Inlägg från: mimmi 1 |Visa alla inlägg
  • mimmi 1

    Hur får man rent fogarna i duschen? På riktigt

    jag tycker att jif whitening skurpulver är jättebra till att få ljusa fogar rena. vi har klinkers i halva huset, och ljusa fogar, så jag har åxå provat "allt" jag strör ut skurpulvret, och så har jag en hink med vatten, doppar en diskborste i vattnet, och så skurar jag.. och torkar upp med trasa. resultatet ser man efter ett tag, när fogen torkat.

    Annars ska det finnas speciellt fogrengöringsmedel, där man säljer kakel, men jag har inte kommit mej för att söka där....

  • mimmi 1

    nja.. det är väl ändå smutsen som missfärgar?? eller??

  • mimmi 1

    Leonell skrev 2009-01-25 21:46:53 följande:


    Jag använder JAVEX! Bästa bästa bästa!! Stryk på med en svamp, låt verka ett litet tag o sen gnugga med svampen o skölj!! Vitt o rent! Finns att köpa på alla lite större matbutiker! :)
    tack för tipset... hur ser flaskan ut? lättare att söka om vet vad man söker efter är det ett rengöringsmedel i största allmänhet, eller är det speciellt till kakelfogar?
  • mimmi 1

    wero73 skrev 2009-01-25 21:39:09 följande:


    Nu kan inte jag kemin så bra, men ta samma fenomen som att använda klorin på syntet, blir gult efter ett tag. Det är ju inte smuts.Det är samma reaktioner på det vita i vita fogar som gör att det kan se missfärgat ut efter ett tag, men jag törs inte säga vad som ger reaktionen. Allt enl. vår kakelkille.
    jadå, du har alldeles rätt.. men.. håller man efter fogarna och skurar ofta, så hinner de inte missfärgas av div. schampo, tvål etc... det var det jag menade med "smuts" tycker det är samma sak....i sammanhanget...
Svar på tråden Hur får man rent fogarna i duschen? På riktigt