• Zemcia

    ni som har minipc, vad använder ni den till?

  • Svar på tråden ni som har minipc, vad använder ni den till?
  • Viewsonic
    HappyLit skrev 2009-02-05 22:14:02 följande:
    Har lite dumma frågor: Kan man använda trådlöst (router) till mini-pc eller måste det vara mobilt bredband? Det finns ju ingen cd-rom, hur lägger man in bredband och virusskydd osv? Är sugen på en LG eller Toschiba.
    Man kan köra både trådlöst via router (bredband) eller mobilt.

    Du lägger över allt på ett usb-minne och installerar.
  • elvatolv

    Aha, så jag lägger över det via min stationära på ett usb-minne?

    Någon skriver att man kan se film, hur går det till?

    Är helt novis på detta så jag är glad för alla svar jag kan få.

  • Viewsonic
    HappyLit skrev 2009-02-05 22:27:13 följande:
    Aha, så jag lägger över det via min stationära på ett usb-minne? Någon skriver att man kan se film, hur går det till? Är helt novis på detta så jag är glad för alla svar jag kan få.
    Just det, du stoppar i cd/dvd-skivan och kopierar över på usbminnet på den stationära datorn.

    Film samma sätt antar jag?
  • längtan09

    jag har en LG x110, helt fantastisk. Använder den nu när jag är gravid för att kunna slösurfa i soffan. Gör det mesta med den, skriver i word, bloggar, kollar bilddagboken osv.

  • Gelé Hallon

    vad har de för batteritid? Batteritid är det jobbigaste med laptoparna.

  • Viewsonic

    Gelé Hallon skrev 2009-02-07 01:14:37 följande:


    vad har de för batteritid? Batteritid är det jobbigaste med laptoparna.
    Den är inte mycket att hurra för. Det som ingår är ett 3-cellsbatteri som håller ett par timmar. Man kan köpa till ett 6-cellsbatteri med betydligt högre prestanda. Men batteriet måste laddas ur och laddas ca 10 ggr innan det funkar bra.

    Onoff hade ett erbjudande innan jul som jag nästan nappade på. Då kunde man köpa en Acer Aspire One med två batterier (ett 3-cell och ett 6-cells och då fick man det större gratis).

    Jag valde en LG istället eftersom jag tyckte musknapparna sitter konstigt på Acern. Däremot har jag med en minimus som jag köpte för 99:- på Biltema, så då skulle man inte störts på detta.

    LG:n är dessutom 10 tum istället för 8.9 på Acern. Det är ca en cm mer som syns då på höjden (av en hemsida).
  • Chomsky
    längtan09 skrev 2009-02-06 16:04:02 följande:
    jag har en LG x110, helt fantastisk. Använder den nu när jag är gravid för att kunna slösurfa i soffan. Gör det mesta med den, skriver i word, bloggar, kollar bilddagboken osv.
    Jag funderar på att skaffa en. Jag hade tidigare en One, men den strulade och tangentbordet var för litet, så jag gjorde processen kort med den.
    Hur är tangentbordet på x110? Kommer skriva ganska mycket på den.
    "Vanliga" bärbara med ordentliga tangentbord är tyvärr för stora för att kunna ha med sig hela tiden.
    Detta inlägg är publicerat under Creative Commons Attribution License v2.5
  • Chomsky

    Viewsonic är också välkommen att svara


    Detta inlägg är publicerat under Creative Commons Attribution License v2.5
  • Viewsonic

    Chomsky skrev 2009-02-07 13:17:05 följande:


    Viewsonic är också välkommen att svara
    Jag hade en Asus 900 eeepc (eller ngt liknande) men kunde inte skriva på den. Grannen köpte en LG x110 och den går alldeles utmärkt att skriva på!

    Testade en Toshiba som var superliten på Telenors butik, men den hade också pyttetangenter.

    Superbra tangentbord tyckte jag att HP 2133 har, men jag tog LG:n för att den hade fått bra testresultat.

    Sen kommer det tydligen fler och bättre mini-pc:s snart, men jag kunde inte hålla mig.
  • Viewsonic

    PS. Jag rek. att köpa en vit eller rosa LG, för den svarta får massor med fingeravtryck direkt. Kompisen köpte en rosa, så jag tog en vit så att vi inte förväxlar dem!

    (Fick lämna tillbaka Asusen)... som förutom att vara pyttetangenter blev stekhet. Vissa blir det (måndagsexemplar).

  • Viewsonic

    c0ol skrev 2009-01-03 14:58:51 följande:


    Nepp, har inte sett pris på den, och nej inte den utan sony ska släppa en netbook, P serien, den kan bli intressant den med, så det kommer nog stå mellan mini 1000 och p serien för mig, krav är inbyggt 3g kort, det har mini 1000, så vi får se.
    Här har vi två (Sony P-serien och HP mini 1000 som kanske kommit ut? C0ol har koll.
  • Chomsky
    Viewsonic skrev 2009-02-07 13:20:03 följande:
    Chomsky skrev 2009-02-07 13:17:05 följande: Jag hade en Asus 900 eeepc (eller ngt liknande) men kunde inte skriva på den. Grannen köpte en LG x110 och den går alldeles utmärkt att skriva på! Testade en Toshiba som var superliten på Telenors butik, men den hade också pyttetangenter. Superbra tangentbord tyckte jag att HP 2133 har, men jag tog LG:n för att den hade fått bra testresultat. Sen kommer det tydligen fler och bättre mini-pc:s snart, men jag kunde inte hålla mig.
    Jag har lovat mig själv att aldrig mer skaffa HP sedan de vägrade byta ut minnena som var trasiga på min Pavilion zd8000 (hur tänkte jag där? 17" widescreen och ungefär lika mobil som en fälthaubits).
    Det låter bra att tangentbordet är ordentligt på x110, det lutar onekligen åt att jag skaffar en sådan. Ska bara försöka komma förbi någon butik som har den så jag kan testa själv en gång bara
    Detta inlägg är publicerat under Creative Commons Attribution License v2.5
  • Chomsky
    Viewsonic skrev 2009-02-07 13:22:46 följande:
    PS. Jag rek. att köpa en vit eller rosa LG, för den svarta får massor med fingeravtryck direkt. Kompisen köpte en rosa, så jag tog en vit så att vi inte förväxlar dem! (Fick lämna tillbaka Asusen)... som förutom att vara pyttetangenter blev stekhet. Vissa blir det (måndagsexemplar).
    Vit låter mer som min grej isf
    Detta inlägg är publicerat under Creative Commons Attribution License v2.5
  • Viewsonic

    Chomsky skrev 2009-02-07 13:30:15 följande:


    Vit låter mer som min grej isf
    Den vita skimrar lite. Så fiiin. Och rolig att släpa omkring... väskan, sovrummet, vardagsrummet... (trådlöst nät i huset).

    Köpte en trådlös router för 200:- inkl. en dongel och frakt. (dongel till den stationära) på Tradera.
Svar på tråden ni som har minipc, vad använder ni den till?