• Anonym (Kaffedraken)

    Små bölder i underlivet, fruktansvärt ont. Vad är det?

    Kan inte ens ha sex! Jag har fått 6 små bölder i underlivet.
    Det började som finnar men har nu blivit aningen större, dock inte jättestora. Dom är röda och gula och gör så sjukt ont. Kan knappt sitta! Hela underlivet är svullet.

    1 sitter längst upp som har blivit torr med skorpa.
    1 sitter på ena yttre blygdläppen.
    2 på skinkan mellan slidan och rumpan.
    1 precis utanför slidöppningen och 1 precis utanför urinhålet, vilket gör det smärtsamt att kissa.

    Vad beror detta på och försvinner dom av sig självt? Jag är 52 mil hemifrån och det är helg. Har haft detta nästan en vecka nu.

  • Svar på tråden Små bölder i underlivet, fruktansvärt ont. Vad är det?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Anonym skrev 2008-12-25 12:32:02 följande:


    Anonym skrev 2008-12-25 12:27:59 följande:
    risken med att du tar sönder dem själv är att de blir inflammerade.
    De är nog redan inflammerade om hon har fått bölder... Det är hårstråna som växer åt fel håll... Det får man om man rakar sej ja.... när du går till läkaren så tar dom hål på dom om dom är stora o sen ska du tvätta med sprit... Men är dom itne så stora så säger dom bara att du kan tvätta med sprit så försvinner dom...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Anonym skrev 2008-12-25 12:34:41 följande:


    Okej, för jag läste på en sida om en tjej som haft det och gynekologen svarade att det oftast är en befrielse att tömma dom på var , plus att dom i så fall läker ut fortare. Köper man asolsprit så lär det ju inte vara någon fara.
    Joo jag tror nog man kan ta sönder dom... men ring till sjukvårdsupplysningen kasnke för o vara säker... men bara du tvättar dom noga med sprit sen efter...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Herpes syns inte i de tester som gör om inte de tas direkt på blåsorna, man kollar inte ens efter det i blodprov eftersom det inte är tillförlitligt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym skrev 2008-12-25 12:36:52 följande:
    Herpes syns inte i de tester som gör om inte de tas direkt på blåsorna, man kollar inte ens efter det i blodprov eftersom det inte är tillförlitligt.
    och herpes kan man få mitt i ett förhållande också. Nån av er kan ha vilande munherpes som sedan smittat ner till könsorganet.

    Det låter verkligen som herpes, speciellt att de torkar ut och gör så hiskeligt ont.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Anonym skrev 2008-12-25 12:39:25 följande:


    och herpes kan man få mitt i ett förhållande också. Nån av er kan ha vilande munherpes som sedan smittat ner till könsorganet.Det låter verkligen som herpes, speciellt att de torkar ut och gör så hiskeligt ont.
    O det låter precis som hårsäcksinflammation oxå...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (A) skrev 2008-12-25 12:41:18 följande:
    Anonym skrev 2008-12-25 12:39:25 följande: O det låter precis som hårsäcksinflammation oxå...
    Ok. men hur många hårsäckar som kan bli inflamerade har man precis utanför slidöppningen och urinhålet?

    Ja jag hoppas ju för TS skull att det är hårsäcksinflammation, helt klart
  • Anonym (Kaffedraken)

    Littlestar83 skrev 2008-12-25 12:34:52 följande:


    Anonym skrev 2008-12-25 12:32:02 följande:
    De är nog redan inflammerade om hon har fått bölder... Det är hårstråna som växer åt fel håll... Det får man om man rakar sej ja.... när du går till läkaren så tar dom hål på dom om dom är stora o sen ska du tvätta med sprit... Men är dom itne så stora så säger dom bara att du kan tvätta med sprit så försvinner dom...
    jag dhar ju haft bekymmer med såna ibland, och så är de , dem kommer och försvinner, jag tvättade med alisol sprit, fick antibiotia salva, och tabletter, men de kommer och går, så nu tar jag lite sprit då de kommer, eller aloe vera gel...
    läkarna gör inget...
    så jag hoppas dem inte kommer ofta, men läkarna sa att börjar de komma så är det svårt att bli av med dem föralltid så att säga, men de kan vara lugna i flera år...
    så lycka till
  • Anonym (Kaffedraken)

    Anonym skrev 2008-12-25 12:44:23 följande:


    Ok. men hur många hårsäckar som kan bli inflamerade har man precis utanför slidöppningen och urinhålet?Ja jag hoppas ju för TS skull att det är hårsäcksinflammation, helt klart
    det kan amn väl ha om hon rakar sej där?? Man har ju hår över hela kroppen förutom i händerna o under fötterna... Min kompis har över hela sådär oxå... Hon har jätteproblem med det...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (A) skrev 2008-12-25 12:47:40 följande:
    Anonym skrev 2008-12-25 12:44:23 följande: det kan amn väl ha om hon rakar sej där?? Man har ju hår över hela kroppen förutom i händerna o under fötterna... Min kompis har över hela sådär oxå... Hon har jätteproblem med det...
    Ah oki, man lär sig nåt nytt varje dag
  • Anonym (Kaffedraken)

    Anonym skrev 2008-12-25 12:49:43 följande:


    Ah oki, man lär sig nåt nytt varje dag
    Haha jaa det är sant... det gör man!!
Svar på tråden Små bölder i underlivet, fruktansvärt ont. Vad är det?