• Anonym (Liten rosa)
    Äldre 3 Feb 21:45
    30307 visningar
    18 svar
    18
    30307

    Klitoris vibrator - frågor om användning

    Fick idag hem min 1:a sexleksak, en klitorisvibrator och var tvungen att prova den omgående. Är en liten och diskret sak på 11,5cm och 2cm i omkrets - heter nånting med Mini City Vibes. Har läst på olika trådar här på FL att det ska va helt underbart med klitorisvibratorer, men själv kände jag knappt nånting, förutom att det vibrerade hela tiden, men ingen upphetsning/orgasm eller liknande. Känns som jag inte riktigt vet hur jag ska använda, resultatet blev att jag bara blev extremt kissnödig.

    Är nyfiken på hur ni andra gör, stoppar ni in ungefär hela och håller den bara stilla, för den vibrerar ju hela tiden, eller trycker ni bara in den lite i hålet, lixom "stöter" den emot klitoris? Min är avlång och rak, hur tror ni att jag ska göra för att känna mest? Tycker det känns mkt mer med bara fingrarna, har även provat köra med morot vilket oxå det kändes mera.

    Sen till rengöring, på förpackingen står det att man ska rengöra den både innan och efter användning varje gång, min tanke är, men om jag rengör den och sen stoppar tillbaka den i originanllådan, då är den ju redan rengjord när jag vill ha den nästa gång. Måste jag ändå rengöra den innan användning igen? Använde idag desinfektionsmedel som man egentligen ska ha till händerna, är det bra eller dåligt? O så en sista fråga: blev rekommenderad att köpa till glidmedel (vatten) vilket jag oxå gjorde. Men har när jag använde morot använt olivolja å kondom utan att märka några negativa skillnader, gled bara väldigt bra, blev inte torr eller så. Funkar det att använda olivolja på vibratorn oxå eller är det inte att rekommendera, o i.s.f. varför inte?

  • Svar på tråden Klitoris vibrator - frågor om användning
  • Anonym
    Äldre 3 Feb 21:46
    #1

    Håller den på eller precis vid sidan av klitoris. inget i hålet

  • Anonym (Liten rosa) Trådstartaren
    Äldre 3 Feb 21:58
    #2

    Tycker den vibrerar mest på långsidan, alltså inte så mkt på spetsen.
    Försökte göra så oxå men det var då som jag tyckte att jag blev kissnödig och att det började klias/kittlas vid urinröret & strax under... knepigt det där hur man ska få till det :(

  • Anonym
    Äldre 3 Feb 22:00
    #3

    Köp ett lustägg också, använd den på klitoris och staven i dig, dubbeleffekt och jummy vad skönt

  • Anonym
    Äldre 3 Feb 22:03
    #4

    Jag använder alltid min klit.vibrator när jag och min sambo har sex. Jag har provat säkert 6-7 olika och ingen är riktigt hundra förutom den jag har nu och den förra (som var en precis likadan men som jag körde slut på ). Det är en vanlig g-punktstav i hårdplast. Men jag använder den aldrig som stav så att säga utan bara som vibrator på klit. Den böjda lilla spetsen längst ut är helt sjukt underbar och ger "kompakta" vibrationer (svårt att förklara, men alla de andra har liksom ingen bestämd punkt där vibrationerna känns som mest och är skönast att sätta mot). Prova en sån! De är billiga också, betalade 169 spänn för mina!

  • Lis Alm
    Äldre 4 Feb 18:04
    #5

    Ha klitoris vibratorn mot klitoris -den lilla tappen en bit ovanför vaginan. Jag skriver en förklaring då det visat sig i undersökningar att många inte vet var klitoris sitter, utan många tror att den sitter vid ex slidmynningen.
    Använd rikligt med glidmedel.
    För den fram och åter över klitoris för större effekt. Kanske behöver du starkare vibrationer för att få klitorisorgasm.
    Du kan också använda fingrarna eller en stav i slidan samtidigt för att få större effekt.

    Du ska inte använda handdesinfektionsmedel på en leksak, då det kanförstöra materialet. Detta syns inte omgående.
    Köp en som är tillverkad för just leksaker istället.
    Har du gjort rent den ordentligt efter användning och sedan förvarat den in kartongen så behöver du inte rengöra innan användning.
    Men tillverkaren vet inte vad personen i fråga gjort rent produkten med och om rengöringen inte tagit bort bakterier så blir det en stor bakterietillväxt när produkten ligger.

    Du ska inte använda någon olja heller för olja förstör också produkterna (och även kondomer), det kan bli missfärgningar, de kan smälta, spricka mm.

