• Kämpar­morsan
    Äldre 29 Dec 16:41
    11552 visningar
    31 svar
    31
    11552

    Dockor! Dockvagn! Vilken ska jag välja??

    Vill köpa en docka till min dotter i tvåårspresent, men vilken ska jag välja. Vill ha en naturlig, med hård kropp, som går att bada och som ser anatomiskt riktig ut i de nedre regionerna. Den ska kunna äta och kissa iaf.

    Var inne på att köpa en new born baby först.. är det ngn som har erfarenhet av dem?

    Kollade sedan även på baby born, men hittade bara en med magisk potta som kostade skjortan. Har dock hört att de ska torkas på ngt speciellt vis efter de har badats, stämmer det?? Sen har jag även hört att de är lite väl tunga, kanske iaf för min tvååring?? Dessutom såg jag en bild på en som bara hade ett hål nertill, är det så de ser ut..finns ingen "snipa" eller "snutt"??

    En del har pratat om chou-chou och tycker new born baby är för liten?? Eller är det kansek bara om man har äldre barn?

    Skulel juh helst vilja att denna docka håller ngr år, vilken jag än väljer,..men hons ka juh givetvis kunan leka med den redan nu utan besvär.

    Någon som har ngr tips om dockval?
    Någons om har ngr erfarenheter av dockorna??
    någon som vet ngnstans man kan skicka efter dem billigt eller är de för dyra i frakt??

    Vill även köpa en barnvagn till tösen... men inet betala 500kr. Men helsts ka dte juh vara en liggvagn. hittade ngn billigare men undrar just om den var för låg för att hålla i ngr år. Kanske är en tvååring för liten för en dockvagn i "vanlig" storlek??? Ngn som har tips om vagnar, erfarenheter och inköpsställen??

    Funderade på att beställa från heikmet.. bor så jag kan hämta från lagret. Någon som har ngn erfarenhet av denna vagn? www.hikmet.se/Product.aspx&History=

  • Svar på tråden Dockor! Dockvagn! Vilken ska jag välja??
  • Kämpar­morsan
    Äldre 29 Dec 18:53
    #4

    Tjohalia skrev 2008-12-29 17:34:59 följande:


    oj, den här dockan med vagn verkar vara mer för mammas skull Gör det enkelt och spara på det du tänkt tills hon blir lite större och klarar av att anvnda det.Min son (som blir 2 i mars) fick en enkel låg dockvagn (liggvagn) i julklapp, inköpt på barnens hus för 149, men den är ju nästan för låg åt dottern som snart är 4 år, dock alldeles lämplig åt sonen! Sen så fick han en pippi långstrump docka som han stjutsar omkring i vagnen och det är han jättenöjd med.
    Njae...hon älskara tt köra runt med docka i vagn på dagis... och jag vill väl helst slippa köpa mer än en rejäl docka och en rejäl vagn.... var därför jag tänkte att det skulel vara en ordentligt liggvagn och en rejält hållbar docka... och en som hon kan bada med... hon har bara med mjuk kropp nu men vill hemskt gärna bada med dem...
  • Kämpar­morsan
    Äldre 1 Jan 11:10
    #11

    Nu har jag bestämt mig!! :D Det blir en New born baby från tillverkaren Simba. Det är inte den varianten som de har hos BR och Toys R us utan denna finns hos mindre butiker och bla www.hikmet.se Tycker denna är MKT sötare i uttrycket än den de har hos BR.

    Baby born och baby Annabell och dyl blev det inet pga hur krångliga de är.. man måste torka dem på ett visst sätt efter bad..ska man mata dem m välling så ska de sköljas ur med flera flaskor vatten och sitta på pottan ngn timme.. de är svåra att mata och måste hållas i en viss vinkel osv. Likaså måste de tröstat genom att vaggas i en viss takt och klappas på ryggen i en viss takt osv..alldeles för avancerat för min lilla 2-åriga tös..och för mig! Många barn som tappat lusten för att leka med dockan och blivit besvikna... många some nöjda men inte använder funktionerna.. Hur som så valde jag att INTE köpa ngn sådan till tvåårs-dagen iaf :)

    Det blir nog biltemas liggvagn också..om det finns ngn inne när jag ska dit. Tänkte starkt på att köpa en sulky först..trodde det skulle bli för svårt för dottern att köra en liggvagn..men vi provade i leksaksaffären och så duktigt som hon manövrerade den där, med en gång, i dessa trånga gångar och alla saker som stog i vägen så råder inget tvivel om att det är en liggvagn hon ska ha nu med ens :)

    Nu e nästa dilemma bara om hon ska ha en pojk- elelr flickdocka. Var helt inställd på en pojkdocka..kan vara bra tycker jag att få se hur pojkar ser ut också och att inte allt blir så där flickigt... men samtidigt så förstår jag juh att det måste vara roligare för henne att klä en flickdocka med klänningar och dyl när hon blir lite äldre... men pojkdockan var juh så söt!!! Bruna ögon!! *hehe..

