• nooova
    Äldre 20 Jan 20:12
    2846 visningar
    10 svar
    10
    2846

    Hur långt innan en flytt börjar ni förbereda?

    Vi ska flytta till hus 31 mars, och jag är så hispig så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Det ska bli såå roligt!! Det enda jag tänker på är flytten och hur jag ska inreda huset. Allt är redan klart i mitt huvud :P

    Helst skulle jag vilja börja packa och dona redan nu, men jag inser ju att det är liite tidigt hehe. Vill ju inte leva i ett kaos hur länge som helst heller...

    När ni ska flytta, hur långt innan brukar ni börja förbereda och packa?

    Vad börjar ni med? Ni erfarna flyttare, har ni några bra flytt eller packningstips? :)

  • Svar på tråden Hur långt innan en flytt börjar ni förbereda?
  • Cornbr­ead
    Äldre 20 Jan 20:13
    #1

    Jag flyttar den 31 januari, alltså om en vecka & några dagar. Har inte packat än.

  • skorpi­onen80
    Äldre 20 Jan 20:15
    #2

    Är ingen erfaren flyttare, men när jag skulle flytta ihop med sambon så började jag någon månad i förväg. Jag har rätt mycket i tex bokhyllan som jag inte använder. Rätt skönt och inte vänta med allt in i det sista. Mycket av sängkläder, handdukar, köksgrejer, böcker etc kan man ju klara sig utan i några veckor...

  • Tecken
    Äldre 20 Jan 20:17
    #3

    Jag börjar packa några veckor i förväg, sånt som man/jag inte använder varje dag. Då känns det som att flytten är lite närmare...

  • nooova
    Äldre 20 Jan 20:18
    #4

    Cornbread skrev 2009-01-20 20:13:51 följande:


    Jag flyttar den 31 januari, alltså om en vecka & några dagar. Har inte packat än.
    oj! så länge skulle jag aldrig kunna vänta :P
  • Cornbr­ead
    Äldre 20 Jan 20:19
    #5
    Svar på #4
    nooova skrev 2009-01-20 20:18:42 följande:
    Cornbread skrev 2009-01-20 20:13:51 följande:
    oj! så länge skulle jag aldrig kunna vänta :P
    Ska ta de mesta nu i helgen och packa ihop, sen de sista möblerna tar vi ju samma dag.
  • Äldre 20 Jan 20:37
    #6

    Vi flyttar till vårat hus inom allt från 4 till 8 veckor och vi har inte börjat packa ännu. Mycket dels pga att vi ska ha ett 2 års kalas inna vi flyttar. Vi hade hoppats på att bli av med lite möbler innan vi flyttar men det verkar inte som om det går så bra för oss på Blocket. Hade vi bara blivit av med de möblerna så hade i princip vårat vardagsrum varit nerpackat.


    ♥Albin 20070116 ♥
  • Äldre 20 Jan 20:40
    #7

    Jag har flyttat 11ggr på 5år så jag börjar ha vanan inne gällande packande ;) Brukar väl börja lite smått nån månad innan så man inte har allt mot slutet.

  • Äldre 20 Jan 20:45
    #8

    Jag (vi) börjar packa ca 2 månader innan. Tar allt som man inte kommer använda. Sedan allt eftersom tar man en kartong till och en till. Sedan så brukar jag städa bakom spisen, hyllor och såna ställen man kanske inte tar jämt. Sedan ca 3 veckor innan så tar jag bort allt så det finns 2-3 tallrikar beror på hur många man är i familjen.

  • Äldre 20 Jan 21:54
    #9

    idag fick vi reda på att vi kan tillträda vårt nya hus den 6 mars,men vi väntar nog lite till innan vi börjar packa för vi har 3 barn hemma oxå 5,3 år och en på 4mån så vi vill inte springa bland en massa lådor för länge. men man kan ju precis som andra säger här börja så smått med det som man inte andvänder eller behöver just nu.

  • tii
    Äldre 19 Feb 15:02
    #10

    Jag flyttar nästa helg (1 mars) och har inte börjat än. Har idag och tre dagar nästa vecka på mig. Jag vet inte vart jag ska börja!!

Svar på tråden Hur långt innan en flytt börjar ni förbereda?