• Älskar Nova
    Äldre 29 Dec 20:50
    23787 visningar
    23 svar
    23
    23787

    Känna fostret i vecka 9???

    Precia som alla andra har svarat att det är helt omöjligt att känna fostret då.
    Bebisen är ju knappt 3-5 cm i vecka 9 och den rör inte ens på sig så tidigt.

    Finns ju mycket annat i magen som knorrar till lite då och då.

    Med mitt första barn kände ja dom första sparkarna i vecka 16-17.
    Och nu väntar jag mitt andra barn och är i vecka 11 och har då känt att de bubblar till ibland, men det är ju absolut inga sparkar, däremot längtar ja tills dom första kommer...

  • Älskar Nova
    Äldre 29 Dec 21:40
    #10
    Svar på #9
    mammis06 skrev 2008-12-29 21:37:24 följande:
    Jag kände rörelser i slutet av v9.....väntar nu mitt andra barn! Är i v 12 nu och hhar känt tydligare och tydligare för varje gång. Första barnet kände jag v 16. Tycker själv att det är underligt men jag är SÄKER på vad jag kände, inga tarmar....
    hmm förlåt alltså men det tror jag inte på..
    barnet är inte tillräckligt utvecklat för att ens röra någonting där inne. Utan fostret börjar röra på sig litegranna i vecka 12.
    I vecka 9 är det bara 3 cm och kan omöjligen ha den kraften att sparka så att modern känner det..
    Sorry...
  • Älskar Nova
    Äldre 29 Dec 21:55
    #12
    Svar på #11
    dagdrömmare skrev 2008-12-29 21:53:32 följande:
    från FLs gravidsida :V.10 Rörelserna är kraftigare och fostret börjar kunna ändra läge i livmodern. V.12 Fostret börjar röra sig spontant, vrider på huvudet, hickar och rör på fingrarnaV16 Muskulatur och skelett är nu så pass utvecklat att det vanligt att man börjar känna fosterrörelser, men det kan lika gärna dröja tills vecka 22-24 innan man känner något.
    Tack =)
    Helt omöjligt i vecka 9 iaf..
Svar på tråden Känna fostret i vecka 9???