• Äldre 9 Feb 16:53
    52106 visningar
    17 svar
    17
    52106

    hur räknar man ut sina arbetsdagar per år??

    japp hur gör man det?

    jag jobbar dessutom 75% så för mig måste det väl bli mindre dagar eller är det timmar ag ska räkna då?

    jag jobbar ju lika många dagar som en som har 100% men jag slutar tidigare så är det timmar man ska räkna ut då?
    Å hur gör man det?

    tacksam för hjälp

  • Svar på tråden hur räknar man ut sina arbetsdagar per år??
  • Äldre 9 Feb 17:06
    #2

    Jo det är ju det, så att jag får rätt fp, men jag har ju månadslön jag jobbar inte per timme, lite klurigt ibland

  • Äldre 9 Feb 17:09
    #4

    aha....oki. svårare än så var det alltså inte *dumnöt* tack för hjälpen

  • Äldre 9 Feb 22:02
    #8

    Karisma skrev 2009-02-09 17:21:02 följande:


    Fast de brukar vilja veta antal timmar/år eller antal dagar per år man jobbar för att kunna ge rätt ersättning vid tex vab. Fråga ditt lönekontor, de vet svaret. /K
    det var det jag var ute efter, var för trött att jag inte tänkte på svaren riktigt.

    Ska ringa lönekontoret imorgon å fråga
  • Äldre 9 Feb 23:00
    #12

    Men om det då är 260 dagar för en heltid, kan man då ta minus nåt då för att räkna ut 75%

  • Äldre 9 Feb 23:11
    #14

    jo det står att man ska fylla i arbetstid å då har jag fyllt i 75% men sen så står det oxå ny årsarbetstid, anställning å då får man kryssa i dagar eller timmar å fylla i antalet timmar isf.

    Tror iaf att jag jobbar lika många dagar som en heltid bara det att jag slutar 2 timmar tidigare än dom

  • Äldre 9 Feb 23:16
    #16

    jobbar ju helger å kvällar oxå, så det är väl lika bra att ringa till löner imorgon å kolla.

    tack iaf

Svar på tråden hur räknar man ut sina arbetsdagar per år??