 fasta hjul. Smidig och blir liten ihopfälld. Vändbart handtag och bra fjädring. En kanonvagn när man bor på landet och funkar bra i stan också!

  • Valkyr­ia84
    Äldre 17 Dec 16:25
    #8

    Vi har en herqules raptor 3. Och vi trivs med den! Måste dessvärre lägga in hjulen för sig o liggkorgen för sig i bilen. Har en volvo kombi! Glad


    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade LOKE 080907 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Zelmil­ainen
    Äldre 18 Dec 23:43
    #9

    jag rekommenderar carena free. 4 fasta hjul, ganska liten och relativt lätt. svängbart och ställbart handtag. punkteringsfria däck. sittvagn som kan kompletteras med mjulift som kan göras om till åkpåse. kostar endast 2195:- NY! =)

    www.carenababy.com/CARENA/Sweden/START/


    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Äldre 19 Dec 09:48
    #10
    Svar på #9
    Det är bra kvalitée då? funkar både i snö och på skogsbilvägar? Spanade på en carena swing därifrån www.carenababy.com/CARENA/Sweden/STROLLERS/
Svar på tråden Vilken barnvagn är bäst