• panzer­mensch
    Äldre 19 Dec 19:46
    5851 visningar
    7 svar
    7
    5851

    Bra kaffebryggare med termoskanna?

    Min mamma pratar om att hon vill ha en kaffebryggare med termoskanna. Någon som har det? Märke? Priser osv Tänkte fixa det åt henne


    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Svar på tråden Bra kaffebryggare med termoskanna?
  • mamma me tre
    Äldre 19 Dec 19:54
    #1

    Vi har en som är suuuper bra, siemens design by porsche heter den. Vi har haft den ett par år men har sett att dom säljs fortfarande.. den kostade lite över 1000 kr men den är helt klart värd sitt pris. Den håller värmen bra och brygger jätte gott och riktigt VARMT kaffe, sen är den snygg också:)

  • Evange­line72
    Äldre 19 Dec 19:54
    #2

    Jag är lite skeptisk mot kaffebryggare med termos. Våran Porsche från Siemens som är dyr som skam, exploderade inne i kannan. Det bara small till. Har flera vänner som råkat ut för liknande med sina termosbryggare. Så mitt tips till dig är att köpa en riktigt bra vanlig bryggare och en riktigt bra termos att ha till kaffet=)

    Tips på bra kaffebryggare....ja om du vill ha den absolut bästa så kan jag rekommendera moccamaster som alltid får toppbetyg. Den är dock dyr...vi gav 1600 för våran men den säljs ibland för runt 1000 lappen. Andra bra är Philips HD7686 som kostar från 450 kr samt Braun Aroma passion KF550 som kostar runt 400 kr.
    Lycka till=)

  • panzer­mensch
    Äldre 19 Dec 19:54
    #3

    Okej vet du vilka som har den?


    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • panzer­mensch
    Äldre 19 Dec 19:55
    #4

    Mamma behöver komplett, hon har reumatism och svårt att hälla över och dona med tunga kannan


    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • mamma me tre
    Äldre 19 Dec 20:09
    #5

    oj då jag har aldrig hört att dom exploderat... ändå vet jag många som har termos bryggare...

    Mina föräldrar har en vanlig kaffebryggare men med en lös behållare där man häller i vatten( man behöver alltså INTE hälla över osv..) jätte smidigt. Minns ej märket på bryggaren men det är ett vanligt märke.Vet att jag såg den på ica maxi bla.

  • Äldre 19 Dec 21:16
    #6

    Philips har en som heter HD7692 med thermoskanna, inte glas invändigt så inget kan explodera även om det är vanligt på just Siemens Porsche bryggarna...

    Kostar mellan 800-1000 kr.

  • hally
    Äldre 20 Dec 15:37
    #7

    sommar2001 skrev 2008-12-19 21:16:49 följande:


    Philips har en som heter HD7692 med thermoskanna, inte glas invändigt så inget kan explodera även om det är vanligt på just Siemens Porsche bryggarna...Kostar mellan 800-1000 kr.
    Den är kanon-bra!
    Min sambo är kräsen vad gäller kaffet och denna får klart bra betyg iallafall
Svar på tråden Bra kaffebryggare med termoskanna?