• Äldre 3 Jan 22:18
    6981 visningar
    14 svar
    14
    6981

    Visa från utanmyra....

    Var den signaturmelodi till ngt tv-program eller?? Det känns så.. men jag blir tokig när jag inte kommer på om det är så.. hahaha

  • Svar på tråden Visa från utanmyra....
  • Viewso­nic
    Äldre 3 Jan 22:21
    #1

    Den är spelad många gånger på tv, så det har den kanske varit.

    Syrran hade notalbum med den i "Jazz på svenska".

  • Cavati­ne
    Äldre 3 Jan 22:23
    #2

    Den gick som signatur när svt(?) informerade om övergången till digital-tv för några år sedan. Svartvita bilder på antenner och tv-apparater och visa från utanmyra.

    Kan det vara det du tänker på?

  • Äldre 3 Jan 22:23
    #3

    Jo jag vet att den är med på den skivan "Jazz på svenska" men det känns som om själva melodin har varit i ngt program som signaturmelodi.. fast jag kan ju ha virrat till det.. haha

  • Äldre 3 Jan 22:23
    #4
    Cavatine skrev 2009-01-03 22:23:11 följande:
    Den gick som signatur när svt(?) informerade om övergången till digital-tv för några år sedan. Svartvita bilder på antenner och tv-apparater och visa från utanmyra. Kan det vara det du tänker på?
    Jag tror inte det.. men så kanske det är...
  • Äldre 3 Jan 23:43
    #5

    *grubblar fortfarande*

  • Grålle
    Äldre 4 Jan 23:52
    #6

    Jag googlade lite och det jag kan hitta är att den var med i Hipp Hipp-Svenska för nybörjare. Är det detta du menar?



  • Äldre 5 Jan 01:09
    #7
    Grålle skrev 2009-01-04 23:52:35 följande:
    Jag googlade lite och det jag kan hitta är att den var med i Hipp Hipp-Svenska för nybörjare. Är det detta du menar?
    " target="_blank">

    Haha.. nej inte det heller.. jaja.. skit samma.. Men tack för ert engagemang att lösa mitt huvudbry
  • Äldre 5 Jan 09:36
    #8

    Hem till byn? Fast jag är inte helt säker på vad det är för låt..

  • Äldre 6 Jan 00:16
    #9

    Här är låten





    Känns som pausmusik kanske??

  • Äldre 6 Jan 00:16
    #10
    linas fina skrev 2009-01-05 09:36:40 följande:
    Hem till byn? Fast jag är inte helt säker på vad det är för låt..
    vet inte det.. såg aldrig det tror jag..
  • Äldre 5 Oct 22:50
    #11

    Den var med i ett barnprogram, signaturmelodi, minns jag rätt var den som avslutning.


    Var vid den tiden liten själv, och minns inte vad det hette. 


    En modelljärnväg som åkte runt en "modellstad" med lysen och grejer. mörkt belyst, med fönsterbelysning och grejer, stämningsfull.

  • Efraim Barkbi­t
    Äldre 5 Oct 23:09
    #12

    Skojigt uppvaknande av en tråd.

    Signaturmelodi till "Hem till byn" var Berg-Kirstis Polka som även den framfördes av Jan Johansson, från samma skiva "Jazz på svenska".

    Utan att veta tror jag dock att "Visa från Utanmyra" var med i ett avsnitt. Därefter minns många "en låt av Jan Johansson" som signaturmelodi.

  • Äldre 6 Oct 08:27
    #13
    Strawdonkey skrev 2017-10-05 22:50:16 följande:

    Den var med i ett barnprogram, signaturmelodi, minns jag rätt var den som avslutning.


    Var vid den tiden liten själv, och minns inte vad det hette. 


    En modelljärnväg som åkte runt en "modellstad" med lysen och grejer. mörkt belyst, med fönsterbelysning och grejer, stämningsfull.


    Visserligen en gammal tråd men...

    Jag tror du tänker på Skymningssagor, introt finns här..





    Det är inte Visa från Utanmyra som spelas till det programmet i alla fall, lite lik kanske.
  • Fri 10 Jan 2020 08:01
    #14

    Ser framför mig ett tecknat program. Nått med skog, en farbror och ett barn. Tecknat som i ritat.

Svar på tråden Visa från utanmyra....