• Anonym

    Utan kontantinsats?

    nej jag tror inte att ni får låna 2-2,5 milj utan kontantinsats.

  • Anonym

    Tror inte det kommer gå. Min sambo och jag har liknande löner och ansökte nyligen om lån till bostadsrätt.

    Banken var mycket hård trots att vi hade till kontantinsats + en del sparande utöver detta.

    Banktjänstemannen sa att de aldrig lånar ut mer än 90 % nuförtiden.

    Ställer för övrigt samma fråga som Nisseblubb. Nu har TS förklarat sin sits och den är såklart förståelig. Men andra med okej inkomst?

  • Anonym

    Anonym skrev 2009-01-15 17:00:46 följande:


    Tror inte det kommer gå. Min sambo och jag har liknande löner och ansökte nyligen om lån till bostadsrätt.Banken var mycket hård trots att vi hade till kontantinsats + en del sparande utöver detta.Banktjänstemannen sa att de aldrig lånar ut mer än 90 % nuförtiden.Ställer för övrigt samma fråga som Nisseblubb. Nu har TS förklarat sin sits och den är såklart förståelig. Men andra med okej inkomst?
    Det skiljer från bank till bank. Vissa lånar ut allt.
  • Anonym

    Anonym (Husköp) skrev 2009-01-15 18:16:41 följande:


    Ok, så det kan gå?Annars har jag en annan plan, vi kan vänta ett år och på den tiden få i hop ytterligare 200 000 kr till en kontantinsats och förhoppningsvis sjunker huspriserna lite till...Vad skulle ni ha gjort?
    Det är rätt tid att köpa hus nu... Låga räntor, husen ligger ok i priser jag hade köpt nu! och jag tror inte att det är något problem för er att få lån!
  • Anonym

    Jag fick inte låna allt.
    Ville låna 700 000 till en bostadsrätt.

  • Anonym

    Ikano har ju en lån för dom som inte har kontantinsats. Ring och fråga, jag tror definitivt att det går. Lycka till!

Svar på tråden Utan kontantinsats?