• Äldre 19 Dec 02:27
    6854 visningar
    26 svar
    26
    6854

    Vad är "njutningsförälder"?

    Funderade just på hur en njutningsförälder är och gör som skiljer den mot en... tja en "vanlig" förälder?


  • Svar på tråden Vad är "njutningsförälder"?
  • Äldre 19 Dec 02:33
    #1

    Folk som njuter av att vara förälder.. Kanske?

    Haha, nej ingen aning..

  • Äldre 19 Dec 02:36
    #2

    En som kanske "lånar" ett barn?? Jag vet inte heller så ursäkta att jag skriver här utan att kunna ge dig svar på din fråga.

  • Äldre 19 Dec 02:38
    #3

    Haha, skriv på, bara. Alla hypoteser kan ju vara rätt... iallfall till någon som vet kommer in och upplyser oss


  • Äldre 19 Dec 02:40
    #4

    För mig låter det iallafall som någon som tar hand om någons barn tex på dagarna eller kvällarna MEN återlämnar h*n sen.

  • theoIs­ac
    Äldre 19 Dec 02:40
    #5

    vet inte heller men tror det kan vara föräldrar som har väldigt lätta barn, som sover bra, äter bra osv. men jag kan ju förstås vara helt ute o cykla    

  • Sterna
    Äldre 19 Dec 04:19
    #6

    Njutningsförälder uppkom som motsatsen till Attachment Parenting eftersom vissa obstinata individer här på Familjeliv tyckte att det var orättvist att AP fick ett eget forum men inte alla de som helt simpelt sket i allt vad metoder heter utan mer eller mindre curlade sina barn.
    Nu är det några år sen så begreppet kanske har ändrats?

  • Äldre 19 Dec 12:29
    #7
    Sterna skrev 2008-12-19 04:19:42 följande:
    Njutningsförälder uppkom som motsatsen till Attachment Parenting eftersom vissa obstinata individer här på Familjeliv tyckte att det var orättvist att AP fick ett eget forum men inte alla de som helt simpelt sket i allt vad metoder heter utan mer eller mindre curlade sina barn.Nu är det några år sen så begreppet kanske har ändrats?
    Jag trodde att AP var såna som curlade sina barn...
  • Ezder
    Äldre 19 Dec 13:16
    #8

    Hmm... AP är ingen metod, och jag ser ingen motsättning... Har inte koll på ursprunglig definition, men om jag lever med min son på ett sätt som skulle kunna definieras som AP, och njuter av att vara förälder, är jag då inte en njutningsförälder, utan motsatsen? *Förvirrad*

  • Äldre 19 Dec 14:42
    #9

    Det är rätt förvirrande det här.


  • Sailor
    Äldre 21 Dec 23:07
    #10

    JAg är AP och njutningsförälder. AP innebär inget curlande. Det handlar om att skita i metoder och leva nära sitt barn, bära barnet, samsova, amma länge osv. Njutningsförälder innebär att man njuter av att vara förälder. Eller är det ett kodnamn för något annat??

Svar på tråden Vad är "njutningsförälder"?