• Rose77
    Äldre 11 Aug 19:05
    6908 visningar
    7 svar
    7
    6908

    Guillain-Barrés syndrom

    Tänkte bara höra om det är någon annan som har haft Guillain-Barrés syndrom, själv fick jag det när jag var 14 år men mår bra idag

  • Svar på tråden Guillain-Barrés syndrom
  • Anne M
    Äldre 11 Aug 19:11
    #0

    Vad är det för syndrom?

  • symask­inen
    Äldre 11 Aug 19:21
    #0

    Jag har haft det! När jag var 20år. Usch...läskigt i början innan man visste var det var. Skönt med någon mer som haft det, är ju inte så vanligt , är ju liksom inte någon annan i bekantskapskretsen som vet hur det känns.

  • Rose77
    Äldre 11 Aug 21:27
    #0

    Panda: www.gbssverige.com/&Lang=sv&Show=(2)&showsid=yes&main=GBS

    Symaskinen: När precis... jag kommer forfarande ihåg så himla mycket, och ibland sitter man och tänker på det. Och mest beror det på att en av sjuksköterskorna som jag hade hade oxå haft det men hon hade fått det 2 gånger, och då blev man ju lite mer orolig.
    Blev du oxå helt återställd?

    Jag blev helt, men det tog ju sin tid. Det ända man kan märka av nu är vi undersökning hos läkaren när dom kolla reflexerna, dom får knacka ganska hårt med hammaren

  • Ninga
    Äldre 11 Aug 22:24
    #0

    Jag har inte haft det själv, men träffat ett par stycken i mitt jobb som varit drabbade.
    Jag jobbar som undersköterska på IVA.
    Det är inte lätt för dom som drabbas, en del blir som sagt friska igen utan men, en del får bestående men.

    Kram Ninga

  • symask­inen
    Äldre 11 Aug 23:19
    #0

    Jag har problem med min vänstra jumske fortfarande, vet ej om det hänger ihop med det, men jag har haft det sen dess. Vintrarna är inte så roliga då. Känns precis som om jag är försliten men det syntes ingenting på röntgen, så det kan vara en nervgrej. Alla kontrollerna efteråt har varit bra. Läskigt att hon fick det 2 ggr ! Jag fick något annat under min andra graviditet som yttrade sig som en hormonell variant av fibromyalgi. Mysko. Satt då i rullstol nästan hela graviditeten utom sista veckorna innan förlossningen då jag p.g.a att hormonbalansen ändrades igen, blev bra. Glad är jag för det !

  • Äldre 28 Oct 22:35
    #6

    Hej
    Min 16 åriga son har fått Guillan barre, legat i respirator i 7 veckor men är snart så den kan tas bort om ca en vecka. Hur lång tid tog det för er som haft denna sjukdom innan ni kunde gå igen? han rör nu på benen och kan böja upp benen cirka en decimeter från sängen.

  • Äldre 29 Oct 09:02
    #7

    01

Svar på tråden Guillain-Barrés syndrom