• Guardian Angel 07

    Hur ser ni på föräldrar som bara vill/kan ha 1 barn?

    Som frågan lyder så undrar jag hur ni därute ser på människor som bara väljer att skaffa 1 barn? Är det någon skillnad på de som väler att inte skaffa fler och på de som inte kan få fler? Jag kan inte få fler och jag vill inte ha fler heller!
    Jag har hört både fördelar och nackdelar och en hel del hemska kommentarer. Så nu undrar jag vad ni på fl tycker

  • Svar på tråden Hur ser ni på föräldrar som bara vill/kan ha 1 barn?
  • jeio

    Jag tycker inte att det är konstigt alls. Det är upp det var och en hur de vill leva sina liv!

  • MammasälskadeMinna

    jag tycker det är upp till var och en hur många barn man ska skaffa.... Tycker det är hemskar och skaffa ett barn fast man inte vill, bara för at pelle ska få ett syskon.

  • Gummis

    Hur många barn man väljer är enligt mig en helt personlig sak, jag klankar inte ner på någon som väljer/bara kan ha 1 barn, min svägerska är ensambarn, hon är det inge fel på. Sedan kan jag tycka att när det börjar bli över 6 barn och uppåt att det blir lite mycket, och har nog fått mina åsikter bekräftade nu när jag sett "familjen annorlunda". Men 1 barn eller 4 det bestämmer du.

  • Miss Lau

    Om föräldrarna verkligen vill ha fler barn tycker jag det är tråkigt att de inte kan få fler men annars tycker jag inget speciellt.

  • mams2004

    Tycker det är värre att skaffa flera som man inte kan ta hand om.

  • Severus

    Bryr mig om folks val gällande antalet barn.
    Har också hört för-och nackdelar
    Min man är ensambarn och han har ibland saknat syskon.
    Hans mamma har tagit det rätt svårt, då hon velat ha fler men inte kunnat.
    Idag njuter hon för fullt av 5 barnbarn


    Våga Vägra Östrogen
  • AlvaLovisa

    Skönt att kunna lägga all uppmärksamhet på ett barn, inte behöva oroa sig för syskonrivalitet etc. Att skaffa fler barn för barnets skull är kanske bra om man bor i en isolerad koja i skogen, annars tror jag nog att ungen hittar kompisar att leka med ändå Själv vill jag nog hålla på tills jag får en av varje i alla fall

  • Miss Lau
    Miss Lau skrev 2009-02-13 12:54:47 följande:
    Om föräldrarna verkligen vill ha fler barn tycker jag det är tråkigt att de inte kan få fler men annars tycker jag inget speciellt.
    Ska kanske klargöra att jag menar tråkigt för de vuxna, inte för barnet som inte får syskon.
  • Siriva

    "tycker" egentligen ingeting.
    Tycker ju att det måste vara förskräckligt om man vill ha fler barn men inte kan få fler barn.
    Kan man inte och vill inte är det väl bara bra.

    Även om man kan få fler barn men inte vill är det också okej.

    Tycker det är synd att människor ska vara så taklösa och vräka ur sig en massa kommentarer. Oftast har man väl inte insikt i hela situationen.

    Ett barn utan syskon kallas oftast "ensambarn" men vad säger att det är ett ensamt barn?

    Har en son och vi har börjat prata om syskon men jag kan ibland undra hur jag ska orka och få utrymme för ett barn till utan att bli en monstermamma med fruktansvärt humör. Men det ordar sig säkert när det blir aktuellt.

  • kentmaximus

    Håller med föregående talare om att det upp till varje familj att välja hur många barn man vill ha. Det ska väl inte spela nån roll för omgivningen och andra hur man väljer att leva.
    Sen att man själv inte väljer det sättet är en helt annan femma.

Svar på tråden Hur ser ni på föräldrar som bara vill/kan ha 1 barn?