  • Anonym (Liten rosa) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 12:51
    #6

    Tack för era svar.
    En fråga till dig, Lis Alm, kanske lite dum fråga men måste ändå fråga... du säger att "många inte vet var klitoris sitter"... kanske är jag en av dem. Har googlat på bilder på kvinnans kön och där visas det att klitoris sitter ovanför urinröret. Dvs högst upp i slidan. Har försökt att trycka där på olika ställen för att se om jag känner den där lilla "tappen", men känner absolut inget sexuellt där... är jag verkligen på rätt ställe då?

    Däremot, precis i slidöppningen, under urinröret, har jag hittat ett liten "knöl" som är väldigt skön att massera och som jag alltid trott är klitoris. Är de det elle är jag helt ute o cyklar då? Dock vet jag inte hur jag ska kunna använda min stav mot den knölen genom att bara lägga den emot eftersom att det inte riktigt går.

  • Lis Alm
    Äldre 7 Feb 15:04
    #7

    För mig finns det inga dumma frågor. =)
    Alla människor ser olika ut och det gäller även våra mest intima delar.
    Jag ska försöka att beskriva : Precis där de inre blygdläpparna möts, framför urinröret, sitter klitoris. (man kan också säga så här, om du för handen uppifrån magen så är det första du stöter på som är lite utåtstående klitoris.

    Klitoris är ett cirka tre-nio centimeter långt organ som under fosterstadiet utvecklas till penis hos pojkar.
    Den består av ett ollon, ett skaft och två skänklar (ben) som ligger dolda under huden.
    Klitoris skyddas av en liten förhud som kallas klitorishuvan. Det lilla organet är fyllt med blodkärl, svällkroppsvävnad och mängder med känselnerver.

    De flesta känselkropparna finns i området närmast slidmynningen. Så det är inte konstigt om du där känner mera.

    Det viktigast är att du själv söker och känner efter vad som är skönt för just dig, om det inte är på klitoris för din del, så strunta i att smeka där.
    Om du vill utforska klitoris ändå så kan du välja en vibrator med kraftigare vibrationer ifall du tillhör dem som inte har så känslig klitoris.(glöm inte glidmedel som förhöjer känslan)

    vissa tycker bättre om att "klappa" mot klitoris istället för att smeka eller stimulera med vibrationer och vissa vill gnida sig mot något ex en kudde.

  • Neko
    Äldre 7 Feb 17:01
    #8

    Anonym (Liten rosa) skrev 2009-02-07 12:51:44 följande:


    Har googlat på bilder på kvinnans kön och där visas det att klitoris sitter ovanför urinröret. Dvs högst upp i slidan.
    Umm, varken urinöppningen eller klitoris sitter inuti själva slidan utan på utsidan, ungefär där de inre blygdläpparna går ihop. Prova där =)
  • Anonym
    Äldre 7 Feb 17:10
    #9

    TS det är inte G-punkten du letar efter?
    Låter så på beskrivningen.

  • Äldre 7 Feb 17:15
    #10

    Det kan ju vara så att du har missat var klitoris. Innan du börjar med staven så ska du nog lägga dig när du har tid och verkligen leta efter klitoris. Har du fått klitorisorgasm innan? Känner du dig kissnödig så är du nog lite rätt men trycker kanske för hårt skulle jag tro. Du får sitta och pilla runt lite och tänka på nå sexigt så kommer du nog snart märka vart du har klitoris. Sen behöver man ju inte tycka om stimulans rakt på klitoris, vissa gillar det bättre på sidan en bit ifrån också. Leta så hittar du och tycker du att det är skönt så är det ju bra sen spelar det ju ingen roll om det är klitoris bara du tycker om det så är det bra.

    Använda en spegel kan vara bra och kanske lite glidmedel. Det finns en miljon olika varianter. Både med smak och i vattenbaserad och silikonbaserad form. Det är en smaksak.

    Vad är det för material på staven? En stav som är i hårdplast behöver du endast tvätta i tvål. Den tar inte åt sig av bakterierna på samma sätt som en stav i jelly eller silikon till exempel. Det är material i poröst material och därför är det svårt att bli av med bakterierna med enbart tvål. Inte så trevligt och har man lätt för att få svampinfektion så är det bra om man tvättar ordentligt efter att man använt staven i alla fall. Desinfektion kan vara bra men inte innan användning. Den torkar ut. Jag vet inte hur det är med handsprit, tror att den är starkare än den som används för intimhygien. Så jag skulle nog köpa en flaska hygiene för 99 kr.

    Kanske var detta inte riktigt rätt produkt för dig. Jag sökte på den och hittade en som såg ut att enbart ha en vibrationshastighet. Kanske är det så att den är för kraftfull för dig. Jag skulle rekommendera glitterägget ifrån www.lustjakt.se hemsida. Den är steglös och man kan bestämma själv vilken vibrationshastighet man vill ha. Den är ganska så fin att titta på och är i hårdplast.

