• Tussen 2008

    Bitring till 3 månaders???

    Hej! Min dotter är snart 3 månader,
    men hon har börjat att naffsa väldigt mycket på sina händer,
    det är inte för att hon är hungrig eller så.

    Hur som helst,jag har köpt en bitring till henne,
    som hon kan ha när tänderna börjar växa,
    hon dreglar väldigt mycket (vet att dom gör det när tänderna sätter igång och det kliar i tandköttet)

    Min dotter är väldigt snabb i utvecklingen förövrigt,
    men det kan väl inte redan vara tänder på G?

    Kan man testa och ge henne en bitring redan nu,
    eller är det helt onödigt?
    Står ingen "åldergräns" på heller så då borde väl man kunna ge henne den?

    Kram på er alla

  • Svar på tråden Bitring till 3 månaders???
  • Agamemnon

    Visst kan det vara tänder redan. Tidigt men inte så ovanligt.

    Bitringen kan du ge henne, om inte annat tycker hon kanske att det är en kul leksak och den skadar ju inte.


    ♥ Olivia 080308 ♥
  • jordgubbe0812

    Testa kan du ju alltid.
    Min tjej började också drägla ganska mycket i den åldern, sen upphörde det och nu vid 8-månader kommer tänder. Så det behöver defintivt inte vara tänder på gång.

    Händerna har varit ett gissel här med. Ständigt röda. Och kliar händerna så åker de ju ännu mer i munnen. Vi smörjde in dem mycket med fet salva (ätbar), fast det börjar försvinna först nu när hon slutat suga.

  • peachegirl

    Min unge började degla vid 1,5 månader ålder, vi kände att det vart hårt både uppe å nere. fick en bitring vid 2 månaders ålder och han njöt, höll på och kliade Hela tiden.
    Vid 3,5 månader fick han 2 tänder och nu vid fyra månader är den 3:e tanden på väg

    Det är ju inte farligt, testa så får du se om hon uppskattar den ha det!

  • Tussen 2008

    Hej igen Har nu testat bitringen,det var ingen hit,
    handen är mycket godare tydligen hehe Men jag får väl försöka om ett tag igen

  • Lissy81

    Min son började vid två månaders ålder att dregla och tugga på allt inklusive händer. Nu vid 5,5 månaders ålder gillar han fortfarande att bita och dreglar en hel del, men har fortfarande inga tänder ännu. Vi testade lite olika bitringar, men den som funkat allra bäst ända fram till nu är den enklaste klassikern: www.leklycka.se/images/bitring%20esska.jpg Ingen annan bitring vi har funkar lika bra, även om han med tiden lärt sig de andra också. Men när denna åker fram så tuggar han och biter hysterisk med ögon som lyser av glädje. Funkar jämt. Så det är ju ett tips om en sorts bitring inte funkar, testa och byt.

  • Flickan och kråkan

    Håller med Lissy81:

    Esskas är suveräna. Här kom de första tänderna vid 4½ månad. Esskas bitringar har varit helpoopis. Fungerar fortfarande nu när kindtänder är på G och vår pojke är snart 13 månader. Har hängt med överallt. I högsta hugg på dopfotografierna

  • Soffju

    Kan tipsa om giftfria bitleksaker och bitsmycken från @trezebror på Instagram. Min dotter tycker de toppen! ????????

Svar på tråden Bitring till 3 månaders???