    Min karl tycker jag e hur knäpp som helst som lägger ner så stor vikt i detta dockval.. ;P Men tänkte juh att detta är den fina dockan hon får..så den ska juh hålla och vara rolig. men köper jag en pojkdocka så finns väl risk för att hon vill ha en flickdocka också.. *hehe.. Ja,ja... jag har väl iaf några dagar på mig att bestämma mig innan jag behöver beställa den..hon fyller juh först den 16 jan :)

  • Kämpar­morsan
    Äldre 1 Jan 13:42
    #16

    *hehe...ställ inte till det frö mig nu... mer att välja ibland ;P

    Just nu funderar jag fortfarande på Flick- eller Pojkdocka... lutar åt pojkdocka, de e svårare att få tag i...så kan hon väl få en flickdocka om ngt år om det nu skulle vara så att hon skanar att ha en sådan ;P

    Sen har jag börjat fundera på om hon och jag ska gå och köpa dockan tillsammans i affären... att göra en grej av det..att få gå till affären och "välja" ut en docka och få ta med den hem...eller om det e rolugare för en 2-åring att få den i ett paket... hon får juh en massa andra paket... men kanske ändå e roligare att få den inslagen... *puh.. så mkt tänk och funderande det skulle bli runt denna docka..*hehe

  • Kämpar­morsan
    Äldre 1 Jan 13:56
    #25

    Njae..i sådana fall skulle jag hämta från lagret...då blir det ingen frakt... www.hikmet.se ligger bara ngr mil härifrån :) fast nu tror jag det blir den vagnen biltema har istället... tror den e bättre... lite högre..så att den varar många år.. :)

  • Kämpar­morsan
    Äldre 2 Jan 07:16
    #26

    Nä! Nu blir jag galen..fick precis reda på att Simba New Born Baby inte alls ser "riktig" ut i underlivet. Det är bara ett hål :( Har skrivit och frågat om hur pojkdockan ser ut, är juh så dumt att man inte kan få känna och titta på dockorna ordentligt i affärerna iom att de sitter i sina kartonger...

    *suck... typiskt... får väl bli en New born baby från BR annars...men de e juh inte lika söta.. och mindre och tydligen krångligare att klä av och på...

    Ja, ja... det blir nog bra tillslut ;P

  • Kämpar­morsan
    Äldre 8 Jan 09:51
    #27

    Nu är det bestämt... blir en SIMBA new born baby.. en pojkdocka. De ska ha en snutt iaf och se anatomiskt riktiga ut. Ngn bra flickdocka hittar jag inte så ev får det väl bli en nästa år, och skulle dte inte kommit ngt bra alternativ då så får det väl bli en BR's new born baby, men de e juh verkligen inte alls lika söta... men de ser iaf ut som de ska nertill :)

    Tror min lilla blivande 2 åring nöjer sig med en pojkdocka i ett år. Dels så tror jag inte hon bryr sig så mkt om vad hon klär på den nu i början, behöver nog inte vara tjusiga klänningar, och det är nog inte hela världen om det blir en klänning på pojkdockan. Sen när hon fyller tre får det väl som sagt bli en flickdocka också :)

    En liggvagn blir det iaf nu med en gång. Hon kör dem så bra så det tror jag verkligen inte blir ngr som helst problem. Ska köpa biltemas liggvagn då alla verkar vara så nöjda med den och den är juh verkligen prisvärd :)

    Vi ska gå tillsammans och köpa dockan, dottern och jag. För vi har kollat så mkt på nätet på den och hon säger att hon ska köpa den , så det är väl bäst att hon följer med. Men det blir ett par dagar innan födelsedagen. Så blir hon så där att hon inte bryr sig så mkt om den när vi kommit från affären ocha llt annat händer runt henne så slår jag in den i ett paket som hon får öppna på födelsedagen :)

    Ska se om jag kanske ska köpa ngr dockkläder också.. men finns juh inet SÅ mkt till pojkdockor.. Ngn som vet ngn bra sida man kan beställa ifrån??

  • Kämpar­morsan
    Äldre 13 Jan 17:47
    #30

    Min dotter kan nog utan problem ha en new born baby..

    Att mata, klä och byta blöjor får jag hjälpa henne med till en början...men hon kan juh ändå köra runt den i vagnen och låtsasmata och framför allt BADA m den. Nu har hon bara dockor m mjuk kropp.

    Tycker det e lika bra att köpa en ordentlig docka med ens. Så småningom kan hon juh både byta blöja, mata och klä den själv. Dessutom kan man juh få en liten hjälp med potträningen dockan också kan kissa på pottan :)

  • Kämpar­morsan
    Äldre 14 Jan 23:24
    #31

    Idag var vi och köpte dockan. En SIMBA New born baby, en pojk! Dotter gav mig stora ögon när jag sa, ta den, du får ta med den hem och när vi tog den på cykeln och begav oss.

    Väl hemma ville hon öppna med ens och ojojoj så go hon varit mot sin "Ponke", som han heter:) Hon blev dock nästan lite äcklad först, när Ponken lyckades kissa ner henne..*hehe Mne vad facinerande hon tycker det är att mata och byta blöja och tömma pottan. Att klappa och pussa på och krama om och bädda ner och köra runt i vagnen är toppen :)

    När hon skulle sova så skulle Ponken ligga jämte och ojojoj vad hon ordnade och styrde och höll på med nappen och täcke och dyl. Tillslut fick jag iaf ta undan nappen så att hon kunde komma till ro.

    Men OJ!!! vilket lyckat köp!! :)

Svar på tråden Dockor! Dockvagn! Vilken ska jag välja??