  • Anonym
    Äldre 14 Nov 00:51
    #11

    Vad är lust ägg för nåt?

  • P30
    Äldre 14 Nov 01:28
    #12

    Tycker också att det låter som att du inte riktigt har koll på var klitoris finns någonstans.
    På den vänstra bilden syns inte klitoris, när du lyfter upp och drar isär dina yttre blygdläppar mot naveln finns den precis där dina inre blygdläppar (3) möts på ovansidan. Om du sätter ner fingerspetsarna och drar isär kan det hända att det ser ut som en pytteliten penis som sticker upp. Slidmynningen är vid (4), så det är några cm därifrån.

    Allas klitta ser olika ut, den kan vara stor eller liten. När du blir upphetsad kan den växa och stå ut eller fortsätta att vara knappt synlig. Skaffa en handspegel eller lägg en väggspegel på golvet och ställ dig på huk så att du har koll på hur du ser ut.

    Hur det känns beror på hur känslig du är, på hur upphetsad du är och på hur stark vibrationen är.

    Om du vill vara säker på att bli upphetsad, läs några sexnoveller på nätet eller titta på några porrfilmsklipp. Du måste inte bli superkåt, du kommer att bli lite upphetsad, tillräckligt upphetsad ändå.

    Lägg dig bekvämt och experimentera samtidigt som du tittar eller läser med spetsen på vibratorn. Om det känns för lite, dra isär blygdläpparna så att du frigör så mycket av klittan som möjligt. Om det känns för mycket, tryck inte så hårt och håll den bara i närheten.

    Det kan hända att det tar lite tid och det kan hända att det kräver mycket träning och rätt leksak för att få din första orgasm. Jag har själv hjälpt flera tjejer till sin första orgasm - en av dem hade haft sex med cirka 50 män innan jag lyckades ge henne få sin första klitorisorgasm. Nu får hon det praktiskt taget varje gång, fast hon behöver en dildo.
    Inboxa mig om du vill fråga om något som du inte vill fråga i tråden.

    Lycka till och ge inte upp! Lovar att det är värt det!

    PS. Min erfarenhet är att de som har svårast att komma är de som får mest intensiva orgasmer. Klart det finns undantag, men min generella uppfattning är att det är så.



    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Äldre 14 Nov 03:02
    #13
    P30:
    "Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått."

    ....ett påstående från någon som inte riktigt tänkt efter....
  • Anonym
    Äldre 8 Mar 19:15
    #15
    Anonym skrev 2013-03-08 19:12:53 följande:
    webshop.grottanmalmo.se/
    Väldigt vad reklam du gör för dig Grottanmalmö - inte alls många inlägg du gjort......
  • P30
    Äldre 9 Mar 10:51
    #16
    Tom Araya skrev 2012-11-14 03:02:28 följande:
    P30:
    "Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått."

    ....ett påstående från någon som inte riktigt tänkt efter....
    Är det verkligen så? Om man tänker efter riktigt ordentligt och alltid gör på samma sätt, får man olika resultat då?

    Diskussionen känns tämligen OT och inte speciellt genomtänkt... 
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym (Är det skönt)
    Mon 5 Aug 2019 00:27
    #16

    Hjälper vibratorer nåt 

  • Anonym (Va)
    Sat 10 Aug 2019 21:38
    #17
    Anonym (Liten rosa) skrev 2009-02-07 12:51:44 följande:

    Tack för era svar.

    En fråga till dig, Lis Alm, kanske lite dum fråga men måste ändå fråga... du säger att "många inte vet var klitoris sitter"... kanske är jag en av dem. Har googlat på bilder på kvinnans kön och där visas det att klitoris sitter ovanför urinröret. Dvs högst upp i slidan. Har försökt att trycka där på olika ställen för att se om jag känner den där lilla "tappen", men känner absolut inget sexuellt där... är jag verkligen på rätt ställe då?

    Däremot, precis i slidöppningen, under urinröret, har jag hittat ett liten "knöl" som är väldigt skön att massera och som jag alltid trott är klitoris. Är de det elle är jag helt ute o cyklar då? Dock vet jag inte hur jag ska kunna använda min stav mot den knölen genom att bara lägga den emot eftersom att det inte riktigt går.


    Hur gammal är du? Vet du inte var din klitoris sitter?
  • Anonym (Varfö­r svara i ap-gam­la trådar­?)
    Sat 10 Aug 2019 21:47
    #18
    Anonym (Va) skrev 2019-08-10 21:38:22 följande:
    Hur gammal är du? Vet du inte var din klitoris sitter?
    Hon är är idag 10 år äldre än när hon skrev inlägget du citerar! Hon har haft 10 år på sig att leta efter sin klitoris! Tråden är 10 år gammal! Förvånad
Svar på tråden Klitoris vibrator - frågor om användning